Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 egen stald kedeligt eller hyggeligt...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 15:56

Jeg sidder tit og blir lidt smøgrøn på alle dem her på Hn der snakker sammen IRL eller kommer i en stald hvor der findes andre ryttere og andre heste end lige sig selv og sine egne heste...


jeg syns min stald er super hygge...men meget meget stille og til tider...ja måske enda kedelig...


Jeg håber at når vi flytter at der så er en stald der er stor nok til at jeg kan få et par opstaldere så jeg kan få nogle at snakke hest med (jeg er den eneste i familien der har hest og ridder) og manden lytter da...det gør han...men har forstår jo ikke lige alt...og kan heller ikke komme med nogle gode råd...


Jeg savner sådan at sidde og pudse trenser og sadler, ordne i rideudstyret, vaske ting og sager sammen med et andet sødt menneske der deler min lidenskab for hestene, snakke med en eller anden der svare med andet en gumlen og prusten når jeg er i stalden...


Er der noget specielt man skal tage højde for når man annoncerer efter en pensionærropstalderrb...ejer...jegg tænkte på noget med alder...

Hvad med hesten? nu har jeg jo selv en krybbebider så det er jeg ligeglad med...men jeg er ikke så interesseret i hingste (medmindre der er fold nok til det) eller en hest der spiser boksen eller en hest der er agresiv(i tilfælde af jeg skal tage den ind en dag)


Hvad med sådan noget som et sadelrum? Skal der være lås og slå på? Skal det være sådan at hende der opstalder sin hest i min stald skal have et stort skab eller evt. et rum hvor hun kan have sine ting hængene/liggende i? Sådan evt. med et skab og sadelophæng, kiste/trækasse til dækkender og andre ting? skal man stille et opvarmet rum til rådighed?


MVH Sus


PS: Er meget taknemmelig for Hn ryttersnak...også selv om i ikke er IRL for mig...



Jeg tænkte på det skal være sådan her...hvis mulighedderne er til det.og det blir det jo nok...da jeg er vant til at få min vilje trumfet igennem har en MEGET sød mand jo...


Hingste er tilladt.(evt. 2 stk)og de vil gå på hver deres fold medmindre ejer vil have dem samlet.(gælder ikke mine egen heste)

Stald med plads til 10 heste og ponyer (vil også gerne have en sygestald så man evt. kan issolerer syge heste evt. med 5 bokse)

Fold. Min. 5 ha. gerne mere...

staldens bokse skal være som min. 3½x3½ helst 4x4

2 vaskepladser m. varmt vand til.

vandkopper i boksene

vil man have hø-hæk må man gerne sætte det op.

5 striglepladser, med kraftige elastik tove med panikhager.

1-2 udendørs ridebaner

Vil meget gerne stille et ridehus op...men det koster jo det samme som en hel gård...så det er på vendteliste...

Sadelrum m. varme, skabe og trækasser m. lås på til hver eneste boks.

En lille rytterstue m. kaffe og the, sofa hjørne, fjernsyn,dvd,evt. internet samt computer(så man kan servfe efter ting og sager til hestene) telefon...er der andet??? Gode ideér??


Og jeg vil selvfølgelig være behjælpelig med at skaffe kvalitetsfoder og strøgelse hjem...


Var det et sted du gad at opstalde din hest...prisen ville være 450 kr.(skulle dække vand og el) md. + forbrug.


Kom gerne med rettelser og evt. gode imput til hvordan jeg kunen gøre det endnu bedre...




0
0
Svar på denne tråd
 
 iiihhh...hvorfor
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 16:10

gør hn sådan...der skulel stå BOKS-LEJER



MVH Sus



0
0
Svar på denne tråd
 
 Glad...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 16:23

Nu er jeg jo super glad for min lille stald med plads til 4 heste.


De to bokse besættes af Jack og Pascall og den tredie boks bruger jeg til hø og halm og den fjerde boks til foder, strigler, skab, sadel m.m.


Jeg kan godt en sjælden gang i mellem savne selskab til mig (hestene har hinanden), men så minder jeg mig selv om hvor meget bøvl, ævl, kævl, bagsnakkeri, mobning der er på steder med flere heste.


Samtidig lukker jeg øjnene for det hyggelige i at have selskab, hjælp, socialliv, på et størrer sted.


Jeg har valgt at sætte focus på det jeg har, og de fordele der er i det, samtidig med at jeg sætter focus på det negative i det jeg ikke har.


På den måde kommer jeg til at trives med det jeg har, og ikke længes efter det jeg ikke har.




Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor
:-) :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville personligt
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 16:27
foretrække et lille sted - da jeg ofte sys de store er "overrendte" - men jeg sys bestemt det du skriver som ovenstående lyder super godt*S*

Paints er bedst i Quarter forklædning
Breeding stocks for life
Elsket eller hadet, intet midt i mellem




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er SÅ
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 16:30

Glad for min egen stald og selv om jeg kan have andre , har jeg sagt og siger altid nej jeg vil ikke have nogen ind .


Ikke fordi de måske ikke ville komme , for jeg ville lukke ud og ind ( ja det ville koste ) og jeg ville muge ( ville også koste ) faktisk kunne folk ikke vælge at gøre det selv , de skulle bare betale ;-D


For ingen hest i min stald skulle stå inde i dage eller timer .

Og ingen hest i min stald skulle stå i andet end tyk frisk halm hver dag og en frisk muget boks .


Men nu savner jeg aldrig selsskab fra mennesker så min stald forbliver min ;-)



Illum my way or no way ;-D



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er 100% enig!
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 16:41
Jeg synes virkelig det er kedeligt at gå med ens egne heste, de ville være super hygge hvis man kunne snakke med nogen, og ride sammen med nogen. Der er heller ingen fra min familie der kan li' heste.

Mvh.

Citta, Trunte og Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 MariaSilver
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 16:48

Jamen...er du så ikke sød at flytte til et lidt større land??? Sverige måske?? Og købe et sted tæt på det hvor jeg kommer til at bo...??? Så kan vi hygge sammen med vores hypper...så er der 6 hypper i alt...og hvem ved om ikke vi så fik lidt flere


Jeg ville heller ikke have mere end max 4 i min stald ud over mig selv...men der er jo også mange folk der har mere end en hest...derfor det store antal bokse...det var ikke fordi jeg ville have 10 opstaldere...er prisen rimelig eller ???


MVH Sus




0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi er ca. 30
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 18:31

voksne piger (og et par mænd) i den stald, hvor jeg har min lille hest opstaldet. Jeg synes det er enormt hyggeligt.


Der er altid nogen at ride tur med, hygge snakke, eller hjælpe hvis man har problemer, planlægge stævner osv.


Min mand og jeg har da også snakket om at få vores eget, men jeg vil nu ikke undvære fælleskabet i stalden.






Mvh Hanne Birkegaard

tjek: www.distanceridning.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 20:10
lidt svært. Vi har en lille hyggelig stald. Har haft en hest opstaldet, men man er nød til at have nogle klare linier. Nogle gange var boksen ikke ordnet når jeg skulle have heste ind, så skulle jeg til det, selvom jeg havde ordnet vores om formiddagen. Så er der pludselig ikke kommet nyt foder, og den må låne af vores for at få noget. Så bliver der ikke lige fejet efter udmugning osv. Så er det nemmere ikke at have nogen i stalden. Lige nu har vi 2 pony plage opstaldet, men vi ordner det hele efter aftale, men der er så heller ikke noget ride selskab til mig. Jo...jeg kunne godt savne samværet fra rideskolen, men svært når det er vores eget, for jeg vil ikke køre efter det. Måske prøver vi igen senere.

Mange hilsner
Marianne Frandsen

;-)machr@tele2adsl.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Da jeg arbejdede
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 20:14
på en gård fik mig og veninden lov til at inrette halvdelen af kalve stalden til pony stald.. (dvs vi havde egen stald) det var hyggeligt ja, men frygtelig kedeligt, for det var jo kun os (og bonden) der kom derud.. Og der er ikek rigtig nogle at ride med derude.. Nu er jeg så flyttet tilbage til byen, så det er kun min venindes ponyer der står hos bonden.. min står i offenlig stald :D Det er mindst ligeså hyggeligt..

Ejer af: 1 pony, 1 rotte, 1 kat og 2 dværghamstere
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg glæder
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 20:41

mig til at vi får vores eget lille sted + stald (vi leder )


Nu kommer jeg på nogle tidspunkter hvor der ikke rigtigt er nogle at tale med - så det kommer jeg ikke til at savner ved en lille stald og så er jeg bare så træt at andre folks uopdragene heste og folk der ikke kan finde ud af at man skal rive efter sig når man har muget ud.


Louise (der vist snart må have sin egen stald!)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 21:44

... at tanken om en opvarmet rytterstue med tv og internet... ville resultere i at jeg aldrig kom hjem (undtagen hvis de andre brugere var rygere)


MIN drøm er mit eget sted med plads til Baloo og en selskabshest. Jeg er glad for hvor han bor nu, og har været på flere andre gode opstaldningssteder - men uanset hvor godt ANDRE gør det for en, vil der altid være ting man gerne ville have anderledes. (ikke dermed ment at MIN måde er bedre - den er bare MIN måde)


Det jeg dog OGSÅ gerne ville hav ved MIT sted, var at det var omgivet af lignende huse/gårde. Altså så man har sit eget, men staidg har et nabolag med samme interesser - og hvor man måske kunne hjælpe hinanden - f.eks. at fodre hvis nogen skal på weekend, og organisere fælles indkøb af foder og strøelse, ride sammen osv. Men igen kræver det en enighed og en ensartet holdning til nogen ting - man vil altid ende med at skulle indgå kompromis. Det kan jo være godt nok på nogle områder (men kunne måske lære noget) men ikke på alle!


Det er svært at både blæse og have mel i munden - uanset hvor gerne man vil ;-)




£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tænker da også
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 22:16

på at ved at jeg er master i min egen stald og der er ingen der roder i den ud over mig selv og mine heste...men ved i hvad...det ville ikke skade mig med lidt rod fra andre..bare det ikke tager overhånd...


Jeg priser mig tit lykkelig over at jeg kan have mit udstyr og andet grej i fred fra langfingrede opstaldere eller opstalderes venner og bekendte...der lige skal et smut med op til hyppen...når jeg læser om alle de uheldige her på Hn...for det er jo tit det sker...eller den opstalder der ikke gider muge ud eller fjerne sin hest´s efterladenskaber på staldgangen eller på ridebanen...


Eller den lille finke der bagtaler hver eneste person i stalden, så snart ryggen vendes til...


Ja...det kan jeg vel godt undværre


Men samtidigt...hvad med alle de hyggelige ting man kan lave sammen...man kunne lave en seletøjs aften hvor man pudser seletøj, drikker kaffe-the-sodavand-saft osv, spiser kage, guffer popkorn og snakker heste...eller om eftermiddagen på en søndag hvor man giver hesten fri...sidde i solen udenfor og nyder vejret mens man pudser og snakker...


en aften kunne man sidde i rytterstuen (som stinker langt væk af hest, udsmykningen er gamle trenser, køreseler og sadler der er kaseret og bruges som pyndt) der står et par halmballer og ser hyggelige ud og på dvd blir der vist black beauty, den sorte hingst, hidalgo,spirit, eller en trænings dvd, eller hubertus jagten osv osv. sidde der med varm chokolademælk og nyde en hestefilm iført ridetøjet grine og græde samtidigt...at kunne alt dette sammen med andre søde mennesker...ååhhh...det må da være skønt...


At ride en tur sammen, at undervise hinanden, komme med gode råd dele ud af signe erfaringer, dele hinandens nedture med hesten eller dele hinandens glæder, tage til stævner sammen osv osv. alle de ting mange tager for givet...dem vil jeg også gerne være med til...


Måske er det lidt fordi jeg tit tænker tilbage på dengang man var ny i faget...og tog op til hyppen med sine veninder, sad foran flimmeren på sit værelse og så hestefilm, sov på høloftet en varm sommeraften og spiste sandwich og drak rød sodanvand...


en stald jeg kom i havde vi en bandekasse...hver eneste gang nogen bandede skulle der 50 øre i det er de små ting...


MVH Sus



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Sus :0)
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 22:25

Joeh, jeg kan da godt synes det er lidt ensomt og savne selskab i stalden, men som andre også påpeger, er der utrolig mange negative ting man også kan fremhæve ved at have lejere. Det husker jeg mig selv på når jeg savner lidt mere liv i stalden.


Det positive, der er jo lige nøjagtig som jeg vil have det, jeg kan gøre HELE stalden klar når det passer MIG.

Ingen problemer med lejere der ikke dukker op til deres heste og så står man med det ved indlukningstid.

Ingen der smider din greb væk, så du ikke kan finde den, ikke noget udstyr der forsvinder på mystisk vis, ingen der smider alverdens ting på staldgangen og ikke gør rent/ryder op efter sig, der er ro i stalden når hestene spiser.

Ingen ejer der absolut skal dukke op sent om aftenen og forstyrre , ingen problemer med at få folk til at betale deres "husleje" og så videre!


Nu har jeg godtnok en opstaldet på ubestemt tid, men det er så mig der har det daglige arbejde med hesten og hun kommer så og besøger den indimellem - fint nok, undtagelses vis- Jeg har en der kommer et par gange om ugen og hygger med et par af hestene, det er også hyggeligt, og det giver lige lidt staldhygge.

Der er et par naboer og genboer som har hest, så er der nogen der skal noget - så er der altid en at spørge om hjælp til fodring mm hvis man skal væk.


Jeg mangler sådan set bare det ridehus - så ville jeg være helt tilfreds med min "ensomhed" og stald. Jo og så ville jeg nu også gerne eje en trailer så jeg kunne køre til undervisning o.lign.


Men med +ser og -nuser foretrækker jeg det som det er nu :)


Held og lykke med projektet Sus - der er nok også forskel når man gør + og - op, på at bo som jeg gør, og så bo i Sverige på landet langt inde i en skov "smiler"



Mange hilsner fra Monica

www.hestenshaab.dk - Gør en forskel!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rart, men kedeligt
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 22:28

At have sin egen stald, og være herre i egen hønsegård er rart, men det kan nu også være dræbende kedeligt.

De heste eller det hestehold jeg har ville dog aldrig kunne lade sig gøre på en rideskole eller lign. de er alle avlshopper på nær en, og de stiller jo lidt større krav til pasning/stedet, samt det økonomiske aspekt.

Jeg har så en NF pony som jeg rider på, men det bliver ikke til så meget når det nu kun er mig.

Så som avler er det fantastisk at have sit eget sted, men som rytter er det sgu for kedeligt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 23:58

ikke have hest, før jeg kunne have den hjemme.


Har prøvet at komme på en rideskole, hvor min daværende partshest stod opstaldet, og der var bare så mange problemer. Det hang mig langt ud af halsen efter ½ år.


Heldigvis har jeg en veninde at ride sammen med så det ikke er helt ensomt. Dog står hendes hest et andet sted.


Jeg gider ikke problemerne med at leje bokse ud, selv om det har været oppe til overvejelse.


Ponyplag udlånes til selskab.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg nyder hvert øjeblik..
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 00:31

Jeg har kun mine egen og min venindens hest stående.

Hun kommer de dage hvor jeg ikke er hjemme til aften. pga. arbejde.


Så når jeg har stalden for mig selv er jeg kun mig.. Ingen der forstyrre eller snakker. Ingen der flytter mine ting..Ingen der bestemmer hvad jeg fodre med, stør med eller hvor mange timer mine heste skal gå ude.


Ingen til at tage ansvar end mig. og derved også arbejdet i det.. Jeg elsker det.. Men jeg har også 2 tale job- (pædagog og bartender) Så når jeg har fri vil jeg bare gerne have ro. og nyde mine heste..


Spørg mig igen om 2 år.. så kan det være jeg keder mig helt vildt--*S*--



Stald Rohan.
PRE.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt kedeligt..
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 08:24

Hejsa!


Jeg har også hestene hjemme - og er kun mig selv. Det har jeg nu haft i 5 år, og efterhånden keder jeg mig lidt. Jeg har altid nydt at ride alene - også da jeg havde hesten opstaldet ude - men nu hvor jeg absolut ikke har nogen at ride med, savner jeg det noget så grusomt!

Som andre nævner, er det en absolut fordel kun at være sig selv mht. hvordan det hele skal foregå - man glemmer hurtigt alt fnidderen, så må hestene ikke komme ud, osv. osv.

Men nu har jeg pt. 4 heste, og det ville være alt for dyrt at få dem opstaldet ude alle sammen. Jeg har en lille tanke om evt. at flytte min islænder til et andet sted med andre til sommer, og så tage hende hjem igen til efteråret. Men nu må vi se - alt er også ekstra surt på den her årstid.

For mig ville det optimale være at have dem hjemme, men have et par stykker opstaldet eller at der evt. var nogle naboer med heste, så man kunne skvadre lidt!


Christine


Nu med Fisker-manden

0
0
Svar på denne tråd
 
 Egen stald
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 08:31

Nu har jeg ikke egen stald, men hesten opstaldet på en stor rideskole med over 100 heste. Og jeg trives bedst sådan et sted. Da jeg købte hesten stod den i 3 uger ved sælger inden min boks blev ledig og hos sælger var der ialt 7 heste. Jeg var næsten altid alene i stalden og ridehuset, og det synes jeg var kedeligt. Elsker den sociale del af hestelivet. Men nu er jeg også "opvokset" på et stort ridested.

Ville dog ikke have noget imod at stå et lidt mindre sted med måske 25-50 heste, men det er mest fordi det kan være svært at komme til at ride uden at der er 10 andre i ridehuset også.

Men foretrækker helst sikkert at der er andre mennesker, både til at ride ture med, men også på det sociale plan.




Anastasia & Tina


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift!
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 17:37
Jamen det skal jeg da overveje Det kunne være rigtigt hyggeligt:)

Mvh.

Citta, Trunte og Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 Egen stald
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 18:27

Jeg har min egen stald (men ingen hest lige nu) og det er rigtig dejligt, at være sin egen "herre" samt at have den så tæt på.


Til gengæld er jeg også rigtig glad for, at vi har lejet 10 bokse ud, for ellers tror jeg hurtigt jeg ville komme til at savne nogle at dele det hele med.


Hvis jeg kun havde min egen hest her ville jeg nok heller ikke kunne overtale gemalen til at renovere stald og ridebane, som det skal når man har opstaldere.


For mig at se er denne løsning simpelthen perfekt - dog kunne jeg godt luge lidt ud i opstalderne, så vi ikke var helt så mange.






Connemara hoppe med papirer købes

-145-155 cm

-3-12 år,

-Godt eksteriør og fornuftigt temperament.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Indimellem synes jeg
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 18:46

at det er lidt stille i min egen stald, da det kun er min mand og mig, der færdes der. Jeg har haft en opstaldning (min veninde), men nu nyder jeg, at det er mig og kun mig, der bestemmer. Jeg vil have mine heste ude hele dagen og vil ikke være afhængig af en opstaldning. Jeg kan dog godt savne en anden person at ride i skoven med eller træne på banen. Der er dog andre hestepersoner i området, så når jeg får købt en ridehest igen (forhåbentlig snart), vil jeg da kontakte dem til nogle weekendture.

Jeg har dog kraftigt overvejet at tage en hoppeplag ind til gratis sommergræs som selskab til mit føl. Mit shetlænder kan vist ikke tåle en gang sommergræs mere, men må være selskab for min kommende konkurrencehest, som skal på sparsomt græs.

Jeg kan ikke holde min shetlænder slank, selvom jeg propper hende med roepiller inden græsning, og selvom hun kun går på græs om natten. Det duer ikke her.

Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 19:38

Jeg valgte netop at flytte Labs fra luksus med udmugning, ridehus socialt samvær etc. Både pga af, at der er så stresset i en stald med lige knap 50 heste og fordi der bliver for meget hønsegård og for meget bagtaleri mm. Ikke fordi jeg skal gøre mig hellig, jeg bagtaler jo også selv, hvem kan ikke sige noget skidt om andre?


Nu hvor vi, Labs og jeg, er kommet hjem, kan vi ånde ud og gå i vores eget tempo og tanker. Labs er også faldet helt til ro og så har han, af underlige grunde, fået meget mere energi. Måske fordi han får mere søvn, færre folk der render rundt og generelt mere ro?


Jeg har, til trods for konstant kulde, frossen jord og sne, ikke fortrudt en enkel gang. Vi er stadig til undervisning på ridecenteret en gang i ugen, og han går super når vi er afsted, selvom dressurtræningen hjemme ikke er hvad den kunne være pga af frosten. Istedet skridter jeg nogle lange ture i det herlige, men lidt kolde vejr, og så bøjer jeg ham af, laver schenkelvigning og versader i vejkanten. Kan også gøres i trav hvis jorden er okay blød...



Hilsen *$uper Tino*, Labsebaby & Darren Hayes
I believe in Karma, what you give is what you get returned
I believe you can't appreciate real love 'til you've been burned
- Savage Garden
Darren H. & Daniel J.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg havde
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 20:04

også mine egne to stående hjemme i lang lang tid, men valgte både på grund af kedsomheden og det at være bundet på hænder og fødder, at flytte dem.


Nu står de lige 2 min kørsel fra, hvor jeg bor og vi er kun 3 i stalden (med ejeren), så det er bare superhyggeligt. Selvom det ikke længere er mig der bestemmer i stalden, ville jeg ikke bytte.


Jeg har dem dog hjemme på græs om sommeren og nyder det


Mvh

LIne


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Susans...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 15:54

Du flytter bare krikkerne ned til mig - det er jo Sverige *S*


Hvis vi rydder lidt op i stalden, så burde det kunne lade sig gøre at få plads til dine...


Velkommen til Fäladsgården



Skøn labrador sælges - se mere her




Livet er et væld af muligheder -
så længe man har styrken til at vælge...

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ville ønske
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 17:32

vi havde et par opstaldere.. til at give lidt liv, for selvom jeg elsker at være der alene er det også dejligt med selskab ind i mellem.


Det jeg ønsker mig mest er et par store tøser der har sat røv af for tidligt, så de kan være med i arbejdet med shetlænderne

De "store" på max mål (1.07) skal jo rides til!


mvh Christina




Hus til leje m. plads til dyr søges, Hobro, Oue, Houtved, Kielstrup, Vebbestrup, eller deromkring!!!

Se MP, bolig søges til leje

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alene i stalden
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 18:00

Hejsa.


Jeg foretrækker at være alene i stalden, men jeg vil give dig ret i at det kan blive ensomt.


Jeg var også meget lang tid om at vænne mig til det: første gang jeg passede hest stod den i en stald, hvor vi var flere. Jeg havde de 3 bedste veninder der!

Men måtte ikke passe hesten længere, og kom hen et sted hvor jeg var alene. Det var ret trist, og jeg red ikke så meget...


Nu er jeg alene igen, der er kun mig og så ejeren.

Jeg savner nogle gange selskab fra andre piger, problemet er bare at de alle sammen er så meget yngre end mig!



Jeg ville nok helst have min første hest stående i en stald med 8-10 heste.

Ridningen får et helt andet aspekt når man er sammen med andre. Man tager også ud til hestene for at snakke med folk, det er sjovt at pudse udstyr, man deler både gode og dårlige ting med andre, hvor jeg er meget alene nu.


Til gengæld ville jeg have svært ved at undvære at gå og ordne hesten og stalden alene - det er simpelthen det bedste jeg ved.

Når jeg går alene rundt og muger og strør.


Allerhelst tror jeg dog jeg ville foretrække en stald med nogle andre - så jeg forstår godt hvis du søger pensionær, og jeg synes det lyder rigtig godt.


Hvis du laver sygeboksen stor nok kan den fungere som foleboks - det tror jeg vil være populært.

Det er også godt du kan tilbyde hingsteopstaldning, det synes jeg der mangler. Vallakker og hingste kan jo også gå sammen.


- Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Egen stald..
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 19:16

.. jeg befinder mig i min ridelærers stald. Han er sådan en ekstra bedste-far for mig (han er 78), og det er mest bare ham og mig der er i stalden. "Vi" har 5 heste stående pt, hvoraf én er min, og én er hans (som jeg rider) :)


Jeg ELSKER at komme ud om morgenen... hvor det føles som om jeg er den eneste i hele verden der er stået op. Hestene hilser godmorgen, og venter (u)tålmodigt på deres mad. Den stemning der er med så få heste, hvor man virkelig kender hver enkelt af dem, og de kender én... den vil jeg ikke bytte for noget som helst :)


Så jeg synes helt klart vores lille ikke-offentlige stald er super hyggelig :) :)


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
T
ine & T
ulle
Det klinger :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke altid hyggeligt med flere.
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 20:05

Jeg har "hjulpet" min nevø`s kæreste, med at hun kunne opstalde sin hest hos os, ellers havde hun ikke mulighed for at få hest. Vi havde ikke nogen i forvejen, men købte så en lile blanding som mine unger kunne hygge sig med.

Det er sidste gang, jeg lukker andres heste ind i vores stald.

Alt hvad der hed hygge og ro i stalden forsvandt.

Hendes hest forandrede sig fra en lækker rolig hest, til en skrupforvirret utilregnelig nervevrag på kun 2 måneder, det dyreplageri kunne jeg ikke holde ud længere.

Hun fik at vide, hun skulle fjerne sig selv og det stakkels dyr hurtigst muligt. Jeg har derefter selv fået min egen Casanova, som er det mest perfekte (for mig) man kan ønske sig, og stalden er igen stiile og hyggelig uden løgne og en masse irritation.

Så det er ikke altid det gode at være flere...


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider