Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Vil i solarie (for første gang) - hjælp (:
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 19:41

Jeg er simpelthen ved at blive så vintertrist- og bleg. Trænger vildt meget til lidt kulør og til bare at blive varmet igennem her hvor vi vist går en isvinter i møde Jeg har aldrig været i solarie før :-) Så jeg skal vel starte lidt forsigtigt ud. Jeg vil gerne nå at få liidt kulør i løbet af næste uge (hvor jeg har projektuge, og dermed mulighed for at tage i solen (næsten), hvornår det skal være)! For at få lidt sol, men ikke på en gang, havde jeg tænkt mig 5-10 min. hver anden eller hver trejde dag. Vil det blive for meget? Og solcreme, er det noget man skal have på? Og skal man skifte liggeside engang i mellem? :-) Evt. andet der vil være rart for mig at vide?


louise (som altså ikke kan tales fra at tage i solen nu )

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej med dig
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 19:56
Hej
Det er en god idé at starte med 5-10 minutter de første gange og derefter kan du tage længere tid... Solcreme behøver du ikke bruge, kun hvis du er ekstrem hvid (kender ikke din hudtype).
Du skal ikke skifte side, du skal bare ligge på ryggen og nyde det... Åhh får helt selv lyst til at ligge i solen og drømme mig sydpå God tur til dig..
Henriette

Du kan ikke hindre sorgens fugle i at flyve over dit hoved, men du kan hindre at de bygger rede i dit hår
0
0
Svar på denne tråd
 
 tak ...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 19:57

men kan jeg så godt gøre de 5-10 min. hver- hver anden- eller hver tredje dag? :-)


louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Loui...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 20:05

10 min kan være for meget. De solarier hvor det tager 6 min fx skal du kun tage 6 min, eller bliver du måske brændt.


Hvilken hudtype har du? Hvis den er meget lys og du nemt bliver rød, så er en lav solcreme godt og også beskyttende for dine hudceller.



0
0
Svar på denne tråd
 
 uuuhhh
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 20:28

pas på jeg kom til at tage 12 min første gang og jeg blev knald rød over det hele + huden faldt af + jeg kunne næsten ikke bevæge mig af smerte jeg gik i hi i en uge jeg viste godt det var dumt men blev fristet af varmen i solariet + hurtig kulør (men sikken kulør )

hvis det er de nye hurtig sol så tag 4 min første gang og IKKE mere, tro mig du vil fortryde det


malene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lig ikke stille
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 20:51

Selvfølgelig skal du ikke bare ligge stille (med mindre du altså vil have hvide pletter ved halebenet og på skuldrene) Du skal arbejde lidt for det og skiftesvis bøje det ene og det andet ben.

Husk også at tage halvdelen af tiden med armene over hovedet, for derved at undgå kridhvide armhuler. Nu ved jeg ikke hvor "polstret" du er, men vær også opmærksom på hvide streger på halsen samt ved ballerne.


Det er ikke småting man har set, når man har haft sin gang i et solcenter gennem flere år.


Det er dog slut nu, jeg skal ikke have hudkræft..


Venlig hilsen Lena


Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
1
0
Svar på denne tråd
 
 Hej...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 22:00

Okay, jeg vil starte ud med ganske få minutter... Ingen rød og skallende hud her (arg, kunne lige forestille mig det til fremlæggelsen ) Jeg er reet lys, en kan dog tage fare nogenlunde om sommeren, hvis jeg arbejder for det :-) Jeg er ikke polstret meget, men jeg vil da 'bevæge' mig lidt så. Mange tak for rådene :-)


louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 start stille ud
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 22:06

start med 5-6 minutter. vælg et sted hvor du kan skrue ned for ansigtssolen fx consol (y) selvbruner/solcreme er (n) (n) (n) . I starten skal du tage hver 2-3 dag.


Held og lykke - og nyd det :)


Hilsen Nanna og Sebastian
Dressur er kommunikation mellem hest og rytter
And I wonder...
0
0
Svar på denne tråd
 
 hej nanna
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 22:10

rart at høre det med CONSOL...



Siger hende der er Medejer af et CONSOL-solcenter



















Bettina.....

Tarzan en dejlig sag på 130 cm søger nye udfordringer hos en hestetosset familie..........Se ham på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 bettina møller
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 22:12
det er indtil videre det bedste jeg har prøvet ! så kun (y) herfra.

Hilsen Nanna og Sebastian
Dressur er kommunikation mellem hest og rytter
And I wonder...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Solcreme
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 22:41

Det er altså en rigtig god ide at bruge solcreme de første par gange. Jeg går aldrig i sol uden solcreme mere og jeg blir pæn og jævnt brun over det hele. Når man blir brændt skader man huden på langt sigt. Det giver tidlig ældning af huden og risiko for hudkræft.

Så hellere være lidt længere om at blive brun. Jeg blir dog dejlig brun selv med solcremen, så jeg tror ikke det har den store effekt på om man tager farve eller ej.

Men jeg går ikke ret meget i solarie.




Team Janus
Vi rider når vi sadler
Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars
Vi savner dig stadig
Daisy
04/06-1997-03/01-2005
Sorg er kærlighedens pris
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sol ! ;D
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 23:04

Jeg går i sol et par gange om ugen og tar 14 min hver gang ..
Men når det er første gang så bør du jo nok tage lidt mindre :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  20-03-2019 05:44

hej, jeg ville bare høre om det er skadeligt og tage i solarie bare 1 gang?

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider