Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 At ligge vægten hvor?
Forfatter: 
Dato:  28-08-2012 17:30

Hej alle.

 

Jeg er nybegynder indenfor western, jeg har egentlig altid bare været turrytter, har haft en westernsaddel i snart 4 år men har aldrig fået omskolet hesten.

Sidste år gik det op for mig at man ikke bare kan tulle rundt på sin hest, de er jo ikke lavet til at bære vægt på ryggen, så derfor er det mindste jeg kan gøre at holde hende i god form og styrke hendes muskler.

P.g.a mangel på westerntræner gik jeg igang med at få undervisning af en dressurundervisning som går meget op i hestens biomekanik, og jeg har lært rigtig meget.

Jeg har så nu fået muligheden for at bliver undervist af en westerntræner og har også fået min første undervisningstime, og nu kommer vi så til hele pointen af mit indlæg.

 

Min logik siger mig at vil man dreje til højre ligger man vægten til højre og så vil hesten naturligt flytte sig ind under vægten, og dette er også hvad jeg har fået afvide at min dressurunderviser, meeeeeen westernunderviseren forklarede mig at dette gør man ikke i western regi, vil man til højre ligger man vægten til venstre, dette baseret på at heste naturligt flytter sig for pres. Nu er jeg så lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre, skal jeg omskole hende rigtigt eller skal jeg høre træneren om hun er med på at vi gør det lidt anderledes????

 

Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre hvad jeres mening om dette er?

 

Er det vigtigt om man bruger den ene eller anden måde?

Har i nogle tanker om det rent biomekanisk?

Andre tanker omkring mit indlæg som kunne være nyttig for mig?

 

Håber på at starte en god debat :-)

 

Anita & Zora


0
0
Svar på denne tråd
 
 :) ..................
Forfatter: 
Dato:  28-08-2012 17:53

høre efter hvad western underviseren siger