Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Bedste gjord?
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 21:01

Hejsa.

 

Jer der har prøvet forskellige gjorde i forskellige materialer. Hvad anser i for det bedste af det bedste at ride med og hvorfor?


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum.
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 22:05

Hejsa.

 

Jeg tror det kommer mere an på den enkelte hest hvilken type af gjord der er bedst. Nogen har det bedst med neopren andre lam. Nogen skal have den ene form andre en anden.

 

Men mit indtryk er at man ikke går helt galt i byen med en gjord fra PC hvad enten det er en med neopren eller lam.

 

Jeg har en vallak der ikke er god at bruge lam på da det bliver for glat når han sveder meget, der har neopren været det beste og det nemmest at rengøre bagefter.

Min hoppe kan gå med begge dele, men skal dog have en gjord der der ligger 100% ellers for hun let slid mærker.

 

Sari


Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011


Zippo Glory Bar AQHA

1
0
Svar på denne tråd
 
 Gjordvalg
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 23:29

Hej Jens

 

Som Sari også nævner tror jeg også at det kommer meget an på hesten. Jeg bruger oftest gjorde med lammeskind/plys på min painthoppe, hun har dog også en neopren fra PC, der fungerer fint på hende. Vi er særligt glade for den vatterede fra PC, der er lidt bredere under bugen, kan ikke lige huske hvad den hedder.

 

Til gengæld kan min gamle travhoppe(der har meget sart hud) slet ikke tåle noget af hverken det ene eller det andet, så på hende bruger jeg de "snoregjorde" af bomuld som alle sadler er født med. Jeg var så heldig at få en ordentlig håndfuld fra en cratesforhandler. Jeg bruger dem, der er dobbelte i snorene og rider aldrig med den samme gjord to gange i træk på hende. Jeg har indkøbt "dippedutter" til metalspænderne, så de ikke trykker hende. Det fungerer super.


Viavia :o)
1
0
Svar på denne tråd
 
 gjordvalg
Forfatter: 
Dato:  29-04-2013 15:15

Jeg foretrækker lammeskindsgjorde, sikkert fordi min gamle hest ikke kunne tåle den neoprengjord jeg købte.

 

Det fandt jeg så ud af den ikke kunne, fordi der i de fleste af de der neopren tingester er petroleum i :( De eneste undtagelser fra dette skulle efter hvad jeg har læst, være Proffesionals choice og reinsman.

 

har heller aldrig været tosset med snoregjorde, har en ide om at de nemt kan nive. Men mon ikke det altid er en smagssag og hvad der fungerer bedst for hesten, der afgør, hvad man vælger :)

 

mvh Maria




Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 00:51

Jeg er mest til neopren gjorde, men lige nu har jeg en med snore. Kun fordi jeg ikke kan finde en i neopren der er kort nok til ponyen.


Alltid med en

Appaloosa

 

Berta - Shetlænder/Islandshest hoppe 2003. Søger rytter

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Skrivefejl? Ret mig gerne, jeg er nordmand.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Alpaca
Forfatter: 
Dato:  15-06-2013 18:23

Jeg investerede i denne her alpaca gjord www.jeko.as/ product_info.php?cPath...cts_id=497 og har aldrig set mig tilbage. Men nu er jeg jo også barfodshippie med rensdyrskind-underlag ;O)


>Hvis du går i andres fodspor kommer du aldrig foran.

>Sie vie pacem, para bellum..

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider