Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Venner søges

 teenager i sidst 70 først i 80erne
Forfatter: 
Dato:  13-03-2003 12:04
jeg sidder her og tænker på mine dage som stor tøs på rideskolen.. skulle der her være nogen som kom på Parcelgården i Glostrup /GLK i 70/ 80erne.. Jeg har kontakt med nogen fra den tid , men det kunne da være sjovt at møde flere..
Sussie
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bellis, tarzan, garbo Loke mv.....
Forfatter: 
Dato:  13-03-2003 12:44
Jeg har redet på GLK i 9 år fra ca 1973-82. Herefter havde jeg hest på Den gule gård nede ved "stenen"i en årerække før jeg flyttede den videre.

Ret sjovt at tænke på.
Min første ridetime foregik på ryggen af Bellis. Ret hurtigt fik jeg dog lov at ride på Tarzan. Han var SÅÅÅÅÅÅÅ dejlig når man var 7 år.

Tænk dengang kostede det 65,00 for et månedskort, og man fik erstatningstimer ved ferie og sygdom. Der var nu noget der var godt "i gamle dage".

Hilsen Eneri
;-)
1
0
Svar på denne tråd
 
 Jep
Forfatter: 
Dato:  13-03-2003 13:29

Fra ca. 1970 - 1980 havde jeg min gang der. Uh det er godt nok længe siden. Jeg har ikke kontakt med nogen derfra mere. Jeg kan ikke lige pladsere jer, men vi har uden tvivl mødtes.

Alice
0
0
Svar på denne tråd
 
 præcisere
Forfatter: 
Dato:  13-03-2003 13:38
jeg startede med at ride på Flying, Santana og Sandra.. part på Felix og Chablis.. i 79 købte jeg Don Quijote som jeg havde der ude i flere år.. Stoppede med min gang der da jeg flyttede til Midtsjælland.
Sussie
0
0
Svar på denne tråd
 
 sandra kan jeg huske...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2003 13:43
Ej hvor sjovt.
Mener at jeg kan huske Sandra. Brun med blis ??? Stor pony eller lille hest som jeg husker det.

Don quiote, har jeg hørt af navn, men kan ikke lige sætte en hest på .

Min ridehest den gang hed Lurifax. Rygtet ville at han havde krydset motorvejen alene. Tror dog ikke på det selv.

Hilsen eneri
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt...+spgm til Eneri
Forfatter: 
Dato:  13-03-2003 20:24
Hejsa.

Jeg red egentlig mest på Pilegården dengang Frede Grønne ejede den, men i perioder red jeg da også på Parcelgården. Det må have været omkring 1981-84. Jeg kan ikke så godt huske hestenes navne. Dog var der en skøn lille rød (hoppe) med stritman, jeg var ret vild med.

Til Eneri :
Hvad hed den hest du havde stående på den gule gård ? Spørger fordi jeg selv har redet noget der, kendte Laila der havde Maskot og har prøvet en der hed Langben et par gange.

MVH
KarinP


Rideudstyr sælges. Kig HER
0
0
Svar på denne tråd
 
 KarinP
Forfatter: 
Dato:  13-03-2003 22:32
Jeg red også på Pilegården i den periode, du nævner.

Jeg red meget på en lille gråskimmel ved navn Ricko.

Jeg kan også huske nogle af de andre heste:

Lady(en sort hoppe med blis og hvide sokker)
Petit(gråskimmel)
Mountanus(ret speciel farve)
Bento(brun med stritman)
Cirkeline(rødskimmel, tror jeg nok)
Rasmus(fjordhest)
Loke(fjordhest)

Senere kom der en anden ejer(eller var det Frede, der var den sidste ejer, kan ikke helt huske det)


1
0
Svar på denne tråd
 
 *G*
Forfatter: 
Dato:  13-03-2003 22:33
Hej!

Nu kender jeg jo Sussie ( Hippie Lee ) ret godt stadigvæk *GG*!

Men Sussie og jeg havde jo hest samtidig derude! Dvs at mine heste ikke stod på Parcelgården ( hvor jeg iøvrigt red bla på en hest, der hed Paw ), men på et sted lige i nærheden ( hvor osse Sussies hest stod først ), men jeg red dernede i ridehuset og til undervisning.

Jeg havde forskellige heste i de år, først en lille broget pony, Colombo, som først stod på den gule gård; så Heidi, DV'er efter Herzog, Diana (mørkebrunt kryds) og Pia ( Oldenborg/fuldblod ) og Tonka ( skimlet 1'er ponyvallak).

Det er ikke så længe siden, jeg var ude at hilse på Torben :-)

Jeg har osse haft hest på den gule gård, og jeg har redet på Pilegården hos Frede - ret sjovt!





Hilsen May-Britt B-)




Ledige pladser i vores hyggelige løsdrift.


Ledig lejlighed i Lynge på hyggelig gård til person med islænder.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Til Camilla
Forfatter: 
Dato:  14-03-2003 00:51
Hej.

Sjovt, jeg har tit tænkt på at der måtte være andre fra Pilegården herinde...

Jeg passede Montanus sammen med Linda og Jeanette i en del år. Sjovt nok "genfandt" Linda ham for ca 10 år siden - han var blevet MEGET gammel og næsten helt hvid. Han gik og hyggede sig på en stor fold.

Har også passet en grå hoppe der hed Briza et stykke tid.

De andre kan jeg sagtens huske + en masse andre, men jeg har også både en hel del billeder og en veninde "fra dengang" til at genopfriske min hukommelse jævnligt.

Cirkeline mener jeg var Knapstrupper.

Det er rigtigt at der kom en anden ejer (lejer), da Frede holdt op. Jeg har lige glemt hans navn - red kun i kort tid hos ham, da jeg ikke brød mig så meget om hans måde at have rideskole på. Og så lukkede den jo helt kort tid efter.

Jeg kan se på din præs. at du bor i Rødovre. Jeg er selv vokset op i Carlsro og fra 1989-2000 boede min mand og jeg i et rækkehus ved Ejbyvej.

Venlig hilsen fra
KarinP


Rideudstyr sælges. Kig HER
1
0
Svar på denne tråd
 
 Carlsro
Forfatter: 
Dato:  14-03-2003 09:09
nu er jeg fra Husum , men kom meget i Carlsro .. Vi hang ud på marken,sammen med rock-pop-bandet Koks...
fede fester ... ååå jeg vil være 15 år igen.
sussie
0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Karin P
Forfatter: 
Dato:  14-03-2003 21:47
Hejsa :-)

De første 3-4 år af mit liv, boede jeg i Carlsro.

Flyttede så til Islev-området, hvor jeg stadig bor.

Jeg har også nogle gamle billeder fra Pilegården, men jeg aner desværre ikke hvor de er :-(

Ku´ ellers være sjovt at "gense" hestene.
Hvis du har mulighed for det, ville jeg blive glad hvis du ville scanne dem ind på computeren og sende dem til mig.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Til Camilla
Forfatter: 
Dato:  14-03-2003 22:13
Hejsa.

Desværre er vores scanner vistnok "død", men jeg skal prøve at se hvad jeg kan gøre. Gemmer din e-mail adresse.

MVH
KarinP


Rideudstyr sælges. Kig HER
0
0
Svar på denne tråd
 
 Foto 😸 Pilegården ?
Forfatter: 
Dato:  14-11-2016 06:49

Hej jeg så til mun glæde at i nævnte mountanus fra pilegården - har i nogle foto af ham og andre så vil jeg meget gerne se dem hvis det var muligt - har ikke et Endeste foto af han elllet fra min første år med heste.

 

Jeg kan findes på Facebook

Melanie Tinka

eller mail : melanietinka@gmail.com

tak for din historie ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Montanus
Forfatter: 
Dato:  14-11-2016 12:52

Det her er det eneste jeg har af Montanus:

Billede

Det er vist fra ca 1980-81 stykker, er ikke helt sikker.

Jeg kan huske noget med at Linda (der også passede ham) genfandt ham maaange år senere og prøvede at købe ham fra den familie der nu ejede ham, men de ville ikke af med ham. Der så jeg et foto af ham, han var blevet helt lys.



MVH
KarinP

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider