Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Svært at finde westernpart?
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 09:53

Jeg har gennem en måned søgt en westernpart til min hest, men har ikke fået så meget som en eneste henvendelse.

Er det svært at finde part til westernheste?

1
1
Svar på denne tråd
 
 halløj
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 10:17

Hej

 

Ja, det er rigtig svært at finde en part eller lignende. Jeg har selv prøvet i flere år uden held. De få henvendelser jeg har haft er enten ikke lykkedes eller også viste det sig at vedkommende ikke har kunnet noget western, men gerne ville lære og det er nu også fint nok med mig, men så har de ikke selv kunnet komme ud til mig uden at jeg skal hente og bringe.

Men måske bor du et sted hvor der er mere held, så bliv endelig ved. held og lykke med at finde en.

 

mvh. Heidi


Westernpart på 8års quarterhoppe søges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 10:59

Hejsa..

 

Jeg har været heldig at finde en super god part til min quarter hoppe.

 

Men det tog noget tid(6 måneder) og det var en engelsk rytter som vi har fået omvendt..

 

Da jeg begyndte at søge efter en par var jeg godt klar over de nærmest var en umulig opgave at finde en part der kunne bare en smugle western. Derfor ledte jeg efter en der var villig til at få undervisning for at lære det.

Nu er jeg heldig at mine heste står et sted hvor det er muligt med basis western undervisning ca en gang om ugen til en over kommelig pris.

 

Jeg havde da også et par henvendelser men som jeg sorterede fra da de syns det var for dyrt at skulle give 150 kr for en times undervisning en gang om ugen og at jeg der ud over ikke tog en fis for selve parten.

Eller nogle unge tøser der troede de bare kunne tulle rundt på min show hest, så jeg alligevel når jeg kom hjem skulle bruge 3 uger på at fixe den og så skulle jeg på job igen.

 

Jeg har også oplevet at piger der tror de er habile rytter komme op på en af vores western hyps og nærmest bliver bombet tilbage til stenalderen hvad angår deres selvtilid da de hverken kan få hesten til at gå højre/venstre eller skifte gear.. Fnis...

 

Jeg tror det er om at have tålmodighed og stille nogle klare retningslinjer for hvad det er man søger at en part.

 

Tror en del bliver afskrækket af når der står "western" de tror jo nærmest det er en rumfærge der skal i kredsløb.

 

 

Sari

 


Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011


Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd
 
 westernpart
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 12:28

hej med jer

 

jeg er en af de tilsyneladende eftertragtede westernparter. Jeg kan fortælle jer, at det også går den anden vej. Westernparter bliver ikke ligefrem ofte tilbudt og jeg er altid på udkig efter en. Jeg tror mit problem er at jeg bor for langt ude på Djursland. Og der i det hele taget ikke er voldsomt mange westernryttere i danmark.

 

Den seneste part jeg havde, var på en haflinger, der var ved at blive tilredet. Jeg ville gerne udvikle mine egne færdigheder istedet for hestens og det er desværre også kun muligt at ride på stedets bane i sommerhalvåret.

 

En anden problematik er også, at der er mange westernryttere som ikke opslår på nettet, hvis de har behov for en part. Så det er noget med at dukke op til arrangementer og snakke med folk. Sådan fik jeg de sidste to parter.. jeg kunne også finde på at være "fræk" og henvende mig til folk, som har deres heste til salg på grund af for lidt tid, men det er bare heller ikke optimalt at have part på en hest, man ikke ved hvor længe man har...

 

og så til den sidste problematik; hvis man gerne vil deltage i stævner som part, skal man søge dispensation for ikke at være ejer. Det gør det enormt besværligt at føre sin ridning til et højere niveau og det kan muligvis afskrække nogle parter.. ikke mig dog ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ørkenfræser....
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 13:06

Hvis du nu skriver, hvor du bor, så var der måske større chance for, at en eller anden kender én, som gerne vil hjælpe dig

0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt tanker herfra
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 13:35

At finde en part tænker jeg også er rigtig svært. som rigtig mange påpeger så er vi jo ikke ret mange western ryttere, og de fleste der har begivet sig ind i denne verden, har egen hest. Da det (af personlig erfaring) er mere eller mindre helt umuligt at få undervisning i western uden selv at have hest, og selv med egen hest, så er det ikke western trænere der hænger på træerne. især ikke nogen der ved hvad de laver.

Nu er jeg selv en af dem der nok ikke ville sige nej hvis nogen kom og spurgte om jeg var interesseret i en part. Men det er ikke ligefrem fordi der findes nogen i mit område. har ikke mødt nogen western ryttere i vemmelev/slagelse området, udover min egen træner.

Derudover så synes jeg, når jeg læser, at folk forlanger utrolig meget af deres parter. Oftest skal de både kunne western men også få undervisning af bestemte trænere hver uge. hvilket altså koster rigtig mange penge. (og de fleste der søger parter, lever af en SU, eller en indkomst der er ligende. Var der penge til det helt store, så havde man nok selv hest :) ) SKulle jeg have undervisning en gang i ugen, ville det koste mig 1360 kr i måneden, og jeg har en SU på 1258. så det kan jo ikke løbe rundt :)

Så tror i bund og grund det er mangel på ryttere, og så for store krav fra dem der søger parter. med for store krav skal forstås at de ikke er urimelige, men det er de færreste der har de kompetancer der søger. så derfor er det også sjældent at der er bare en, i lige præcist et bestemt område :)

 

Men du må have stort held og lykke med at finde den helt rigtige :) Håber for dig at det lykkes !

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bor ...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 22:04

... i nordsjælland nær frederikssund. Der er flere klubber i nærheden af mig, men jeg er faktisk aldrig stødt på nogen til daglig som også rider western!? Så mangel på rytter er bestemt aktuelt.

 

Tror ikke det kan være mine krav. Synes nemlig ikke jeg stiller mange krav til parten, andet end de er til at stole på og behandler hesten ordentligt. Det er også billigt, kun 450,- pr. måned - uden staldarbejde

 

... men men men, det er selvfølgelig et problem at det drejer sig om en nytilredet unghest og derfor kræver en rutineret rytter.

 

Uanset hvad, så skifter jeg dog ikke tilbage til engelsk ridning. Prøvede i 14 dage. Det var 14 dage rigeligt LOL

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum bummelum..
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 12:58

Jeg er så en af dem der også gerne ville have, ikke en part, men en medrytter. Altså en der kommer og rider min hest, og som ikke betaler andet end den påkrævede undervisning.. Men mit problem er så at jeg ikke længere har en smart og flashy amerikaner-hest, men en god solid, sød og velopdragen fjordhest som skal uddannes indenfor western.. Fuldt trafiksikker, glad, nysgerrig, lærevillig og glad for at arbejde. Hesten er opstaldet på fuldpas centralt i Nordsjælland med fornuftige ridefaciliteter og egen trailer - De eneste krav jeg har stillet op er at pågældende er voksen, fornuftig og ansvarbevist, behandler min hest ordentligt og er villig til at modtage undervisning på fast basis af de trænere jeg selv bruger. Men det er åbenbart ikke noget der lokker...

 

Så hvad der får folk til at springe på en part, ved jeg ikke, men hvis nogen finder ud af det, må de da gerne sige til :-)


Selina

Sød, sej & solid...

 

Rosie, Apache & Thilda - I himlen er I gemt, men i hjertet aldrig glemt..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Westernpart i Roskilde.
Forfatter: 
Dato:  05-05-2013 20:39

Jeg er også en af dem, der søger en hest at ride.

 

Nu er det snart 3-4 år siden, jeg sad på en hesteryg, og nu vil jeg gerne starte med at ride igen.

 

Minusset ved mig er, at jeg nærmest skal starte forfra ang. balanace osv. Som sagt har jeg ikke siddet på en hest i mange år, så jeg søger en, som jeg kan ride, der er rolig, fornuftig og "tilgiver" fejl, samt undervisning (træneren kan være hvem som helst).

 

Hvis nogen har en hest i Roskilde området, som kan tåle en som mig, må I skam gerne henvende jer i PB :)


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2013 20:51

har prøvet flere parter til mine Q's, gennem år og dag. De fleste har bare været ret useriøse og ikke har overholdt deres aftaler osv. det har været heste der var westernredet og velredet. Nogen meget meget nemme, andre der skulle have lidt rytter.

 

Dog har der vært en enkel (mand) som bare red det vi havde aftalt og betalte 1/2 sko som aftalt og det hele var bare fint og flot men han jo nu så købt sig et par stykker selv...

 

Tøserne skriver sms'er samme dag de skal ride at der er det ene eller det andet i vejen så det bliver ikke liiiige idag osv. Det er jo også ok, men man bliver nu lidt skuffet...

 

Jeg gider ikke mere. Det er en ren børnehave. Jeg må sande at i det omfang jeg ikke selv orker mine heste, så har de ferie. Og det sætter de fatisk stor pris på.


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har søgt
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 09:29

I over et år, opgiver nu og sælger min dejlige hest.
Det er svært for tiden, især når folk skal konvertere for at komme til.

MH Conny


Kvalitetsvarer til fornuftige priser
WWW.WESTERNHORSEMAN.DK


Stedet hvor westernrytteren kommer godt i gang!
Du kan komme på kortere ell. længere undervisningsophold,
hvor vi også finder din sadel

0
0
Svar på denne tråd
 
 Parter
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 17:41

Jeg er så heldig at jeg har veninder der pænt har stillet deres heste til rådighed for mig.

Jeg har aldrig skulle betale for det, men kan da se på benzinen at jeg kører til hest, da det ikke ligger lige rundt om hjørnet. Det er ikke altid lige nemt, og jeg savner at have egen hest. Nu har jeg så fået muligheden for at låne en hoppemave, så hvis hun snart gider at lade sig bedække, så skulle der gerne komme føl til næste år.

 

Men, jeg vil give Spir ret; det er ikke tit at parter opslås på nettet. Når der så kommer denne slags tråde, så er der jo masser af dejlige heste der gerne vil have parter.

Jeg elsker at showe, og det er jo så også en problematik som Spir påpeger; at man ikke kan showe uden at man ejer hesten, eller starter i open.

 

Baby:Thor: Den hoppe som jeg låner mave af, bor i meget tæt på Vemmelev. Både hendes ejer Tina og hendes mand René rider western på deres paints. Og der er noget western dernede i det område.

 

Mange hilsner Benedicte



SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET! :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender problemet...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 14:45

Tjek!

 

Jeg leder efter en western part til min haflinger hoppe, men det er svært, jeg har dog lige oprettet annoncen, så måske der er en der henvender sig

 

Hvis nogen læser herinde, så er det på Sydsjælland ved Næstved/Holme- Olstrup/Haslev


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

 

Opstaldning tilbydes på Stald Dalen, 4684 Holmegaard.
www.stald-dalen.dk/ side.asp?Id=46232

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender det også...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 18:03

Jeg har også søgt efter part til mit kræ, men da der ikke går nogen busser ned til stalden, uden at det tager 7 milliarder år, så er det lidt svært for folk at komme derned, hvis de ikke har bil, fordi det åbenbart tager en krig at køre på knallert. Han står ved Kliplev (Hvis nogen skulle spørge)

 

Det skal siges, at kødscooteren kræver en rutineret rytter, men at jeg ikke stiller krav hvad de rider, bare de rider ordentligt og lytter efter ham! De skal ikke betale noget, for de gør mig en tjeneste. Men jeg NÆGTER at købe andet udstyr til ham, bare fordi de ikke gider og ride i westernsadel. Havde en ude, som egentlig gerne ville ride ham, men sagde nej fordi jeg ikke ville købe en engelsk sadel. Hvorfor skulle jeg købe noget, som jeg alligevel aldrig selv ville få brugt?

 

Jeg har også opgivet, men derfor kan det jo godt være at jeg finder en helt tilfældigt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heldig
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 20:30

Jeg har måske bare været heldig har hft flere gode parter og den seneste har vært hos os i ca. 2 år, nu er hun stoppet og ja jeg søger ikke aktivt part, men hvis jeg gjorde plejer jeg at have henvendelser.

 

han står i Ølstykke og det er tæt på det offentlige som jeg tror er vigtigt.


hygge/westernrytter på den dejligste tinker Whitey

Hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 baby thor
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 16:02

kan da ikke forstå du siger at du og din træner er den eneste i korsør/slagelse der rider western for både mig og min mand gør..

 

lige i baghaven uden ved gerlev rider John og Sanni og Dorthe Petersen, så vi er da nogen stykker.. og hvis du skulle have lyst at kikek forbi kunne vi da godt bruge en håndt til hestene og vi tager os nu ikke betalt da vi synes at det er os der har brugt for hjælpen..

 

TIna


At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tina..
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 18:05

Det må jeg sige, der er flere end først antaget. Jeg har bare aldrig mødt eller hørt om nogen i området. Heller ikke til stævner når man har sprugt rundt, er der nogen der har kendt noget i mit område.
Men ville da meget gerne kigge op en dag hvis det er muligt ? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 du kan bare
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 20:13

skrive mig en besked så kan vi aftale nærmere.

 

Tina


At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-05-2013 01:31

 

Kan svare kort for en der selv en overgang søgte part;

Det der skræmte mig var simpelthen prisen. Jeg havde ikke råd til dyr undervisning hver uge/hver anden uge og evt. oven i betale til parten også.

 

For mig har prisen altid talt en del, så derfor har jeg taget gratis parter, hvis jeg har kunne finde dem og det har jeg.

 

Selvfølgelig er det svært at lære western, hvis man ikke i forvejen kan. Men det er mit bud på hvorfor mange holder sig væk - samme gælder til "normale" parter.

 

Også tror jeg mange bare syntes vældig godt om at ride tur, dressur og spring og måske tror at de kun skal ride westen, hvis de får part på en western hest?


Nu meget eget ponydyr

 

Opstaldning tilbydes i Odense S

Græs springbane, ridebane, mindre ridehus

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2013 01:07

Jeg har også i mange år søgt efter en part til min pony. Det der taler imod hende, er jo størrelsen. Men synes bare det er mærkelig ikke de mindre børn også behøver en hest at ride på. Min kan så lidt af det hele, både western og dressur og jeg skal ikke engang ha noget for det. De eneste jeg får kontakt med er nogen sådanne mega useriøse der tror de bare kan få lalle rundt med min megafølsomme pony jeg har brugt så langt tid på.


Alltid med en

Appaloosa

 

Berta - Shetlænder/Islandshest hoppe 2003. Søger rytter

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Skrivefejl? Ret mig gerne, jeg er nordmand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 de der parter
Forfatter: 
Dato:  23-05-2013 23:02

Jeg synes også det er svært at finde i det område jeg bor i (6823) og det er ligeså svært at finde de engelske redet heste som westernheste der opfylder de få krav jeg har.
Mine minusser er så bare at jeg faldt af en hest tilbage i år 2011 og IKKE har redet siden. Men vil stadig gerne.

Ikke har redet i over 10 år så der er nogle ting der lige skal friskes op. Så derfor er jeg også blevet mere forsigtig.
Og så kan jeg ikke komme faste dage altid da jeg også er mor og har en familie hjemme.
Og så har jeg desværre ikke kørekort :( og det er jo ligesom alfa og omega i dag hvis man vil have en part.


 

Plusser er at jeg har haft hest før, ikke er bange for at tage fat.
Har redet westen før på hyggeplan med et for sjov stævne i ny og næ.
Så ved jo det er dyrt og det kræver undervisning men jeg er nu ikke bleg for at muge og gøre det beskidte arbejde.
Undervisning til overkommelig pris er jeg selvfølelig villig til at betale så også jeg får noget ud af det.

Synes bare det er svært at finde en hest der har det tilpasse sind til at jeg kan få tillid igen efter mit fald.
Så jeg har næsten også opgivet nogensiden at komme til at ride igen selvom hjertet stadig banker for hestene.


If you can`t handle me at my worst, you sure at hell don`t deserve me at my best.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 western
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 19:40
jeg elsker western :-) har været hjælper på hawthorn ranch for nogle år siden. savner det godt nok, men der er vidst ikke rigtig nogen der søger i Esbjerg.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Parter
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 22:11

Tjaa... det er ikke så nemt at finde noget, når man ikke har en omgangskreds indenfor wester som lige kender nogen, indenfor en rimelig køreafstand(optil 30 km)

 

Jeg har selv redet lidt western tilbage i slutningen af 80'erne/staten af 90'erne, både på nordsvensk skovhest, araber og knapstupper, dog mest i skoven, men lærte dog noget basisridning af den ene af ejerne + arbejdede i 3 mdr. på et westernstutteri hvor du Conny i sin tid gav clinics.

 

Jeg har i mellemtiden redet engelsk ridning, dressur op til La3 og spring optil 1 meter og arbejdet med heste i sverige, tyskland og dk både på rideskoler og i konkurrencestalde(dog kun springstalde).

 

I mellemtiden er jeg flyttet til midtjylland og havde indtil for ca. 2 år siden et par fjordheste, men har ikke hest længere. pt. rider jeg en gang ugentlig på en rideskole, men må indrømme at det med western ridningen trækker i mig. Jeg kunne derfor godt tænke mig en part i en westerntrænet hest stående i en omkreds af op til 15-25 km. fra kjellerup(8620)gerne med mulighed for også at ride tur.

 

Jeg har altid sat en ære i at overholde aftaler og tage godt hånd om hestens ve og vel. Har selv haft parter på den fjord-vallak(redet op til La3 i dressur) jeg havde med på div. arbejdsteder og lagt stor vægt på overholdelse af aftaler og at de behandlede hesten ordentligt.

 

Den bedste part var en middelaldrende dame som (viste det sig siden, havde kræft)ikke havde nogen kræfter i arme og ben(heller ikke til bare at udføre en schenkelvigning som hesten ellers var rigtig god til(man skulle knapt røre ham)

Hun red istedet skovture på ham og de nød det begge to, han var så sød mod hende, passede på hende, og hun brugte megen tid på at nusse med ham i stalden.

Samtidig havde jeg en und pige, som han tog tykt p.. på, så hun måtte kun ride dressur når jeg var til stede, da jeg ikke ville have at han blev redet for tøjlerne men istedet for sædet. ville have ham let på tøjlen og schenklerne.

 

Nå men summe summarum er at jeg godt kunne tænke mig at finde en westernhest at have part i, eller en western rideskole i midtjylland.

 

Mvh. Ulla

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 nogen der mangler western part?
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 19:12

Jeg kunne godt tænke mig at prøve at sadle om til western da den frie tøjleføring tiltrækker mig meget og det er noget jeg altid godt har villet prøve.

 

En forudsætning er selvfølgelig at der er mulighed for undervisning - gerne ofte - enten af dig hvis du er dygtig- eller proff.

Jeg er en meget erfaren rytter, der har redet dressur, tur og islændere i mange år. Jeg har arbejdet i konkurrence og avlsstalde som helt ung og har håndteret og trænet ungheste og hingste. Og så har jeg en del erfaring med problem heste og heste med meget temperament.

 

Når jeg rider og træner nye ting bruger jeg positiv og negativ forstærkning - straf er kun aller sidste udvej, da jeg tror på at der altid er en grund, hvis hesten ikke reagere som ønsket. Blød tøjleføring og fine hjælpere.

 

Jeg holder også meget af at ride tur.

 

Så skulle du stå og mangle en rytter til en riemlig rutineret western hyp så sig endelig til.

Jeg bor ved Vissenbjerg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overvejer også
Forfatter: 
Dato:  22-08-2013 06:04

at jeg egentlig godt kunne bruge en part til min QH hoppe.

Har fuld tids arbejde - godt og vel, 2 timers pendling om dagen, dyr, inkl. heste at tage mig af herhjemme, en halv times kørsel hver vej til min opstaldede ridehest og nu er jeg så også begyndt at læse på universitetet ved siden af...hvad der svarer til et halvtids studium oveni alt det andet.

Så min opstaldede ridehest kommer nok til at nøjes med 3-4 gange ridning om ugen i stedet for 5.

 

Problemet er at den står i Vestjylland og det er yderst begrænset med offentlig transport, så folk skal påregne at køre noget efter det.

Derudover vil jeg have en part med bare et minimum af ridefærdigheder og jeg er en af de grove hesteejere der vil have penge for parten. Ikke meget men lidt, med mindre det ligefrem er en rigtig god westernrytter der kan udvikle hesten selvfølgelig men hvad er chancen så lige for det.

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg søger...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 10:38

Jeg mistede min paint for 3 år siden efterhånden. Og har ikke haft råd til en ny siden. Er nu på barsel, og søger part, når jeg er kommet mig over min fødsel Har i mellemtiden lånt hest engang imellem af veninder. Har stilt lidt just for fun stævne i pleasure, trail og hms. Bor i 2640 Hedehusene. Kunne godt bruge en part, en gang om ugen. Er ikke super dygtig, men vil gerne have undervisning og forbedre mig. Hvis nogle af jer kunne bruge mig, så skriv endelig en pb til mig. Giver gerne mere info


Sagde Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Seriøs western part
Forfatter: 
Dato:  31-10-2013 14:11

Hej

jeg søger en veluddannet western hest i nærheden af Amager. Jeg har bred erfaring og vil gerne udvikles indenfor reining og drømmer om at arbejde med køer. Jeg har bil, men vil gerne finde en hest indenfor 30 km. Jeg arbejder følsomt og med forståelse for hestens fysioanatomiske forhold.

Jeg plejer ikke at betale for de heste jeg rider, men er til gengæld stabil, engageret og forstår at passe på hesten både fysisk og psykisk, og vil gerne investere i undervisning og stævner. Jeg er ved at tage trailerkort.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider