Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 WRS/DWF for brugerne
Forfatter: 
Dato:  05-02-2002 21:52
Jeg har længe fulgt debatten ang. DWF kontra WRS. Mange gange har jeg været ved at skrive et indlæg, men følt at der var alt for meget turbulens i debatten, til at det kunne nytte noget.

Jeg vil gerne prøve at gøre udtryk for nogen holdninger der absolut ikke er ensidige. Jeg er faktisk ikke helt klar over havd jeg syntes er korrekt.

Men først vil jeg gerne prøve at ridse lidt historik op, ang. de to foreninger.

WRS blev dannet for måske ca. 5 år side, med Klaus Ceglarek som idémand ved roret. Klaus’ idé var at skabe et samlingsorgan for westernridningen i Danmark. Det skulle være en organisation der både kunne huse enkeltmedlemmer og klubber. Herefter dannendes WRS.

På et tidspunkt blev det på tale at westernfolket, skulle samarbejde med DRF. Det var naturligt at det skulle ske via WRS.

DRF var dog ikke interesseret i at sammenarbejde med en organisation der både husede klubber og enkeltmedlemmer, men kun klubber. Man var i WRS utilbøjelig til at ændre i opsætningen.

På dette grundlag dannedes DWF, som skulle stå for samarbejde til DRF, samt organisere landsdækkende shows, som f.eks. Danish Western Masters. (Danish Western Masters var tidligere blevet arrangeret af et par privatpersoner , Mc. Cale’s, som havde gjort så meget arbejde, at de var SLIDT op…Danish Open havde kørt 10 år, initiativtagerne , var SLIDT op…)

WRS indkaldte herefter til ekstraordinær generalforsamling, hvor man ønskede at nedlukke organisationen, da man skønnede at grundlaget var ikke-eksisterende længere. En stor del af medlemmerne mødte op og nedstemte forslaget. Lovsættet blev ændret til at organisationen kun husede enkeltmedlemmer. Endvidere blev formanden udskiftet til nuværende Steen Merrild. (Klaus ønskede at trække sig.) Der blev ved denne lejlighed, givet klart udtryk for at man var utryk ved om DWF kunne leve op til de tiltag WRS på dette tidspunkt havde skabt. (Konceptet i WRS var nu en landsdækkende rytter-organisation og ikke, som det har været lagt op til i den seneste debat, en lokal-klub.)

Man havde skabt en regelbog,, førte rytter- og hestepoint, organiserede shows, via lokal-klubber over hele landet. Det var det mest vellykkede stykke organisationsarbejde der har været lavet i den danske westernverden, så vidt skønnes.

Den slags ting er selvfølgelige sarte og skrøbelige, de første mange år. Og er meget nemme at blæse omkuld. Alle ved at det arbejde der lægges i den slags tiltag er ulønnet og voldsomt krævende.

DWF havde en meget uheldig start, med bl.a. at arrangere et uhyggeligt dårligt tilrettelagt Danish Western Masters. Dette er aldrig kommet rigtigt frem, da man øjensynlig ikke har ville fokusere på de mere uheldige tiltag. Dette er jo også nydeligt. Uheldigt var det dog at der ikke var trykt programmer, at registrerede opnåede Quarter og Paint point der skulle rapporteres til USA ”blev væk”, at den daværende formand efterfølgende var umulig at få tag på osv. osv. Ikke særlig tryghedsskabende. Der blev meget stille omkring DWF.

DWF havde ikke nogen regelbog og var så imødekommende, at de ønskede at booke sig ind på den allerede eksisterende fra WRS. Det var jo et godt tegn for os menige brugere af begge organisationer. Man øjnede harmoni i det fjerne……

DWF skiftede grundigt ud i besætningen her i efteråret, hvor Conny Nielsen blev indsat som formand. DWF fik pludseligt et helt andet aktivitetsniveau, end nogen sinde før. Conny markedsfører organisationen i stor stil, ved bl.a. at kommentere samtlige tråde på Hestenettes westerndebat. DWF får en meget flot (lidt rodet?) hjemmeside. Her kan man pludselig læse om rytterlicens i DWF regi? Det var da nyt? Og pludselig skulle der laves egen regelbog? Det blev på Hestenettet afsløret af Conny, FØR WRS’ udmeldelse af DWF var en realitet?

Så vidt vi vidste, skulle DWF være en organisation for lokalklubber. De kunne endvidere arrangere landsdækkende shows som f.eks. D.O og Danish Masters. De kunne være samlende for et PR-arbejde som før blev udført af ”developement”-gruppen, som nu er ophørt, vel nok også som en forlængelse af skabelsen af DWF. Nu skal man pludselig blande sig i ALT, på DRF-plan. Også udtalt af Conny på nette. DWF er westernscenens DRF…

Samarbejdet med DRF, blev jo en fiasko, da DRF valgte at trække sig efter kort debattering.

Mit spørgsmål er:

HVAD HAR DWF GJORT FOR WESTERNVERDNEN OVERHOVEDET?

Jeg har som westernrytter fået absolut NOTHING ud af at 3 af de klubber jeg stå i, er medlem af DWF .

Jeg har som stævne-arrangør arrangeret 2 shows: 1 stk. DWF show. Hvad fik jeg ud af det? Man tilbød mig gratis sløjfer. Tak for det, det er en stor post i regnskabet. MEN. Sløjferne blev ikke leveret før dagen før og nogn samme dag…. Meget stressende. De kom 3 (tre) steder fra. Mange af dem var meget krøllede og havde selvfølgelig forkert etiket på (fra andre shows). Jeg blev opfordret til at stryge sløjferne med er strygejern. (Samme morgen, som showet skulle afholdes?????) Nå, vi var glade for gratis sløjfer…..Tak DWF.

Næste show vi afholdte, var i WRS regi. Her fik vi sådan set også sløjfer. MEN de var friske og jeg skulle ikke rykke, de kom laaaang tid før showet.

Uden for standard, oplevede jeg fra WRS’ side en meget tryghedskabende opbakning. Folk fra WRS der af medleven og interesse, tilbød deres assistance til showet, så at vi ikke særlig trænede showafholdere, kunne levere en vare til deltagere og tilskuere, af en rimelig høj standard. Se DET var noget der giver stof til eftertanke

Sådan som min umiddelbare mavesyre fortæller mig, har jeg en masse ud af WRS, både som stævnerytter og som stævnearrangør og INTET ud af DWF.

Det er en stor skam at konstatere, specielt taget i betragtning, den kæmpe-masse arbejde, en skiftende række mennesker lægger i DWF.

Senest har Conny gjort meget. Men for mig at se, fører det ingen steder. Der er oplagt en række stævner i Næstved, men de fandtes jo i forvejen. (Det var Conny og Flat Creek der fandt på den udmærkede idé, som nu er overført i DWF regi.)

Conny har en kæmpe mængde energi, som hun altid ødselt har skænket til western-verdenen. Men energi er nok desværre ikke nok. Der er også mange fine idéer fra Conny’s hånd.

MEN DER MANGLER STRUKTUR. Og der mangler nogen bagmænd i DWF til at styre Conny. Hun er som 10 tossede heste, all-over-the-place……

Dettte lyder som en kritik af Conny, OG DET ER CET OGSÅ. Det er en stor skam at hun mosler så meget på, og råber så højt, at alle lægger sig på stribe. Vi har jo set det før. Conny kører sit, af bedste hjerte, One-Woman-Shoow, men lige pludselig bliver der slut på undertråden, og idé-grundlaget går tabt…….

Lad ikke dette ske for DWF, hvis I mener noget seriøst med organisationen. Hjælp Conny.

Nu skriver jeg I, men hvem er I? Lige p.t., har man den opfattelse at DWF ER Conny, med Jørgen som helping-hand. Men der må vel være flere-----

Hvis der er nogen der har lyst til at reflektere på dette indlæg, kunne jeg vældig godt tænke mig at det var BRUGERE af de nævnte organisationer, IKKE ledelserne. I har det med at køre tingene op til en verbal duel på bestyrelses-plan. Fint, fint, men I har jo hinandens e-mail-adresser og telefonnumre, hvorfor ikke bare bruge dem?

Jeg har talt med masser af mennesker, der læser indlæg i western-debatten og så gerne vil komme med kommentarer, men som mener at der ikke er plads og at planet mange gange bliver for lavt.

Lad os prøve at se hvad der sker, hvis vi giver bolden op til folk som normalt ikke orker at udtale sig i dette medie.

Selvom jeg nævner Conny ved navn (det er sgu svært at undgå) er jeg ikke ude på at der skal køres noget af på hende.

Jeg kan godt tænke mig at folk prøver at granske med sig selv HVAD får jeg ud af WRS og DWF HWR OG NU….Og hvad tror jeg det kan blive til på sigt……

Mange hilsner

Jette


0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: WRS/DWF for brugerne
Forfatter: 
Dato:  05-02-2002 22:01
HOV!!!!!!!!!!!!! Der er kommet nogen underlige Smily'er ind i mit indlæg, som jeg ikke har tiltænkt. Måske fordi mit indlæg er lavet i Word og kopieret herover.

Jette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: WRS/DWF for brugerne
Forfatter: 
Dato:  06-02-2002 05:34
Den rod som du beskriver er det som jeg genkender er problemet, hvad med hvis for eksempel man skrev en liste af medlemer i hver hjemmeside, for at se hvad for personale/personer der står i hvad for en klub, så kunne man i det mindste se om der er nogle ligesindede som man måske kunne interessere sig for at hjælpe.

Når alt kommer til alt det det drejer sig om i DK er hvem har hvad for en titel, og ikke hvad menige mand ønsker i henhold til Western ideologien og ridningen.med venlig hilsen, ARIEL

http://members.tripod.com/Blackskunk
på engelsk

http://www.worldonline.dk/~Blkskunk
på dansk
0
0
Svar på denne tråd
 
 En plads til alle ...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2002 11:29
DET indlæg vil jeg godt kommentere, Jette!

Jeg er som bekendt Born Riders medlem, og vi har været medlem af DWF i ... æhh, lige fra starten af, så vidt jeg husker.

Jeg synes det er vigtigt, at vi skelner lidt mellem før og nu. Du trækker nogle hændelse frem vedr. nogle sløjfer fra henholdsvis DWF og WRS ... jo, vi har rigtignok stået i samme situation. - Ved vores første DWF-show i 2000 modtog vi sløjferne dagen før showet, og måtte løbende igennem hele showdagen sidde på skift og klistre BR-logoer på hver enkelt sløjfe (fordi der sad alle mulige andre, mystiske mærkater på). Endnu værre gik det ved sidste års DWF-show, hvor vi igen fik lovet sløjfer. - Der skete en intern kommunikationsfejl mellem DWF og sløjfe"mageren", så vi fik faktisk aldrig nogen sløjfer.
Om vi var sure ? Ja, gu' var vi da så !! Men se, så er det vi skal reflektere lidt - udfra din egen DWF-beretningshistorie ....

Hvornår var det lige, DWF var i stilstand ? Og hvornår var det lige, at der pludselig skete en masse, fordi nye kræfter kom til ?
Jo, da vi havde alle problemerne med DWF (og tro mig, vi snakker ikke kun om sløjfer), da sad der en anden bestyrelse end nu ... der sad den bestyrelse, hvor man aldrig ku' få kontakt med formanden, og hvor ingenting skete. - Det var dengang man tænkte, om ikke ens kontingentpenge var lidt spildt ...

Men at klandre den nuværende bestyrelse, der gør et mægtig flot stykke arbejde, det holder altså ikke vand, Jette!
Hvad der er brug for nu, er ikke at dvæle ved fortiden. - Vi skal se fremad, og vi skal støtte op om den eneste klub-paraplyorgansisation vi har her i Western-DK ! Og at du, Jette, har et eller andet personligt udestående med Conny - det kan vi altså ikke bruge til ret meget.

Og skal vi vende næsen mod WRS, så er min personlige holdning, at jeg ikke kan bruge dem til noget som helst. Hvor DWF griber og tager vare på bredden i sporten, henvender WRS sig kun til show-ryttere ... og tænk, det er vi faktisk ikke allesammen ....
Jeg finder det totalt tåbeligt, at vi skal ha' den her opsplitning, i stedet for et samarbejde! - Men at WRS nu går ud og vælger at underskrive deres egen dødsdom - det er jo i og for sig deres eget valg, og er ikke noget jeg vil blande mig i. Derimod ser jeg med forventning og glæde frem til en ny (og bedre) regelbog - og med optimistiske øjne på en lys fremtid for DWF.

Og min pointe er; at vi har alle oplevet DWF fra den dårlige side i forgangs tider - men nogle af os kan reflektere over tingene, og når nu fårene er skilt fra bukkene, er det tid til at se fremad i positiv ånd!

/Tanja B (helt personligt)



Der er endnu en gang opdateret på Born Riders' hjemmeside - denne gang med propositioner, tilmeldingsblanket, program & rejsebeskrivelse til Baltic Sea Open 2002
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: En plads til alle ...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2002 16:14
Hej Jette

Jeg bliver nødt til at blande mig lidt i dette, om ikke andet fordi du nævner mig i indlæget.
-- DWF får en meget flot (lidt rodet?) hjemmeside. --
Kunne du ikke tænke dig at sende mig en E-mail om forslag til at gøre den bedre / mindre rodet.
Det er svært selv at se det, når man kender siden ud og ind. Der bliver på siden opfordret til at komme med forslag, og det er alvorligt ment. Kun gennem forslag, og ved at høre andres synspunkter, kan den gøres bedre.

-- Lige p.t., har man den opfattelse at DWF ER Conny, med Jørgen som helping-hand. --
Jeg laver DWFs hjemmeside for DWF. d.v.s.jeg sætter det på som jeg bliver bedt om, og til dels på den måde jeg bliver bedt om at gøre det. Jeg kommer selvfølgeligt med forslag vedrørende hjemmesiden, men det er helt DWFs bestyrelse der bestemmer.
Der ud over har jeg ikke ret meget med DWF at gøre, så det er såmænd ikke så meget hjælp Conny ellers får fra min side.

Jeg kan derfor kun helt tilslutte mig din opfordring til at der er flere der hjælper Conny, og den øvrige bestyrelse.
Det er problemet i de fleste foreninger, at der er alt for få der er villige til at hjælpe. Skal der ske noget, er der ofte kun en person der gider gøre det, og så er kritikken der med det samme, at det jo er et -one man show-

--(Konceptet i WRS var nu en landsdækkende rytter-organisation og ikke, som det har været lagt op til i den seneste debat, en lokal-klub.)
Er ikke alle klubber landsdækkende?? skal man bo et bestemt sted for at være medlem af en bestemt klub. Der er også andre klubber der laver shows.

Vi kommer ikke uden om at Claus/WRS lavede et stort arbejde for at samle western rytterne. Det var dem der skabte grundlaget for sammenholdet. Da WRS ikke længere kunne være paraply organisation for Western klubberne, blev DWF en nødvendighed til at overtage den del, og det er nu endeligt ved at lykkedes.
Tilbage står DWS som en sammenslutning af ryttere ( Er det ikke en Western rideklub )
Som strukturen er indenfor DRF, virker det fint. Der er en masse klubber der laver større eller mindre klub stævner, kun for klubbens medlemmer, og så laver store stævner efter DRF reglerne.

Sådan er det også indenfor western ridningen. Klubberne laver trænings shows/klubshows og nogle laver større shows åbne for alle DWF medlemmer.
Når WRS laver et show, kun for deres medlemmer, så er det et klub show, hvis kun deres medlemmer kan starte.

Det er synd at WRS nu er ved at prøve at ødelægge det sammenhold i Western verden, som de selv har skabt.
Er det fordi de er bange for at afgive noget af magten?? Fordi de vil prøve at bestemme??
Det er da ærgerligt at dem der vil starte til alle showene skal være medlemmer af flere forskellige klubber, og have deres heste registreret flere forskellige steder.
Dette arbejde ligger da naturligt i paraplyorganisationen ligesom det ligger i DRF.

Jeg rider heldigvis Paint, så jeg kan starte ved alle de paintShows jeg vil, uden at være medlem nogen steder. Da jeg har valgt at være medlem af PHCDK, kan jeg desuden starte alle de DWF shows jeg vil.
WRS er selvfølgeligt bange for at miste medlemmer, hvis deres shows var DWF shows, så man bare kan starte hvis man er medlem et andet sted.
En western Klub skulle gerne kunne tilbyde sine medlemmer nok til at holde på dem, uden at skulle tvinge dem til at være medlem for at kunne starte.

Ellers er der mange kloge ord i dit indlæg.

Lad os få sammenholdet tilbage i Western ridningen

Venlig hilsen

Jørgen Skjødt
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: En plads til alle ...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2002 23:08
Hej Tanja, tak for din reflektion. Først. Jeg har ikke noget udestående med Conny. Så vidt jeg ved....

Så. Jeg syntes heller ikke det er hensigtmæssigt at dvæle ved fortiden. Og du har ret, der er kommet (nogenlunde) ny bestyrelse i DWF. Hvor længe har den eksisteret? 1/2 år?

Du skriver at der sker en masse efter den nye bestyrelse er trådt til. Jeg har måske sovet i timen. Men helt konkret: Hvad er der sket? Jeg ved at der er søgt samarbejde med DRF, som mislykkedes. Jeg har set at hjemmesiden opdateres ofte. Og jeg ved at der har været afholdt et dommerkursus. Men jeg ved ikke lige hvem der deltog? Ellers ved jeg ikke af at der er sket noget KONKRET? Jo, en masse bolde kastes i luften, fint med det. Nogen af boldene virker dog lidt "syge", f.eks. idéen om rytterlicens....Hvad skal det gavne, andet end at slæbe FLERE penge til DWF?

Med hensyn til opsplitning, så har du ret. Hvis man ikke kan arbejde hen imod en samlet regelbog, vil det være frygtelig ærgelig. Nu er det sådan at DWF aldrig har haft en regel-bog, men har benytte sig af WRS'.

WRS' regelbog 1. udgave blev lavet at Lisbeth Petersen (L.A.) for en 4-5 år siden. Hun brugte selvfølgelig AQHA's regler som udgangspunkt. Reglerne er fortløbene blevet revideret, under hensyntagen til den kritik og de praktiske kanter den er stødt imod. Sådan former man tiltag med smidighed. Og det tager tid. (Selvfølgelig er bogen ALTID under revidering...)DWF som før har anerkendt denne regelbog har pludselig valgt at denne ikke er egnet til at arbejde videre med(Conny?) . Jeg har ikke helt forstået motivet til at forkaste den, sådan pludselig. Jeg tror det desværre det var en pludselig indskudelse der drev Conny, efter et inlæg her i debatten fra Peter!'s hånd. Nu sidder Conny formodentlig og sveder med AQHA's regelbog i den ene hånd og en engelsk/dansk ordbog i den anden. Arbejdet er lovet færdigt til begyndelsen af Marts....Kan man forestille sig hvad man vil falde over af hovsa'er og bussemænd der skal rettes op på i den kommende stævnesæson? Jeg gyser ved tanken.

En ting mere ang. regel-bog. Det er IKKE WRS der ikke ønsker samarbejde omkring en regelbog. Det er DWF. DWF er øjensynlig blevet et for højtståenede organ, til at kunne arbejde på tværs af sociale skel, med en "lokal-klub"......Men HUSK Conny havde allerede taget beslutning om at DWF skulle have egen nyoversat regelbog FØR WRS valgte sig ud af DWF.

Det er selvfølgelig rart at høre BR har haft glæde af samarbejdet med DWF, men jeg fandt ikke lige helt ud af hvad jeres positive oplevelser har været? Altså her i "ny" tid? Er spændt pa at høre videre.

Til Jørgen:

jeg vil gerne, når jeg for lidt mere tid, give dig en seriøst gennembearbejdet kritik af din hjemmeside. Det vil jeg så skrive til dig direkte om, så kan du bruge rådene eller lade være. Men det er et meget flittigt site du køre, med punktlige opdateringer, hvilket er af største betydning for et organ som DWF. Her kan WRS vist desværre ikke helt være med...

Jeg har øjensynlig misforstået din tilknytning til Conny, er nu opdateret. Tak.

Nej Jørgen, Ikke alle lokalklubber er landsdækkende. De fleste lokalklubber har en hjemadresse, hvorpå arrangementer afholdes.

Alle (klubber, privatpersoner, you name it) som lever op til kravene kan afholde WRS shows lagt på selvvalgte adresser.

Med hensyn til reglerne i DRF, er de NOGET mere kringlede, end det du lægger op til. Jeg sidder som formand for en "engelsk" rideklub, med tilknytning til DRF. Vores klub har arrangeret klub- distrikt- og landsstævner. Jeg kunne godt uddybe hvad reglerne er her, men det falder vist lidt uden for.

I øvrigt syntes jeg det er en SYG idé OVERHOVEDET at læne sig op af DRF modeller, der er diktatoriske, gammeldags og dogmefyldte. Vi i westernverdnen har da ellers altid haft evne til at være smidige, flytbare og skabende. Og vi har da også altid været enige om at DRF modeller var uanvendelige for os...Nu tilstræber man øjensynlig at modulere DWF op over et DRF skelet. FYYYYY-HAAAAA.

Jeg har ikke din opfattelse af at WRS prøver at ødelægge et sammenhold de selv har skabt. Jeg har mere den opfattelse at WRS prøver at værne om det der ER skabt, så det ikke skal pustes omkuld af flyvske, impulsive ikke gennemtænkte luftkasteller.

Selvfølgelig håber også jeg at vi kan have én regelbog. Alt andet er TÅBELIGT. Men vi HAR jo en. Hvorfor ikke bare lave den bedre?

At der flere typer klubber, organisationer, sanktioner, kan selvfølgelig godt virke en smule kaotisk, men er det ikke liberalitet (american dream....)

Tak Jørgen, at du at reflekterer seriøst, det er godt med åbne debatter.

Hilsen Jette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: En plads til alle ...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2002 01:03
Kære Jette!
Jeg bliver nødt til at spørge dig:
Når du nu har bedt ledelserne holde sig ude af debatten i denne tråd, er det så fordi du vil køre upåtalt fremad i dagevis, med ret så løse påstande om emner der i langt de fleste tilfælde ikke er kommet længere end til de respektive Bestyrelser?
Hvor har du dine oplysninger fra?
Du har jo trods alt ikke været med så længe!

At du ikke er blevet oplyst om DWF`s aktivitetsniveau, beror kun på en tilbageholdelse af oplysninger fra din egen klubs Bestyrelse - beklager!

Igen i dit første indlæg angriber du niveauet i debatten her på siden, prøv lige at læse dine indlæg en gang til og fortæl os så at de skal være med til at højne det omdiskuterede niveau!

VH Conny
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: En plads til alle ...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2002 01:45
Hej Jette

Du har ret i at de fleste klubber har en adresse hvor deres aktiviteter afholdes, jeg skrev da også at nogle andre klubber laver shows andre stæder. WRS er ikke ene om det.
Jeg er for øvrigt fuldt ud inde i DRFs regler, men det blev nødvendigvis beskrives noget simplificeret i mit indlæg. Princippet er trods alt rigtigt nok. Jeg mener bestemt ikke vi skal følge DRFs regler, men vi skal ikke nødvendigvis afholde os fra at bruge de ting der er gode nok.
Vi skal f.eks. ikke have det tilsvarende til at DRFs medlemmer ikke må starte til stævner afholdt af klubber udenfor DRF. Der er det jo nu lykkedes at få DRF til at ændre deres regler, så Western ridning holdes udenfor. Vi skal heller ikke have at man skal have tilladelse til at starte i udlandet som DRF medlemmerne skal.
Der er western ridningen mere fri, og det skal den blive ved med at være.

Hvorfor er WRS i øvrigt så oprørte over at DWF ikke vil bruge deres regelborg længere?? De kan da være lige glade nu de ikke længere er med i sammenarbejdet.

Regelbogen bliver i sagens natur meget ens. Rider man både Quarter og Paint, skal man også bruge forskellige regler, som er mere forskellige end WRS og DWFs regelbøger bliver.

Det er fint at du skriver til mig med forslag til hjemmesiden, det ville jeg ønske der var andre der gjorde.

Venlig hilsen
jørgen Skjødt
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: En plads til alle ...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2002 00:40
Kommentar til Connys indlæg:

Mine oplysninger kommer fra min granskning af de medier der findes, WRE, Internettet, generalforsamlinger osv. Jeg er ikke, som det måske antydes, fodret med insight-informations.

Jeg ønsker ikke at køre upåtalt frem i dagevis, ser stadig frem til mere respons. Måske er folk lidt trætte af debatten WRS/DWF...

Jeg begyndte at interessere mig for westernridning i -97, hvor jeg fik lov til at ride med på en skrækkelig farlig tur der gik i fuld galop NED af de stejleste skrænter hos Kjeld i "Mini Montana". (Oooh, Plyds, du stolte ganger, travhest, møg-buk og vanvittig....)Jeg har startet stævner siden -99, ca. 20-25 stks. til nu. Så erfaringsmæssigt har jeg ikke været med så længe, men på 5 år, kan man dog nå en del indsigt, hvis man forbyber sig en smule.

Der nævnes at "min egen klub" tilbageholder oplysninger for mig. Jeg kan forestille at der hentydes til WRS. Men som tidligere nævnt, er jeg også medlem af DKQHA og HCWR, som begge er tilknyttet DWF som jeg herfor OGSÅ er medlem af, ikke mindre end 2 gange....Fra disse kanter tilbageholdes måske også oplysninger om DWF aktiviteterne?

Jeg prøver virkelig at holde et sobert niveau i debatten her på siden og er meget ked af hvis det ikke er lykkedes mig.

Mange hilsner Jette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: En plads til alle ...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2002 21:18
Hej jette

Glem alt om WRS. Den organisation har fra starten været skruet forkert sammen, og er ikke det rigtige værktøj, som landsorganisation.
DWF. har ikke kørt så flot under den tidligere bestyrelse, men lad os nu give "de nye" en chance.

PLYDS var da ikke vanvittig ..! Den var bare frisk. Den var dengang hvor du også var frisk .. Hvad sker der med folk der får quarterhest ?? I bliver sku så kedelige og seriøse...!

Mvh Kjeld
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: En plads til alle ...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2002 07:37
Hej Kjeld,

Godt, godt, det kan godt være Plyds ike var vanvivittig, men den var heller ikke "bare frisk", den var VANVITTIG frisk!(Og med sine 1.75 var der noget at ride på????) Det er forøvrigt en ridetur jeg ALDRIG vil glemme. I har det smukkeste ride-terræn på denne side af bælterne. Og det siger én som har redet Dyrehaven, Jægersborg Hegn, Erimitagen tynd. Jeg kan virkelig anbefale at man tager ned til Kjeld og får sig en guided tur, på egen eller lejet hest. Jeg har også hørt, Kjeld, at I begyndt at ride i andet en turbo-gear?

Jeg er MÅSKE ikke så frisk, mere. Med 4 rådne ribben i højre side + 17 andre skavanker, der alle begynder at samle gammel-kone-gigt. Altsammen opstået pga. diverse flyveture, nedtrampninger osv. foråraget af HESTE. Jeg TROR bestemt ikke det er pga. Quarterne. Der har trods alt været et større antal Væddelødsheste, Arabersnotter og andet, ind over......

Jeg mener at WRS er en god landsdækkende rytter organisation. Men IKKE at WRS skal være en paraply-organisation, i stil med DRF.

Med landsorganisation, mener du vel en paraply-organisation? Fint. Jeg er IKKE imod et samlingsorgan.

Men:

Mener du DWF skal have det tilsnit der pt. lægges op til? Er du f.eks. enig i at det er en god idé at vi skal have rytterlicencer og heste ID-er? Og at vi skal betale penge, UD over de kontingenter vores lokalklubber betaler, for disse?

Syntes du også det er en god idé at der tilstræbes en opbygning af DFW, der efterhånden meget ligner det man har hos DRF? (Som western-verdnen da vist i enighed vendte fingeren ned til, for få måneder siden?

Og tror du på at det kan lykkes for Conny at få gennemført alle disse tiltag? Altså til noget som FUNGERER i det praktiske liv?

Hilsen Jette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: En plads til alle ...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2002 18:36
Jette, Jette, Jette!
Prøv at se i DWF`s vedtægter på vores hjemmeside.
Formanden tegner Foreningen, hvilket vil sige at han/hun er talsmand.
Dette bevirker at jeg som formand er nødt til at være synlig.
Tag nu og sagtne farten lidt ned, jeg er talsmand for det vi vedtager på vores Bestyrelsesmøder, længere er den ikke. Jeg står til ansvar for Bestyrelsen, der har omgående interveneringspligt, hvis noget falder dem for brystet. Bestyrelsen står til ansvar overfor medlemsklubberne, som er Repræsentantskabet.

Der er intet nyt i de ting vi har fremlagt og er i gang med at gennemføre, den tidligere Bestyrelse har
ganske simpelt ikke haft de fornødne resourcer.
Det har denne Bestyrelse pga af alle de mange mennesker der sidder derude og interesserer sig for DWF som organisation.
Da vi i bestyrelsen lytter til de mange mennesker frem-kommer resultaterne som vi ser dem.

Det er for migt lidt mærkeligt at du efterlyser struktur og harcelerer over den når den fremstår!

Prøv nu at undlade at skrue tingene sådan op så vi
ikke kan tage et grin sammen, næste gang vi ses, det ville jeg være utroligt ked af!

Mange hilsner
Conny mearlyn Nielsen
Formand DWF
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: En plads til alle ...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2002 19:34
Fint, fint,

Jeg vil lade tingene hvile, og som der opfordres til, give DWF chance for at finde benene i den nye bestyrelse. Man skal selvfølgelig ikke forhåndsstemple....

Håber samtidig at jeg har fået givet udtryk for, at jeg som bruger, har været meget glad for WRS og fortsat er det.

Lad os værne om det vi har, og gøde det der er i grøde.

(-Det lyder sku' næsten som et citat fra Peter Sellers sidste film, "The Gardener"......Men det var utilsigtet....)

Hilsen Jette
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider