Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Føl/plage og ungheste
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 09:42

Hej Alle.
Sorø og omegn :)

Vil høre om der er andre, med føl/plage-ungheste, der har lyst til at mødes ca. 1 gang om måneden (eller hvad der er steminig for), og gå ture med dem, så de og vi kan opleve noget sammen, det kan være, skovture- gå ved vej- være i ridehus/ridebane.


Kun fantasien sætter grænser ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vil bare sige at
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 18:02

Hvis nogen er intra. er vi nogle der mødes, søndag den 11 nov. 2012. kl. 11.

 

Der er altid plads til flere

 

Mvh.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vemmelev
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 09:33

Nu har jeg ikke plag/føl men en 6 års hyps, så ved ikke om det kan bruges ?
i hvert fald er jeg altid frisk på en tur. både til fods og på ryggen af hesten :)

 

Dog kan jeg kun være i Vemmelev området, da jeg ikke har trailer eller bil.

- Men kan du komme til dette område, så er jeg mere end frisk :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 bla bla
Forfatter: 
Dato:  12-11-2012 15:51

Ej et fedt initiativ! Jeg var frisk, hvis jeg havde fået hest, endnu


Sagde Louise

 

 

Juuls Hestetræning

 

- Forstå din hest

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa :)
Forfatter: 
Dato:  12-11-2012 16:51

Så har vi mødtes 1. gang i Ugerløse

 

Det er ikke vigtigt, hvor gammel hesten/ponyen er, bare man er instillet på, at det foregår til fods

 

Den nye dato bliver søndag den 9 eller 16 dec. datoen er ikke fastsat endnu, men stedet bliver Ugerløse igen, vi aftaler fra gang til gang, hvor vi skal mødes, og der er altid plads til flere

 

Vi har snakket om at få en ud, som kan vise/undervise i horsemanship, til foråret, så hvis du/i vil med er der altid plads.

 

Mvh.

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super.
Forfatter: 
Dato:  15-11-2012 09:43

Hvis det en dag bliver i vemmelev området, så tager jeg gerne med :) (dog ikke lige d. 16 Dec. der skal hesten gå stævne)

 

- så i må gerne lige skrive her inde, eller andre steder man kender, hvor i mødes og hvornår :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Horsemanship
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 11:12

Hejsa!

 

Jeg bor mellem Sorø og Ringsted og vil gerne være med til noget undervisning og foreslår Heinz fra Amager.

 

Hilsen Jette/Dun D

0
0
Svar på denne tråd
 
 det lyder da godt
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 11:55

så er det jo bare at finde ud af en dag og om heinz fra amager kan, samt et sted.

 

du skal måske lige skrive hvem heinz fra amager er og hvilke principper han underviser efter, hvor han har erfaring fra osv.

 

jette


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

Se Kursus Tilbud

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 12:05

Hej.

 

Normalt skriver jeg ikke i dette forum men kiggede lige forbi.

 

Jeg vil kraftigt fraråde heinz fra amager, han er meget hård ved hestene. Har set ham ride en hest i frostgrader i rebgrime og hesten var så stresset at den svedte over det hele, jeg spurgte ham flere gange om han ikke nok ville lægge et skridtdækken på den, først da andre også sagde at den burde få dækken på gav han efter. Stakkels dyr, den var så træt og han huggede bare til med rebgrimen og han havde desuden så vidt jeg husker kun en tølje på.

 

Vh

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 12:13

Tilføjelse, det er mange år siden, man kan jo håbe han har forbedret sig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for indput
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 12:45

Hej Charlotte -4muler-

 

du skal have tak for indput - Jeg har aldrig hørt om heinz fra amager og det er derfor jeg skriver som jeg gør.

 

jeg vil bestemt tage din advarsel alvorligt, der er flere kedelige historier i denne hesteverden end man skulle tro og det er bestemt godt at nogle tør tage bladet fra munden.

 

jette


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

Se Kursus Tilbud

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2012 18:45

kun Heinz af omtale. Han var vist hot dengang ingen vidste noget om horsemanship og han vidste lidt. Men mange har nok overhalet ham siden dengang. Men jeg ved slet ikke noget om han evt. skulle have opdateret sig.

 

I øvrigt er det meget OK at ride en grøn hest med én tøjle i rebgrimen. Tøjlen er fæstet midt under grimen. Det betyder jo så, at man kun kan signalere den ene vej af gangen, hvilket er mere nemt for en grøn hest at forstå, frem for to tøjler. Når man skal arbejde på den anden side, smider man tøjlen over hestens hoved foran næsen og skifter hånd. Det er et led i uddannelsen, at den accepterer tov i fart. Det skal selvfølgeligt gøres så hesten ikke bliver forskrækket og med indsigt i hesten. Man bruger jo også "one-rein-stop" som en MEGET grundlæggende øvelse for ungheste, hvor den først lærer at stoppe, ved at næsen drejes og indvendige bagben træder ind under hesten, herefter gives efter og hesten står stille. Så får man aldrig en hest der går igennem bidet og samtidig laver man de forberedende øvelser for bagparts-flex. Så det er nok det I har set Heinz arbejde med. Men det kan jo udføres mere eller mindre elegant/overbevisende...


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 undervisning
Forfatter: 
Dato:  22-12-2012 22:57

Man kan helt sikkert finde nogen der er bedre end Heinz, men de er meget dyrere.

 

Og nu skal han jo ikke ride vores heste, kun hjælpe os med noget horsemanship. Tror for øvrigt ikke han underviser i ridning.

 

Jeg har været på clinic med ham flere gange og fået noget med hjem hver gang, som jeg kunne bruge.

 

Men jeg er da åbent for andre forslag.

 

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 alle byder ind
Forfatter: 
Dato:  23-12-2012 09:22

Fordelen ved at mødes på denne måde er jo at alle kan byde ind med det de selv synes kunne være sjovt at lave med egne føl og plage.

 

Så Jette hvis du har lyst til at arrangerer en clinik med en bestemt træner, så gør du det bare og udbyder, dem der så har lyst kan tilmelde sig og dem der ikke har lyst eller mulighed lader så bare være.

 

jette


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

Se Kursus Tilbud

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa :)
Forfatter: 
Dato:  25-12-2012 15:20

 

Lad os mødes, og se/høre hvad der er stemning for, de har jo meget at lære (det har vi jo også)

 

Vi må/kan jo tage det, vi sytes vi kan bruge

 

Mvh.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder...
Forfatter: 
Dato:  25-12-2012 23:32

.... rigtig spændende og hyggeligt :)

 

Jeg kunne også godt være interesseret med min plag på snart 2 :D

 

Jeg er lige flyttet til Sorø (St. Bjernede) fra Amager :)

 

 


Vrinsk Vrinsk

 

Ea, Junior & Smartie

0
0
Svar på denne tråd
 
 velkommen
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 06:33

du skal være velkommen, du kan holde dig orienteret om dato og steder hvor vi mødes på fb -

 

www.facebook.com/groups/ 166799810075627/

 

 

jette


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

Se Kursus Tilbud

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ea-junior og Smartie
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 11:22

Det ville være dejligt, hvis i også vil være med

 

Jo flere vi er, desto mere og flere ting/ideer, kan jo lade sig gøre

0
0
Svar på denne tråd
 
 I kan alle
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 11:37
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider