Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Er det helt håbløst set med westernøjne?
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 17:32

Jeg har jo denne hersens vidunderlige -ifølge mig - fjordhoppe...


Jeg er ret glad for westernridningen - red for nogle år tilbage hos Jette Nimand - og kom så fra det i en periode.


Nu er jeg så startet op igen med mit lille gule lyn - og det går ganske fint synes jeg.


Men jeg er bare så meget itvivl om det er håbløst at jeg er så lang? Jeg er 176 cm og Trixia 140 cm...


Vil gerne igang med lidt mere undervisning, men stadig har jeg en klump i maven om jeg er for stor...


Det hænger måske sammen med at jeg er blevet en hel del tyndere, men mit hoved kan måske ikke helt følge med...


Det skal måske lige nævnes at vi snakker om ridning på motions-basis og ren og skær hygge-ridning...


Men jeg er tryg og tilpas - og er det godt nok?





Kærlig hilsen

Stine


- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej der
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 18:19

Jeg ville ikke sige at du er for stor til din lille søde hyp du har der.. så det skal du ikke være bange for at være.. så ride du bare vide med hende.. og jeg håbe du finde en træner til og hjælp dig..





Moon

og

Felicia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 18:28

Synes heller ikke det ser tosset ud..


Hilsen Christina



Det at leve er at ville,

det at ville er at elske;

som vi elske dag for dag,

så er livets vingeslag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtig fint
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 18:44

Det ser da rigtig fint ud, du er da bestem ikke for stor, en rigtig lækker fjordhest du har der håber I kommer godt igang igen med western. pøj pøj


LITTLE YELLOW RANCH


Quarter and Paint


Mette Bülow Friis

0
0
Svar på denne tråd
 
 rart at høre
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 18:58

Det er ikke altid nemt at vurdere sig selv - og er stadig nok en anelse selv kritisk....


Vi har det ihvertfald sjovt og rart sammen og det anser jeg som vigtigt:-)


Tak for Jeres fine ord - hun er ganske charmerende synes jeg - men trænger til at blive klippet - ville have haft hendes man lang, men må indrømme at jeg ikke synes det er pænt pt...




Kærlig hilsen

Stine


- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 19:17

Har selv redet fjordhest og nej det ser ikke dumt ud. Mht manen, så må du ha tålmodighed. Det ser totalt dumt ud i den periode hvor den er ved at vælte og der en rum tid hvor det bare ser totalt kikset ud, men tro mig, mår først den bliver lang nok til at ligge ned, så bliver du glad for det.


Stine


Rep af dækner og andet udføres.


Sponsoreret af Noas ark i Vordingborg

www.noas-shop.dk



Ledige bokse i lille hyggelig stald på vestsjælland..




0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig hyp
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 20:07

Nu var jeg i Viborg her i Lørdags, hvor jeg var til mit aller første western stævne som tilskuer.


Og det kom bag på mig hvor "små" heste mange de red på. Så det jeg mener det er, at lige netop i westernverdenen har man et helt andet syn på det med størrelserne.


Du skal tænke på at mange af quarterne faktisk har ponymål, og dem som rider dem, er grand voksne mænd med meeeget lange ben.


Vi ses lige om snart.


Med venlige smil fra Gitte






Basset Hound hvalpe

Født 20.03.09.

To-farvede, efter DKK avlsgodkendte forældre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 20:47

Hvor skønt at du føler dig tryg og veltilpads på en pony du er glad for. Og er det i grunden ikke det der er det vigtigste?

Jeg vil give de andre ret i at du absolut ikke er for stor til den.

Jeg håber du får rigtig mange skønne år sammen med din skønne fjordhest


Hej fra

Irene


www.ladylama.dk





0
0
Svar på denne tråd
 
 Western kontrak Engelsk...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 16:29

Som overskriften antyder, så er der milevid forskel på størrelserne, western heste er generelt noget mindre, typisk omkring de 150-155 (med forbehold) end engelsk ryttere.. Der kan hesten næsten ikke blive stor nok.


Jeg elsker western og jeg elsker at kunne "få lov" og ride på de "små" heste.


God fornøjelse med træningen (og ikke mindst hyggen).


De bedste hilsner

Tina ;)


Lidt skør er man vel altid....


Sommerhus tæt på Roskilde Fjord sælges, kr. 795.000,-

(hvis link ikke fungerer --> www.danbolig.dk sag nr. 490704)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 22:49

Det er overhovedet ikk håbløst!

Jeg er selv 179 og har flere forskellige heste, bl.a. en fjordhest på 137;) så det er der overhovedet intet galt i , og fjordheste er bare super til western :)


www.natasha-moeller.dk


Sponsore søges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 gggggg
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 08:53

Ja nu er Humle jo ret populær og jeg er selv 174 og har førnøjelsen af at ride Humle til daglig Han er jo som Natasha skriver kun 137 i stg og jeg syntes nu ikke jeg ser stor ud til ham - folk bemærker det også først når jeg står ved siden af ham, hvor lille han egentlig er. Her er lige et par billeder.




Her er lige et billede hvor jeg står ved siden af ham :)



Ang. manen så kan jeg kun anbefale dig at holde den som stritman. Humles man er "lang" og totalt umulig ar få til at se pæn ud til stævner, men nu er han jo ikke min hest og jeg har strenge ordrer på ikke at klippe den ellers havde jeg gjort det...


Hilsner Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er ham Humle
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 10:23

Hvor er ham Humle dog bare super dejlig at se på:-)


Og jeg synes jo bestemt ikke du ser stor ud - jeg er nok lidt bredere om måsen end du er;-)


Jeg fortsætter ihvertfald på Trixia - og vi bliver bedre og bedre sammen - nu skal vi bare have lidt undervisning osv...


Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der har fjordhest - de passer godt til mit temperament og mit sind - er nemlig ikke den mest modige rytter på denne jord - og på min lille gule er jeg ikke bange - hvilket jeg synes er vigtigt...


Manen - uha - det er et ømt punkt - for kan godt lide lange maner, men synes ikke det pt er så smart at se på...

Jeg er lidt tænkeboks med mht. at klippe den af - hun har tidligere haft strit-hår...


Tak for synet af de fine billeder:-)


Kærlig hilsen

Stine


- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007


0
0
Svar på denne tråd
 
 gggggg
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 12:03

Forstår godt hvad du mener med den lange man. Min egen hest har "barbieman" og jeg er helt pjattet med det, men fjordhestenes man bliver som regel bare ikke så lang og så ligner det bare en høstak - det er selvfølgelig forsøget værd...


Her er lige et blærebillede af Snappers man :) (han bliver iøvrigt lidt over 150cm i stg og jeg syntes han er alt for stor )



Hilsner Anne

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider