Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Welsh Cob gang
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 11:16

Nu har jeg jo, efter at være smittet af en bekendt, sværmet lidt for Welsh Cob og lignende typer.


Men sandheden er, at jeg aldrig har MØDT en.


Og da jeg jo reklamerer meget med at dels kigge efter en hest mere, dels med min rygs behov for sofatrav på handicapniveau (ikke hastigheden, for Guds skyld, men det manglende rygsving!), så må jeg spørge alle I WC ejere: Hvordan er jeres heste egentlig at sidde på?


Jeg ved jo de kan spadsere og flytte deres fusser. Men det nytter jo ikke noget at se smart ud, hvis jeg må vakle ind efter en ispose efter ½ times ridt.


:Pia



Kombineret stofsadel x-bred sælges

Fotografering tilbydes

Sød, glad og klog yorkshireterrier(u. papir) på 5 år søger nyt, blivende hjem. Boss bor pt. i nordjylland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min Welsh
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 11:24

Hej


Jeg har en, godt nok en sec.f, men alligevel er han meget "Welshet". Han er 152 cm i stang. Han travet ikke særligt stort, men meget takt fast, jeg syntes det er meget behageligt at sidde på ham.


OG galoppen er ligesom en gynge stol... skønt.


Hvis du har mod på at tage turen til Fyn er du velkommen til at komme og prøve ham.


MVH

Gitte


PS. han er super skøn, så godt fornøjelse med en welsh.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ryttere
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 14:09

Hva, hallo - 60 welshinteresserede har klikket og kun en eneste har prøvet at ride en? ;-)


Tak for invitationen Gitte. :)


:Pia



Kombineret stofsadel x-bred sælges

Fotografering tilbydes

Sød, glad og klog yorkshireterrier(u. papir) på 5 år søger nyt, blivende hjem. Boss bor pt. i nordjylland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 har redet en
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 14:33

villig og lærenem, men galoppen var jeg ikke begejstret for. Det var som om den hele tiden ville stejle for hvert galopspring, med de der høje benløft.


Men smukke er de og de er da ikke uinteressante.




Smil forlænger munden
Glæde forlænger livet

Jeanette
www.sitecenter.appaloosa.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min Welsh
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 15:48

Min welsh, Bugsy Har en meget typisk welshtrav, dog har den været lidt mere dæmpet da jeg har redet western og har øvet mig i at ride i kort trav og meget bagfra.


Men når han kommer ud og skal vise sig kommer "welshtraven" frem, en stor dejlig trav læn dig tilbage og nyd den! Den er ikke svær at sidde i lige som store heste, hvor man nærmest bliver blæst ud af sadlen, men stor og rumlig og med god komfort :-)

Jeg har nogle billedr så du måske kan danne dig et indtryk af den. Hans galop er også virkelig dejlig


Welshen er en alsidg hest/pony der ofte har en stor flot trav.






Så er der vist dæking nok her fra ;-) heh


En gang welsh, altid welsh* Også selvom jeg er på vej til Island :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 flot trav
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 15:52

Ingen diskussion om at den er flot, og det er en rigtig lækkermås du har der Sirid. Bare synd det ikke er levende billeder, så man kan se om der er rygsving eller ej. :)


For du har selvfølgelig ret i, at trippetrappe heller ikke er særlig godt.


:Pia



Kombineret stofsadel x-bred sælges

Fotografering tilbydes

Sød, glad og klog yorkshireterrier(u. papir) på 5 år søger nyt, blivende hjem. Boss bor pt. i nordjylland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pia...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 15:56

hvorfor er det egentlig at du ikke bare køber dig en islænder der er har tølt som foretrukne gangart ?? det er nok det nærmeste du kan komme på en gyngene sofa.


prøv evt at tage ud og rid på en hvis du ikke har prøvet det :-)'



hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd
 
 tøltende islænder
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 16:01

Sjanna:


1. fordi en god tølter er langt over mit budget


2. fordi jeg gerne vil ride dressur, og det foregår ikke så nemt i tølt. Islændertrav er noget værre nyrerystende tripperi ifølge min erfaring.


3. de siger mig ikke en bjælde.


Jeg skal såmænd nok finde den rigtige på et tidspunkt. Men der er jo ingen grund til at blive ved med at savle over en bestemt race, hvis de generelt er svære at sidde på. Fx. er jeg også vild med friesere, men bortset fra at punkt 1 også gælder for dem, så er de vist lidt underlige i deres travbevægelser. Og derfor disset.


:Pia



Kombineret stofsadel x-bred sælges

Fotografering tilbydes

Sød, glad og klog yorkshireterrier(u. papir) på 5 år søger nyt, blivende hjem. Boss bor pt. i nordjylland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså Pjemm
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 16:02

Du bliver nødt til at komme over og prøve en highland. Den vil passe perfekt til dig.


Jeg er ikke i tvivl og at de et eller andet sted er i familie med Welsh.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Danielle
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 16:09

Jeg ved det godt, og du ER skrevet på listen hvis jeg skal den vej på et tidspunkt! At jeg så nok skal spare sammen lidt længere tid først - for den skal vel importeres? (nej, jeg vil ride nu, jeg vil ikke have en følbølle - eller jo, men man kan jo ikke få det hele )


Dales ponyer er også lækre. Nogen tinkere er lækre. Masser af blandinger er lækre. Har også kigget på schwartzwälder fuchs - men de skal også importeres, og da det går lidt sløvt med forretningen pt. så har jeg ikke 40.000 øremærket til hest desværre.


:Pia



Kombineret stofsadel x-bred sælges

Fotografering tilbydes

Sød, glad og klog yorkshireterrier(u. papir) på 5 år søger nyt, blivende hjem. Boss bor pt. i nordjylland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 16:18

Tak Pia :-)


Det er lidt kedeligt at jeg ikke kan finde udaf at lægge video'er ind !


Og hvis det ikke var fordi jeg var på vej til Island, og bugsy er lånt ud, kunne have kommet og prøve en tur :-)


Håber du finder en hest der passer til dig :-) (welsh)


Sirid




En gang welsh, altid welsh* Også selvom jeg er på vej til Island :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjo...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 17:20

Nu kan man jo ikke få i både pose og sæk...


Tror nu godt, at jeg kunne finde en til en rimelig pose penge, hvis det var, men hvor meget drejer det sig om? Og hvilke krav vil du stille til den?


Der er jo også Tyskland...der er denne vallak fra 2003 tilsalg

0
0
Svar på denne tråd
 
 og...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 17:24

Denne hoppe...også i Tyskland

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kom nu ud til mig!
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 18:10

Hej Pia!


Kom nu ud til mig og prøv min Nordsvenske, du vil ikke blive skuffet, det lover jeg dig:-)


Hilsen Lisa.



Af alle Racer jeg kunne vælge, mit hjerte jeg tabte til den Nordsvenske.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Lisa
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 18:15

Ja, jeg havde kun halvvejs glemt din tidligere invitation.


Men nu har du jo også haft en Welsh - så du må kunne svare på mit oprindelige spørgsmål?


Jeg skal faktisk se på en hest i weekenden som ikke er noget af det vi har talt om her, så det er ikke så meget hjælp til at finde en jeg søger, men info om lige netop Welsh, inspireret af en anden tråd i går.


:Pia


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Pjemm
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 21:36

HVIS du beslutter dig for at købe en Welsh cob og den skal være redet godt SÅ er den altså HELLER IKKE billig.Og heldigvis da.

Men nu ved jeg jo heller ikke i hvilken prisklasse du leder og om den skal holde ponymål eller det skal være en lille hest .

En lille hest af cobtypen/racen skal nok nemt koste mere end 25000 kr hvis det skal være en reden en.

Skal/vil du have en stor kat I så kan den nemt koste det dobbelte.

Men igen kommer det an på om vi også snakker et avlsdyr eller det skal være en ridevallak.


Mvh Graven


Opstalding tilbydes i ustresset stald eller løsdrift.Store bokse,godt miljø !

0
0
Svar på denne tråd
 
 welsh tilsalg
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 21:53

Hmm, ellers så lidt øje inde på vores hjemmeside www.welshponyer.dk


Eller indryk en annonce, det kunne være at der var en der havde din perfekte hest! Ellers er der jo C'erne de kan rides af voksne, ?!


Men det kan være sværet der er ikke så mange tilsalg, ellers prøv i Sverige www.swf.nu/ , eller Tyskland www.welshponyer.dk/tyskland.htm eller england self. :-) heh

Sirid




En gang welsh, altid welsh* Også selvom jeg er på vej til Island :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 priserne
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 21:54

Priserne lader vi lige ligge - jeg ved jo ikke hvornår jeg ender med at finde den rigtige, og hvad jeg står med i hånden til den tid.


Det skal være en ridevallak, men den behøver ikke være redet mere end at jeg kan sidde på den og prøve, om den er 147 eller 152 cm rager mig en papskid.


Naturligvis skal en godt redet hest med resultater koste derefter. Resultaterne er jeg dog også helt og aldeles villig til at spare væk eftersom jeg ikke selv konkurrerer.


Det vigtige i denne tråd er udelukkende, om jeg skal gøre mig forhåbninger om at kunne sidde på sådan en fætter uden at få ondt i ryggen, eller jeg skal udelukke dem af min "søgeprofil" og blot savle over billederne.


Det kan da også være jeg er så længe om at lede, at Charlie bliver til at ride på, og så foreligger jo pludselig muligheden for at købe en unghest. Med mindre de altså generelt svinger meget i ryggen, for så er de jo lidt af et sats ikke at kunne prøve den. Men Charlie red jeg heller ikke inden køb og det gik fint med at bedømme blot ved at kigge på ham i løs tilstand.


:Pia


0
0
Svar på denne tråd
 
 For mig at se så ligner
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 22:01

gangen på Welsh Cob temmelig meget lipierne, med de høje knæ. Det er dog rygsvinget og ikke knæene der afgør hvordan de er at sidde på: Vi havde lige een oppe og prøve sadel på Zasi og hun syntes jo også at han så så let ud at sidde på fra jorden, meen da hun så satte i trav...

Den anden jeg har har høje knæ men mindre rygsving og hun er blød som en sommersky at sidde på - men jeg skal nu nok får noget mere sving i hende med tiden...det tar´bare lidt tid med en 14-års.


Eva

0
0
Svar på denne tråd
 
 lipzerne
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 22:05

Ja, Eva, det var også en af de tanker jeg havde - frieserne med deres knæløft er heller ikke nemme (ok, jeg har kun prøvet én).


Men PRE har jo også høje knæ, og de to jeg har prøvet var som sofaer at ride.


Det er ikke nemt, nej ;-)


:Pia


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 22:11

Jeg har én gang travet på en welsh cob uden sadel, (den skulle efter sigende være ren welsh cob.) Det var en lille pony på 137, ved ikke om welsh cob kan være så små? Den var lidt spids i ryggen, grundet manglende muskulatur, men ellers erindrer jeg at den var nem og behagelig at sidde på, uden det store bumperi.



Fantast Monbjerg 'Fonzie'

02.06.1988 - 06.12.2005

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 22:11

Ja jeg synes at Welsh cobber er vildt lækre at ride og for mig er det bedst med en , der har MEGET rygdving.Men ved da at der er andre der har en meget blød gang uden ret meget rygsving.

Men PJEMM , der er ikke endet for end at du bliver nød til at prøve nogle stykker af racen.

Når Prince T bliver tilredet her i foråret så er du velkommen til at prøve ham !


Mvh Graven


Opstalding tilbydes i ustresset stald eller løsdrift.Store bokse,godt miljø !

0
0
Svar på denne tråd
 
 kedsomhed
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 22:25

Tak for jeres svar. Min rundspørge er selvfølgelig seriøs, men udspringer også af at det i fredags lykkedes min kiropraktor at smadre min ryg ligeså grundigt som Zasi. (Evas Lipp)


Og da vejene er fyldt med is og min handicappede hest har sko på, så kan jeg ikke ride en tur for at se om det hjælper - for det gør det med den rigtige sofahest, ligeså meget som en "bevægelig" hest kan ødelægge det.


:Pia


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider