Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Ridning i bosal
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 11:24

Hej Alle.


Jeg efterlyser lige lidt hjælp fra jer alle, da jeg gerne vil lære.


Jeg har en lille rosenrød idé om at omskole min hoppe til bosal. Vi går lidt den "forkerte" vej rundt, da hun både kan gå på snaffel og stang, men hun er hård som sten i munden og meget ked af bid (efter en grim periode hvor hun var udlånt som "rideskolehest" for westernelever), så ville gerne kunne træne i det daglige uden bid.

(jeg er selv gammel engelsk rytter og husar, så har derfor også en grim tendens til at rette hende en del på bidet.. Det skal der arbejdes på fra min side af)


Det jeg nu efterlyser er en hjemmebrygget manual med billeder og forklaring på hvordan og hvorledes man gør.

Jeg har selvfølgelig selv en idé om hvordan, men vil SÅ gerne lære mere!



Er det noget I kan hjælpe mig med?




Anne


I have found my Magic

RIP Røde. Vil altid huske dig!
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor i landet....
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 15:09

bor du ?





Proud owner of the australien cattledog " Archi"

Nu med 3 AKC hyrdetitler fra USA

westernundervisning tilbydes

På min bane i Præstø eller hos dig


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 16:46

Jeg har min hest stående i Hadsten tæt på Århus/Randers, så mulighederne for trænere er store nok og får os undervisning hen over sommeren :)


Denne tråd var også mest for at få folks "hjemmebryggede" ideer og fif. :)




Anne


I have found my Magic

RIP Røde. Vil altid huske dig!
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-06-2011 10:04

Er der virkelig ingen herinde der rider med bosal og kan vise lidt billeder og evt fif? :)




Anne


I have found my Magic

RIP Røde. Vil altid huske dig!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Du SKAK
Forfatter: 
Dato:  03-06-2011 23:10

...kontakte Finn Christensen, som er den i Danmark, der ved mest om bosals. Jeg har set ham et utal af gange, vende det hvide ud af øjnene, over dårligt tilpassede bosals, af dåelig kvalitet.


Jeg er sikker på, han kan give dig tips, links og fif, til at at komme videre med din idé.


www.finnchristensen.com


Det gør ikke noget du starter "omvendt". Men hvis dine hænder flimerer, eller kører i "automat-mode", nytter det ikke at skifte til en anden optømning. Så skal du lære dine hænder at ride bedre.




May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2011 23:18

Tak for dit indput Jette. Det bliver virkelig taget til efterretning.


Mine hænder er dog nærmest den part af min krop jeg har mest styr over når jeg rider.

Som tidligere husar er jeg blevet banket igennem med kontrol af hænder, mit problem er selve grundridningen og den manglende grundridning fra hestens side. Jeg er desværre nok ikke dygtig nok til at "indskole" hende fra bunden, men vi er da på vej den rigtige vej.


Ridningen bliver bedre og bedre, jeg vil bare gerne give mig selv om min "nye" hest en mulighed for en ny og bedre start på resten af vores dage sammen.


Nej, jeg er bestemt ikke en topklasse rytter og jeg lære hver dag, det er jo netop også derfor jeg søger viden :)




Anne


I have found my Magic

RIP Røde. Vil altid huske dig!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider