Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Lydløs sadeltasker
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 16:43

Når vi rider de lidt længere ture, vil jeg gerne have en lille termokande og en flaske vand med.

Kender du en sadeltaske som ikke klasker op og ned, så det ikke larmer eller genere hesten?


Hej fra

Irene


www.ladylama.dk





0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 05:27

Kan det virkelig passe at ud af de 58 der har kigget på mit indlæg, er der ikke en eneste af jer der har redet med sadeltasker?????????


Hej fra

Irene


www.ladylama.dk





0
0
Svar på denne tråd
 
 problem
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 07:26

Hej Irene,

jeg har lidt af den samme problem... Købte par sadeltasker fra nylon - som kan spændes både for og bag.

Min hest bliver nu ikke generet af at de klasker op og ned (har prøvet kun mens de var tomme!)...men jeg synes ikke at de sider godt på sadlen, derfor rider jeg ikke med dem, fordi jeg synes de generer...


Så jeg er også lidt spændt på, om nogen har et forslag eller erfaring.

Prøv at sætte dit indlæg også på www.westernportalen.dk, måske får du lidt mere svar der!


Hilsen


Anna


www.appaloosa.dk


"Kvadratisch Praktisch" - paint vallak: Flashy Chex Junior


Majesty 12. 3. 1998 - 16. 9. 2008

Du vil altid være i mine tanker og mit hjerte







0
0
Svar på denne tråd
 
 ggggggg
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 07:44

Horntasker må vel være den bedste løsning.

Har en veninde som engang fik sådan nogen smarte nogen. Det er 2 små sadeltasker som sidder sammen og har et hul i midten til hornet. Hendes var store nok til at vi kunne have ½ Liters flaske i hver side + andet godt. Men så vidt jeg husker (det er mange år siden hun har brugt dem) hopper de ikke rundt og larmer på nogen måde.

Jeg ved også at man kan få sådan en pølseformet taske til at spænde på sadlen bag sædet, men jeg ved ikke hvor gode de er!!!

De alm man spænder på siden af hesten er i hvert fald temmelig irriterende når man traver :)


Hilsner Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 07:46

Jeg har tidligere redet med sadeltasker og egentlig ikke tænkt nærmere over det, min hest har åbenbart ikke været generet - ellers havde jeg nok tænkt at det måtte han lære at leve med.


Nu rider jeg mest med horntaske og den hopper da godt nok noget - men igen har min hest ikke reageret på det.


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg svarede ikke
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 08:16

for den løsning du har brug for er en rygsæk til dig selv. Jeg har en horntaske i læder og der er en ring i bunden hvor jeg binder den til sadlen, så tasken holdes på plads. Dog kan der ikke være så meget i.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 08:21

Min bedste ride taske, som jeg bruger når jeg rider til bageren m.m. er et rygsæk, en reklame en jeg har fået gratis ;-)

Den har så mange remme, så den kan spændes rigtig godt fast, og gener hverken i trav eller galop.


Jeg har desværre ikke lige noget billedet af den, men det er jo også smag og behag om man kan lide en rygsæk, jeg har også rigtige sadel tasker, og den til hornet, men det er yderst sjælden jeg bruger dem.


Hilsen

Annette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 09:13

Jeg ville da også gerne hjælpe dig, men kunne ikke lige finde de modeller vi bruger på nettet, og hvad er det så værd ?


Problemet er at vi har købt et par horntasker i nylon hos Jesper der har lukket butikken, og nogle rigtig lækre nylon tasker i Sverige på markedet ved "Ranch Horse Classic". Ligeledes bruger jeg at par skønne læder horntasker, som jeg faktisk ikke kan huske hvor jeg købte.


Du kan se billeder af et par af dem min hjemmeside. Bla.a under "Bidstrup" og "Nyord". Det er den plettede hest uden hale der er min.


Min erfaringer kan jeg dog gdt dele ud af. Horntaskerne kan godt hoppe, men hesten er i mit tilfælde ligeglad. Dem af nylon hopper kun når de er fyldte. Dem i læder hoper mest, men larmer mindst når de er tomme.


Sadeltaskerne til "bag på" har ringe monteret, hvor man kan binde dem fast både foroven og forneden. Det er rigtg lækkert. Jeg har så monteret små sjækler i ringene på "pølsen", så den er nem at hægte på taskerne. (ligger bag sadlen ligesom et oprullet tæppe eller en jakke)


Jeg oplever kun at min store røv skal løftes ekstra ved op og nedstigning, ellers intet


MVH

"Bumsen"





Rigtige mænd rider i 17" sadel !
* * * * ¤ * * * *
Hjemmeside: www.sadelbumsen.dk
The Older I Get The Better I Was !
A good ride is when there's nowhere to go

- and a hole day to get there !


Støt www.naturrytter.dk !

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 12:15

Hold da op en masse skønne svar der pludselig kom. Skønt.


Det er nu ikke hesten sadeltaskerne genere når jeg traver. Det er mig der får kuk af at høre en termoflaske hoppe rundt.

Jeg så engang en aflang smal pose i stof, med ring til spænde foroven og forneden.

Er der npgle af jer der kender sådan en?

Jeg skal jo kun have en lille termoflaske og en flaske vand med. En til hver side.


Hej fra

Irene


www.ladylama.dk





0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at se denne her:
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 12:40

Rigtige mænd rider i 17" sadel !
* * * * ¤ * * * *
Hjemmeside: www.sadelbumsen.dk
The Older I Get The Better I Was !
A good ride is when there's nowhere to go

- and a hole day to get there !


Støt www.naturrytter.dk !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor laver
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 12:50

du da ikke bare et par selv. Hvis du har et par gamle støvler, så klipper du dem over ved vristen og syr dem sammen igen og vupti 2 nye tasker til flasker.





MvH Tom Hansen


westernsadel til salg


"If God had meant for us to walk, He would have given us four legs -
Instead He gave us two - one for each side of a Horse"


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 15:56

Tak for linket. Det er præcis sådan en jeg tænkte på


Det der med at sy en støvle om, lyder genialt. Men da mine hænder vender helt forkert til sådan noget, fortrækker jeg at købe en færdig.


Fandt i øvrigt en på loftet i morges. Den er beregnet til at man har flasken i en skulderrem eller i bæltet. Med lidt snilde og snore, kom den faktisk til at sidde helt godt.

Skønt at have kaffen med i skoven i regnvejr


Hej fra

Irene


www.ladylama.dk





0
0
Svar på denne tråd
 
 Horntasker
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 17:14

Hej Jenna

Jeg købte en sadeltaske i nylon til at hænge på hornet, og den er både rummelig, praktisk og hverken larmer eller generer - og så var den billig!


Jeg købte den ved et firma, der syr logo/motiver på tøj, og de havde en stand til Just Slide på Vilhelmsborg for nylig. www.cwshop.dk


Jeg mener, jeg betalte 160 kr. for den, og den har 2 separate rum til ½liters flasker på den ene side incl. flasker og på den anden side er et stort lynlåsrum, hvor der nemt kan ligge en tynd regnfrakke, madpakke og pung eller lignende.


Der er 2 ringe i hver side af begge taskerne, og dem binder jeg fast forrest i fortøjsringen på sadlen og bagest i gjordringen.


Det passer så fint, at de ligger skråt fremad, så de hviler lidt på mine lår, når jeg sider i sadlen - uden gene ved hverken trav eller galop.


De hindrer ikke normal opsidning, det er nemt at tage tingene ud, mens man rider, og de laver ikke mærker i sadlen.


kh

Marianne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jenna....
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 19:52

Jeg har selv lavet to sæt horntasker. Et til manden og et til mig selv.

Det er egentlig ikke så svært!

Et godt kraftigt stykke stof/bævernylon! og så måler du den str. du vil have.

Vores sadeltasker ligger stabilt nok, kan rumme både øl, vand, kaffe og kop





Kind regards

Marion

Den er rig, som er tilfreds-


Uddannet negleteknikker med speciale i pleasure og bryllupsnegle.

www.123hjemmeside.dk/pleasurenails


Kærligt stueopdræt af Chihuahua

www.amorinchihuahua.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 20:55

Tak for tippet marianne. Den taske vil jeg kigge på.


Marion: Hov, det der med plads til øl, kan jeg godt lide

Tror dog ikke jeg vil vove mig ud i at sy selv


Hej fra

Irene


www.ladylama.dk





0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 09:28

Øv linket til www.cwshop.dk virker ikke ??????


Hej fra

Irene


www.ladylama.dk





0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du fiúndet?
Forfatter: 
Dato:  20-06-2013 13:44

Hej.

Kan se det er en gammel tråd.

Fandt du en taske? Jeg leder nemlig selv efter en horntaske til min sadel.


Merlin, du er mit liv <3

En gang western rytter - altid western rytter ;)

1
0
Svar på denne tråd
 
 sadeltasker
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 11:45

Hejsa.

 

Jeg har nogle til salg, til at hænge på hornet og med lædersnore til at binde dem fast med. Problemet med mine (som er rimelig lækre håndsyede) er at der ikke er plads til en termokande i dem.

En flsake vand, eller dåser, smøger en lille trøje osv. er ok, men ikke termokande, desværre.

 

Kh Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 sadeltasker
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 11:55

Maria http://leathercraft.dk/ , laver bla også sadeltasker, man kan købe nogle "færdiglavede" eller bestille efter eget ønske.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 I mangler
Forfatter: 
Dato:  26-06-2013 10:45

vist en væsentlig faktor.
For at få sadeltasker til IKKE at flappe, skal di fæstnes ti en baggjord. Så forholder de sig i ro!

 

MH Conny


Kvalitetsvarer til fornuftige priser
WWW.WESTERNHORSEMAN.DK


Stedet hvor westernrytteren kommer godt i gang!
Du kan komme på kortere ell. længere undervisningsophold,
hvor vi også finder din sadel

0
0
Svar på denne tråd
 
 saddeltasker for og bag
Forfatter: 
Dato:  27-06-2013 19:46

Billede




Billede


Ja det er så RIGTIGE saddeltasker til en weekend her sammenklappede

de kunne monteres med stropper mod baggjorden men det er ikke standard disse er forberedt til stropper til bagerste D-ring
og sidder så fast at man kan tage saddelmed tasker af!

Horntaskerne er ikke færdige men tasken mangler kun spænde og så skal flaske holderen moneres sker i skrivende stund, havde overvejet en låse strop til flasken men vil lige prøve uden.

sadeeltasler og horntasker er egentlig til "Gittes saddel"

 

jeg kan kontaktes for mønster eller hjælp på 21422287

 

Hilsen Jan


whiskey for my men and beer for my horses
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider