Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Ny westernklub
Forfatter: 
Dato:  24-02-2013 15:38

Hej alle

 

Vil lige fortælle at en ny westernklub har set dagens lys

 

Vi har længe manglet en klub herude i vestjylland, så derfor var vi nogle stykker som gik sammen om at starte en. Den 17. februar 2013 afholdt vi stiftende generalforsamling for:

 

Western Riders Club

 

Den nye klub tæller indtil videre 17 medlemmer og vi håber og forventer at medlemstallet vil stige fremover.

 

Selvom det er en westernklub er alle hesteinteresserede velkomne.

  • Vi vægter åbenhed og fællesskab højt uanset hesterace og ambitionsniveau.
  • Vi vil gerne lave sociale arrangementer udfra medlemmernes ønsker: bål/grillaften, clinic, ride-sammen-dage på bane eller skovtur, afholde foredrag, stævne m.m.
  • Vi vil gerne have DIG med.

Klubben har ikke noget fast tilholdssted, men følger formandens adresse, - som for øjeblikket er ved Spjald. Vores medlemmer bor meget spredt og derfor vil arrangementer blive afholdt, hvor det er mest praktisk og hvor flest ønsker at deltage.

F.eks kan vi lave en skovtur ved Bording, fordi der er godt terræn og mange tur-ryttere, eller en clinic ved Spjald eller Skive pga ridehal/bane og flere deltagere der.

 

Vi håber, at I vil tage godt imod WRC og glæder os til forhåbentlig at møde nogle af jer i klubben og til vores arrangementer fremover.

 

Hvis I har spørgsmål eller ønsker yderligere info, er I velkommen til at kontakte undetegnede her på hn eller på mail: janni_joy@hotmail.dk.

 

Mvh Janni Jensen, formand

 


Hvor der er en vilje er der en vej!


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Velkommen til ;-)
Forfatter: 
Dato:  25-02-2013 19:37

Ønsker jer god vind med klubben herfra


Den største kunst i hestetræning, er at være i stand til at kigge på sin hest og kunne se hvad hesten har behov for LIGE NU.(www.horsemind.dk )

 


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 facebook
Forfatter: 
Dato:  26-02-2013 10:01

hej er i på facebook ? hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Strålende
Forfatter: 
Dato:  26-02-2013 14:45

Hej Janni

 

Det er en glimrende ide, I der har fået

 

Jeg er nysgerrig og kunne tænke mig at vide, hvad det koster at være medlem af klubben?

 

Som en efterhånden gammel og konservativ sur kone, synes jeg at det er rart at I ikke er startet ud på facebook...

 

Rigtig god vind i sejlene herfra!


Viavia :o)
0
0
Svar på denne tråd
 
 ny klub
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 09:13

Vi er ikke på facebook indtil videre, men der vil blive lavet en hjemmeside for klubben snarest muligt

 

Viavia: Det koster 200kr for aktivt voksen medlem

150kr for aktivt medlem u.18år

100kr for passivt medlem

 

Vi er lige blevet medlem af Dwf, så man også kan starte dwf-stævner for klubben.

 

Tak for de gode tanker Jette og viavia


Hvor der er en vilje er der en vej!


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 god idé
Forfatter: 
Dato:  28-02-2013 07:31

hej Janni

 

Rigtig god idé.

 

forstår bare ikke I gider være medlem af DWF - der er jo ingen til deres stævner.

 

Jeg gider ihvertfald ikke starte DWF stævner mere, hvis ikke der snart sker noget nyt - der.

 

Har også læst at flere og flere klubber melder sig ud af DWF - tror kun der er en klub på Sjælland der endnu er medlem.

 

Det er jo meget mere spændende at starte stævner som KK - landsstævnet ved Pernille og JNT - der er mange flere starter og man er ikke delt i A3 og A4 med en i hver klasse :)

 

hilsen Anita

 

ps. god vind i jeres nye klup.


Anita Andersen

quarter ejer med smukke

Zip Skip Sunshine

0
0
Svar på denne tråd
 
 anita..
Forfatter: 
Dato:  28-02-2013 19:02

Tak for opbakningen til vores nye klub

 

Angående DWF så er det jo ikke så sært, at der er få starter, hvis alle deler din holdning:

 

Jeg gider ihvertfald ikke starte DWF stævner mere, hvis der ikke snart sker noget nyt - der.

 

Hvis DU ønsker, at tingene skal være anderledes, må DU melde dig ind og være med til at gøre en forskel. Det hjælper ikke bare at melde sig ud, når andre ikke gør et stykke arbejde for at DU er tilfreds. Så må man selv tage arbejdshanskerne på.

Inden du misforstår mig, så mener jeg ikke dig personligt Anita. Det var ment som DU = alle

 

Personligt synes jeg, det er en ærgelig drejning debatten om DWF har taget. Det virker som om folk fokuserer mere på at få ret frem for at finde en løsning flertallet kan være tilfredse med.

 

Mht KK, Landsstævne, JNT osv, så er det da mere forvirrende at ride efter forskellige regelbøger ( de bruger jo ikke altid den samme), samt at forholde sig til alle de undtagelser der så er fra regelbøgerne. Hvad har man så fået ud af disse stævner? En sløjfe og måske en sponsorgave, men ingen point eller noget som tæller nogen steder.

 

Nå men i WRC har vi enstemmigt vedtaget på generalforsamlingen, at vi ønsker at være medlem af DWF. Der er mange gode nye tiltag på vej, og glæder os til at se, hvad det betyder i fremtidens westerndanmark.

 

Håber at vi ses i 2013

 

Mvh Janni Jensen, formand for WRC


Hvor der er en vilje er der en vej!


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange mener som mig
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 09:31
Og tager det slet ikke personligt, vi har jo alle ret til at have en mening :)?

vores klub - har også besluttet på generalforsamling at vi melder os ud p. 2014 hvis ikke der sker noget drastisk.

 

DWF er jo ikke til at hugge og stikke i, med de regler og hvor mange stævner har der været i 2012 - Vores klub har også valgt ikke at holde Fyns Mesterskab i år, men et stævne som KK eller landsstævnet hos Pernille, der er det sjovt at starte, når der er mange starter.

 

så lige på facebook at også denne klub har valgt at melde sig ud af DWF

Ohwr Oak Hill Western

 

så hvormange er der snart tilbage? så håber da virkelig at de får øjnene op - og der sker noget nyt. Så folk igen gider være medlem.

 

 

 


Anita Andersen

quarter ejer med smukke

Zip Skip Sunshine

0
0
Svar på denne tråd
 
 fin debat
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 10:29

Anita,hvis din klub er utilfreds, hvorfor har I så ikke indsendt et eneste forslag til ændringer til det kommende repræsentantskabsmøde?

 

Det hjælper jo ikke at en masse ikke-medlemmer brokker sig på facebook. DWF ville da være uproffessionelle, hvis de lyttede til sladderen derinde frem for til deres egne medlemmer.

 

Jeg kan kun opfordre andre klubber til at gøre som vores: kom til medlems- og repræsentantskabsmødet d. 16.marts og vær med til at sætte dagsordenen for DWF's og egen fremtid Det er sjovere at samarbejde end at splitte en i forvejen lille westernverden i atomer.

 

Mvh Janni Jensen, formand WRC


Hvor der er en vilje er der en vej!


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 12:19

Jeg har på et tidspunkt tænkt det samme - hvorfor starte med 3-4 i klassen - så hellere blive hjemme! Men vendte den så om - hvor skal jeg så tage til show hvor jeg kender reglerne 100% og kan slå dem op i en bog og ikke bare er noget nogen har sagt og måske tror er sådan til dette show for det var det sidst vedkommende var afsted for 5 år siden?

 

Hvis jeg blev hjemme så var der én mindre i klassen og næste gang var der måske én anden der ikke kom med det resultat at der slet ikke ville være nogen til sidst! Så jeg har bakket op om de shows jeg har haft tid, lyst og økonomi til at tage til og desværre været nødsaget til at vælge nogen fra. Så sidste år var jeg afsted til DWF Show (mindst) 3 gange i Jylland og 1 gang på Fyn - ikke nogen show på Sjælland så der er jeg ikke helt opdateret med hvilke der er afholdt.

Så set med mine øjne har der været nok udbudte DWF show men ikke tid og penge nok til at støtte dem alle. For ja det er penge op af lommen at tage til show - hvis man er så dygtig at vinde skal man ikke regne med at gevinsten kan dække startgebyret, men igen er der nogen reklame for sponsoren hvis der ikke kommer ret mange til showet? Nej derfor holder de igen så hvis vi bliver flere der starter i DWF vil sponsorene nok også spytte lidt mere i kassen dermed større gevinster til rytterne. Dette vil måske betyde flere starter og dermed større reklame og så ruller det derudaf!

 

Men vi bliver nødt til at møde op og støtte op omkring de show der nu engang er, for mit vedkommende har der været nok at vælge imellem, jeg ved ikke om der kan blive for mange så man kun tager de shows der er allertættest på én og så kommer der jo ikke mange ryttere da vi jo er spredt over det ganske land

 

Mvh

Lene


Opstaldning tilbydes i Bjerringbro med adgang til ridehus.

 

Til salg:

Flere quarter og paint horses i forskellige aldre og køn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg syntes bare I
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 15:40

skal state jeres DWF stævner - og så kan vi andre starte alle de andre stævner.

 

Jeg har ikke brokket mig på facebook - gider det bare ikke. Hvis andre syntes DWF gør et godt nok stykke arbejde, så er det da bare fint.

 

Vi snakkede om til generalforsamlingen om vi skulle sende forslag til DWF generalforsamling - men foretrak at lade være - og ser hvad de har af udspil.

 

og hvor mange DWF stævner har der været ? jeg kender til 3 sidste år, men man kan jo heller ikke se hvornår der er stævner, da der ikke er en opdateret kalender på DWF hjemmeside - ihvertfald ikke sidst jeg tjekkede.

 


Anita Andersen

quarter ejer med smukke

Zip Skip Sunshine

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  02-03-2013 08:47

Lene

 

 

Anita, vi kan godt forbedre og udvikle DWF, - jeg siger ikke, det er perfekt. Husk på at det er frivillige, som også har et liv ved siden af. Folk står jo ikke ligefrem i kø for at hjælpe med noget.

 

Det, jeg anfægter, er den lade holdning: vi læner os bare tilbage og ser hvilket arbejde, de andre laver. Kan vi ikke lide det, melder vi os ud.

 

Øh, hvad med lige at give en hånd med? Hvordan skal DWF vide, hvad jeres klub ønsker, når I ikke indsender forslag?

 

Altså som en tråd kan udvikle sig Det var egentlig bare en offentliggørelse af vores nye klub, der var hensigten.

 

 

Mvh Janni Jensen, formand WRC


Hvor der er en vilje er der en vej!


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 så håber jeg
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 08:14

da du melder dig på banen til deres generalforsamling.

 

og rigtigt - jeg gider ikke gøre noget frivilligt arbejde. har taget min del i min tid som rytter i diverse foreninger.

 

Men håber da andre vil og kan - men derfor har man jo ret til at have en mening om ting.

 


Anita Andersen

quarter ejer med smukke

Zip Skip Sunshine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tristan
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 14:15

"Det hjælper jo ikke at en masse ikke-medlemmer brokker sig på facebook. DWF ville da være uproffessionelle, hvis de lyttede til sladderen derinde frem for til deres egne medlemmer."

 

Det kommer jo helt an på hvem det er man vil gøre noget for ikke?

 

1) Hvis DWF ønsker at fortsætte som en forening for en snæver kreds af tilfredse medlemmer, så er det selvfølgeligt ligemeget hvad ikke medlemmer diskutere udenfor.

 

2) Men hvis DWF ønsker flere og nye medlemmer, bliver DWF nødt til at stikke fingeren i jorden på den anden side af hegnet og se hvad der skal til for at få flere med.

 

Jeg har ikke noget specielt forhold for eller imod DWF, men jeg har set dette argument brugt i andre foreninger, og resultatet har været 1) eller 2) hver gang. Argumentet med at hvis man ønsker forandring, så skal man melde sig ind og ændre tingene indefra, er en fin tanke, men det holder bare ikke i praksis.

 

Folk vil se noget på hylderne der lokker før de går ind i butikken, om man så må sige.


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak Jens
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 16:55

lige mine ord .


Anita Andersen

quarter ejer med smukke

Zip Skip Sunshine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider