Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 New Forest
Forfatter: 
Dato:  24-12-2005 10:07

Hej alle hestemennesker


Er ny på Heste-Nettet.


Jeg kunne godt tænke mig at høre fra de af Jer, som har haft med New Forest-ponyer at gøre (måske stadig har det).


Som 9-10-årig startede min "hestekarriere" med at ride på det lollandske stutteri Roløkke, hvor jeg kom i kontakt med et hav af de dejlige ponyer, der var der.

Senere kom jeg til at passe en privatpony, Roløkke Fransiska og en veninde til mig red og passede Roløkke Syrén.


Er der nogen her, som kender til "de gamle" Roløkke-ponyer?

Det være sig ponyer som fx Susannah, Amaryllis, Peveril Probus, Silverlea-ponyerne, Højens Shadow, Paintbox, Fritze, Tusnelda, Frode, Coco, ja jeg kunne blive ved.


Jeg rider ikke længere, men kunne da godt tænke mig min egen hest. I fremtiden kunne det også være sjovt at have lidt med NF-avl at gøre, hvem ved.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej og velkommen til HN.
Forfatter: 
Dato:  24-12-2005 11:12

vi har en roløkke stående i stalden.

roløkke amadeus som min datter har i ridning indtil d 15 /2. 2006.


Hvis du går ind under følgende præsentation. Lisa christensen. kan du finde billeder af amadeus.




IMC
GLÆDELIG JUL TIL ALLE JER HER PÅ HESTE NETTET
0
0
Svar på denne tråd
 
 New Forest
Forfatter: 
Dato:  24-12-2005 11:16

Jeg kendte for over 20 år hende, der ejede


Roløkke Camille...dygtig dressur pony


I samme stald stod Roløkke Perry..spring pony

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg red,,,
Forfatter: 
Dato:  24-12-2005 14:43

.. for mange år siden Roløkke Tjalfe på Borresminde..

Skøn pony :-)

For nogle år siden, da vi søgte en new forest avlshoppe havde vi Roløkke Sofie på prøve.. Måtte desværre levere hende tilbage.

Nu har vi en Ladager ;-)




Mvh Mette..

At forsvare en fejl - er at fejle igen 8-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  24-12-2005 22:10

En hoppe efter Horsemosens Sandro, og hendes afkom efter, desværre, afdøde Poseidon Hippios..




Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Roløkke
Forfatter: 
Dato:  24-12-2005 23:23
Jeg bor ikke vildt langt fra Roløkke, og min søster bor endnu tættere på, så vi rider tit ture ned igennem Roløkke.Det er nogle flotte heste de har især deres hingst, han er godt nok lækker.Har hørt noget om at de skal skilles, så de har vidst solgt lidt ud af hestene, men om de holder op med at avle ved jeg ikke..

Gør hverdagen lidt mere broget-rid Pinto..

0
0
Svar på denne tråd
 
 roløkke
Forfatter: 
Dato:  25-12-2005 14:06
altså ikke fordi jeg ved noget om dem men i min ponys stamtavle er der to "roløkker" den ene er paintbox II som du selv nævnte og den anden er roløkke cirt fregne. ellers er der mest horsemosens i hende

andre med en new forest???
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor sjovt...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2005 17:35

Tjalfe var søn af Taüne, og jeg kan huske da han kom til verden. Det samme med Sofie, tror jeg nok. Mener hun er datter af Susannah.


Det er virkelig sjovt, det her...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg havde...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2005 17:48

... en NF pony for mange år siden. Min første pony Dibitt - efter Stafford Hat Band og Diana af Rosenholm.


Dejlig pony med masser af temperament og vilje - men til at arbejde med når man først fandt melodien sammen. Jeg købte hende af en veninde da hun var 8, og beholdt hende i 11 år, til hendes forben ikke kunne mere og hun desværre måtte aflives.


Kunne godt finde på at købe en NF igen som selskab til Baloo og kørepony - når jeg engang får råd til mit eget sted.


£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stafford Hat Band
Forfatter: 
Dato:  26-12-2005 19:00

Ses i ufattelig stor udstrækning i mange gamle NF-stamtavler.


En anden meget brugt hest var Burton Flash.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2005 19:11

... at han var meget brugt - han var jo også en højt præmieret pony.


Når og hvis jeg engang køber en NF som selskab/køre-pony, ville det gøre mig glad at se en smule Stafford Hat Band i den - som at få en lille smule af Dibber tilbage.


Kom lige i tanke om navnet på Dibbers mrofar - Deracres Mayking - ved ikke hvor brugt han var. Moderen Diana, var ikke en specielt god hoppe - at dømme efter beskrvelsen på stamtavlen - men hun avlede stort afkom, og det var jeg jo glad for, da Dibber var 147 høj, og dermed stor og stærk nok til mig.


£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er også
Forfatter: 
Dato:  26-12-2005 21:28

kommet meget på et NF stutteri, Kvægenbjerg som havde Eskehøjgårds Ali og Pancho af Højen. Pancho har jeg dog ikke selv oplevet men flere af hans afkom i stedet.

Silverlea NF'erne går jo nærmest også igen i samtlige stamtavler.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt om min NF
Forfatter: 
Dato:  26-12-2005 21:42

Hej Jeber! Velkommen til HN :-)


Har selv en rigtig dejlig NF pony (dog ikke fra Roløkke) Men en dressur pony fra Vindegårdens stutteri (sjælland).

Han hedder Vindegårdens Sir Camelot, er 8 år, 146 cm, og en kanon dressurpony :-)


Mor: Tulle Vingård (desværre afdød)

Morfar: Rico Søndermark

Far: Hippus Cavalier

Farfar: Poseidon Hippios (desværre afdød)


Så det var li' lidt om min nf

hygge...


Sophie & Tom

ønsker alle et rigtig

GODT NYTÅR!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mayking!!
Forfatter: 
Dato:  26-12-2005 21:49

Roløkke Fransiska, som jeg red og passede et par år, hendes far var Mayking!


Jeg sysler lidt med tanken om at købe en NF-pony, til avlsbrug, og så håbe på at finde en sød og dygtig ponyrytter som kunne tænke sig at ride den. Jeg er jo aaalt for stor til en pony... ;-)


Jeg vil bestemt også gå efter noget Roløkkeafstamning - måske Roløkke Swallow (hvis han da stadig eksisterer).


Husker godt Pancho...


Hvad er det store hit indenfor NF for tiden? Jeg mener, hingstevalg etc.

Der var jo engang, hvor Peveril Probus og Paintbox dominerede avlen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 12:34

..hitter??

Ja, der er brugt en del Malibu II, Sirius Hippios, Mondays Moscan, Pedro og ja :-) Listen er nok lang, men det var lige dem, der faldt mig ind :-)

Endvidere fik Mister Malthe meget ros på Roskilde Dyrskuet 2005 :-)


Selv har vi brugt Elmholts Raket (www.hojvangs.dk) og Bakkegaards Pinpoint (www.firfod.dk).


Førstnævnte har givet os et meget new forest'et afkom ;-) hvorimod Pinpoints er en meget mere ædel model :-)



Mvh Mette..

At forsvare en fejl - er at fejle igen 8-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 populære
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 13:21

Jeg kender Mettes heste og hjælper til skuer så vi har jo nok lidt samme smag, men jeg vil ogås sige Pedro er utrolig populær og Swawos Surprise har vist haft en del hopper. Som det allerede fremgår var Sirius Hippios utrolig populær også.

På NF's hjemmeside kan man se hoppekåringen for i år og derved kan man jo se nogle af de hingste der er brugt meget og hvordan afkommene er faldet ud.

Malibu har vist lidt tendens til at lave dem en smule typefattige, men tilgengæld ædle.


0
0
Svar på denne tråd
 
 historisk-næsten
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 17:29
Jeg havde for mange år siden en Roløkke-pony. Den hed Roløkke Osborne, og jeg købte den i 1973, da jeg blev konfirmeret. Da var den ca. et år. Jeg solgte den igen omkring 1977 til en anden, der boede på Lolland. Lille Osborne er jo nok død, men det kunne da være sjovt, om nogen har kendt ham, selv om det er mange, mange år siden. Lene.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har da
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 18:55

Jeg rider på et New forest stutteri [www.lundemarksgaard.dk]


Jeg passer Eskehøjgaards Træ og Tid, Mor: Esk. Dodo mille, MF: Pancho af højen.



Og jeg låner Lundemarksgaards Pinocchio som er en super all round pony.



Til hoppekåring i år havde vi nogle heste med, og vi gik hjem med titlerne:

Årets hoppe

året vallak

og årets hingsteføl . :)


så det er vi da stolte over :P


Knus


Laura, <3

((Som Altid vil elske sine heste!))
Livet er hvad man gør det til..

0
0
Svar på denne tråd
 
 wuups .,.
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 18:56

Glemte at Pinocchios far er Roløkke Fixe :)



Knus


Laura, <3

((Som Altid vil elske sine heste!))
Livet er hvad man gør det til..

0
0
Svar på denne tråd
 
 New Forest
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 21:56
Kender ikke til Roløkkerne :-) Men red engang en dejlig New Forest-vallak ved navn Kim Ladager... Kan desværre ikke finde ham, har ledt længe efter ham. Han er her nok ikke mere :-( Han var efter Flicka Ladager (mor) og Askholm Alf (far).


Hilde Knab - *26. marts 1981 ¤6. juli 2006 - elsket og savnet


:-) If you see someone without a smile, give them yours (-:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også mig
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 23:10

Jeg kan også melde mig under fanerne.


Gay Floreth´s Chico hedder min og er efterhånden blevet 24. Han er efter Floreth´s Money og Gay Countess Camilla Stighave.


Endvidere har jeg kendt Roløkke Twist og en Roløkke mere som jeg dog ikke lige kan komme på hvad hed. Men jeg havde en veninde som red de to.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Roløkke Renate
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 07:12

Jeg havde halvpart på Roløkke Renate i en del år da jeg var mindre - hun var efter Peveril Probus. Hun fik desuden føl efter Floreth´s Money. Men hun må være en ældre dame på de 30 år nu, hvis hun stadig er til. Men de er lækre - de Roløkke ponyer.


Vh Jannie



Super lækkert hingsteføl sælges - efter Mr. Chapman PAH 26, mf. Excellent Bajar SH 1007 - se mere HER ...


Uddannet aut. hesteinseminør - inseminerer med fersk/kølesæd. Grundig mikroskopering.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Roløkke..
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 08:01
Der findes mange Roløkke ponyer her nede på lolland/falster. De fleste af Roløkkes ponyer er jo typiske NF`er - altså af den kraftige slags. Det er ihvertfald det indtryk jeg har fået..

Sjovt at du har redet på Roløkke - jeg arbejdede for et par år sidan sammen med en der red der nu, og hendes lillesøster gjorde vidst også.

- Line.
Queen og Darling.

OX ARABER HOPPE SÆLGES
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 11:03

Jeg har også passet en NF, en bronzemedaljehoppe e. Black Knight/Stafford Hat Band.

Hun er nu solgt til Sjælland, hvor hun går og hygger sig som lærepony for en dreng på 8.


I stalden har vi 3 NF'er, en Malibu II/Holly Prince Ruper, en Malibu II/Bavian og en Ll. Møllegård Nero/Bavian.


Den første er en dygtig dresurpony, de to sidste er springponyer.


Kan det passe, at Malibu II avler mange ponyer med tendens til pasgang i skridt?



Helena Hansen

- og det skøre dressurdyr


Medlem af DÅHM Syd

- det er fedt at være klog!

JHN's CHAMPIONATSLISTE i dressur 2006

- Send resultater til mig


1 billet til Madonna-koncerten i Horsens søges


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min kusine
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 11:08
Havde en pony derfra. Roløkkes Archibal hed han og han var den skønneste pony man kan forestille sig!! Jeg fik utallige ture på ham når jeg var dernede. De fik undervisning på Halmtofte i sin tid.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ladager
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 15:16

Maria hende Mette J som skriver lidt længere oppe i indlægget, de har ogås en Ladager, hun hedder Isabel Ladager og jeg synes altså at kunne huske en Flicka Ladager i hendes stamtavle også, men det kan godt ske jeg tager fejl. Det må jeg lige have Mette til at bekræfte.





Opdræt af marsvin i ensfarvet chokolade og kæledyr

Se side om Rescue Marsvin

I don't work out - I mouck out :P


0
0
Svar på denne tråd
 
 roløkke.
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 09:44
havde faktisk sat et indlæg op, da jeg fik et link om a gå herind på dette Jeg havde en Roløkke Cherita.. hun blev 24, og døde for 5 år siden.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stafford Hat Band
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 10:01

Jeg har ikke selv new forest, men de er utroligt dejlige ponyer., og jeg har redet en del vognmandgårdens ponyer.


Men jeg har mødt både Stafford Hat Band og Black Knight, de stod begge opstaldet hos Hjesbæk Smeden, på en nabogård til mit barndomshjem.


Ligeså smuk Stafford Hat Band var, ligeså ond var han også. Han er nok en af de mest ondskabsfulde hingste jeg nogensinde har mødt. (Michelino er en killing ved siden af)


Men Black Knigth... Han var en rigtig nuser. Og dyygtig efter datidens standarder. Hvis de to dukkede op på en dressurbane i nutiden, ville de blive grinet ud.




"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har også
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 12:20

en NF´er...


Den er dog af Brentebjerg´s (Fyn) opdræt.


kan ikke huske stamtavlen, men noget med Bakkegårds Iron Bell og Eskehøjgårds Ali og noget... hmmm... den slags ved datteren vist mere om. Men det er uden tvivl den mest nervefaste og fantastiske børnepony vi har haft. Hun er 112% tryghed :-)


Venlig hilsen

Anne


2 fantastiske 3ér ponyer til salg. Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 rider os selv NF ..
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 13:32

Jeg har min egen NF efter Exmoorstaldens Pascal Paoli .


og så rider jeg også Stegstedgaards Marie Jo , som er efter Malibu II . Marie står og ejes af stutteri Lundemarksgaard i Herfølge . som er et NF stutteri med Stegstedgaards Figaro ( Hingst ) og en masse lækre NF'er . ( med salgsponyer )


..

Læs mere på www.lundemarksgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Velkommen
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 14:38

Hej Velkommen til

Jeg har en New Forrest hoppe på 22 år huner godt nok uden papirer så jeg ved ikke noget om hendes afstamning

men er ret sikker på det er en New Forrest

Mvh Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Roløkkes Abel
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 14:43

red jeg på i 2 års tid...



Dengang gik han som rideskole-pony på Digelsgården - og i da går han vist nok rideskole et sted i Hørsholm. Han skulle have det godt, med en dejlig stor boks.


Ellers har jeg redet en anden NF'er - Øxenholm Sharp Shooter - men han er gået over regnbuen for mange år siden pga. en blodprop i hjernen.


Begge dejlige ponyer med et godt temperament...


Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hjdkfhejgej
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 22:51

Ej, hvor er det sjovt at læse det her indlæg ;) hehe..


Jeg rider også en New forest pony. Han er den eneste NF'er jeg har haft og han hedder Mister Malthe. Han er avlshingst, og synes virkelig også han avler godt, og har haft utrolig mange hopper iår. Han har iår taget lidt over Sirius, og haft lidt flere end ham, men Sirius er også rigtig populær stadig. Han er også bare en lækkerbisken. Og glem nu ikke Lille Minos. Det er Lenes (Stutteri Hippios) nye avlshingst, Offem Minos, hedder han. Han er en 2'er, og er næsten lige kommet til DK. Han er bare super lækker også! Og har det sødeste ''vallak'' sind :) ..


Til Team Pip Helena, vil jeg sige at ja, min NF pony er efter Malibu og han har den værste pasgang i skridt :/, så det skal nok passe ! (det skal så siges at Malthe ik avler det videre, har han ihvertfald ik gjort endnu ;))


I kan gå ind på www.Hippios.dk og se under hingste. Hippios hingstene er utroligt populære lige for tiden.


Ciao ! :D


Mister Malthe <333

Eskehøjgårds Za Za Zee <3

Life-style <3


www.123hjemmeside.dk/LouiseAndersen
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 11:35

Hej...

Jeg har en 1,5 års plag efter Elmholts Raket, morfar er Eskehøjgaards Ali og MMF er Pancho af højen.

Jeg har avlet heste i 15 år men er helt ny i New forest avlen, glæder mig derfor meget til at få min plag udstillet næste år for at få en bedømmels af hende.

Mvh Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har 2 hoppe-plage...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 17:50

...på 1½ år i stalden.

Den ene er efter Elmsholt Raket og den anden er efter Lundemarksgårds Figaro.

0
0
Svar på denne tråd
 
 min newforrest
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 09:11

Hej jeg har en rolokke, som hedder Casanova og er 8år.

hans far hedder: Stestedgårds Thor og hans mor hedder: Roløkke Citron.

min gammle pony var også en roløkke, den hed:roløkke Andes(casanova´s store bror) han´s mor hed hvist Amber.


der er billeder af casanova i min præ.


Western er en god ridesprot, prøv den og du holder ikke op igen.




0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 12:26
min søs har haft lånt en nf pony hvor dens far var Roløkke Fixe


0
0
Svar på denne tråd
 
 Roløkke
Forfatter: 
Dato:  22-10-2010 11:13

Spændende emne at sidde og læse.


Jeg har for en del år siden, redet Roløkkes Taüne, en fantastisk dejlig pony.

Jeg har også kendt hendes 2 føl Tabasco & Trouwille, de stod alle 3 på Lille Købelev på lolland.


Jeg har også kendt Roløkkes Andés, da stod han på lolland ved utterslev hos en kvinde ved navn Dina.



Jeg bor tæt på Roløkke, og der ser desværre ikke ud til at være mange heste tilbage, de solgte vist de fleste af dem til Kokkedal Stutteri, som vist nok ville prøve at køre avlen videre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-10-2010 13:42

blast from the past!!!


Til trådstarter: JA JA JA jeg kendte nærmets ALLE de ponyer du nævner, og har redet flere også!! Været på Roskilde dyreskue med Susannah og hendes føl snip...


Købte som en 13 årig tøs en åring efter Shadow og Probus...


Fortsatte med at ride ind til den dag jeg IGEN oplevede at den hest jeg red blev solgt... så stod jeg og tudede ind i Painters man i lang tid, mens han tålmodigt "lyttede" til mit farvel til Roløkke og så holdt jeg ridepause til min egen var klar til tilridning...


Tænk at du husker de korekte navne....


Husker du Sofus, lille frække sofus, som altid stak af fra alle og løb lige til Painter for at slå denne næsten dobbelt så store pony ihjel... Jeg glemmer altså aldrig Sofus... modigste, frækkeste lille bæst jeg nogen sinde har kendt!!


tak for en herlig rejse down memory lane!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 new forest
Forfatter: 
Dato:  22-10-2010 22:57

Hejsa

Velkommen her på Hn. Jeg ejer Horsemonens salsa, hun er en sølvmedaljehoppe på 9 år og efter Ll. møllegård nero. Jeg har et føl hun fik sidste år, han hedder samba, og hans far er Mister Malhte fra Hippios på Sjælland.


Horsemosens Salsa.
0
0
Svar på denne tråd
 
 min veninde
Forfatter: 
Dato:  23-10-2010 09:44

Min veninde har også en roløkke pony: Roløkke Spellbound :0) Han er en skøn og rolig pony som efterhånden er en del oppe i årene - måske nogen kender til den?



Pernille og Sødals Santiago!

Respect your fellow earthlings - don`t eat them!

Go vegetarians!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Psssst
Forfatter: 
Dato:  23-10-2010 09:49

Salsapigen, tråden er startet for snart 5 år siden





Lækkert velduftende hø sælges


20 kr. pr. balle


Sydsjælland




0
0
Svar på denne tråd
 
 Roløkke heste
Forfatter: 
Dato:  25-10-2020 14:44

Arj hvor sjovt at falde over denne tråd, det bringer virkelig minder frem! Ved godt tråden er meget gammel, men kom og red på Roløkke i omkring 10 år fra ca 1981-1992 hvor Fru Lassen styrede og ejede gården. Kender derfor alle de ponyer du nævner, undtagen Silverlea ponyerne!? Og mange andre som nævnes i tråden, det var en fantastisk og lærerig tid 😊 Mange af ponyerne har jeg billeder af fra dengang, hvis nogen skulle være interesseret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeanette H...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2020 12:05

Kan du huske, om der var en, der hed Roløkke Fonditus eller Funditus? Sortbrun vallak eller hingst. Født i 80`erne (husker det som `86, men det er ikke sikkert, at det er korrekt). :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lulu 23
Forfatter: 
Dato:  24-11-2020 00:08

Navnet siger mig ikke umiddelbart noget, kan du huske hvem forældrene skulle være?
Kan huske Swallow som vist var fra -86, han var sort, og blev solgt med en anden ung hingst fra samme år: Frode.

Nogle år tidligere blev Svantevit født, han var sådan mørkegrå 🙂

Husker ikke lige nogen hingste i de farver med et navn der ligner 🤔

0
0
Svar på denne tråd
 
 Elm og Røn
Forfatter: 
Dato:  24-11-2020 10:17

Jeg kan huske 2 Roløkke-hopper fra min rideskoletid, de hed Elm og Røn. Jeg fandt dem på HesteData, de var født i '75. Dog undrede jeg mig over at Elm står som brun, og begge hendes forældre som brune, men jeg mindes bare at Elm var skimmel? Røn står som rød, og hende mindes jeg som mørk rød.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Elm og Røn
Forfatter: 
Dato:  24-11-2020 15:00

Personligt må det have været før min tid på Roløkke, for jeg husker ikke Elm og Røn. Min tid på Roløkke var ca fra -81 til -91, hvor de første 2-3 år kun var ridning 1x/uge, senere var det nærmest mit liv 😊

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gamle mødre
Forfatter: 
Dato:  25-11-2020 23:00

Jeg kan se at de begge er efter gamle hopper, som kun har fået 2 føl hver efter indkøb til Roløkke. Men Røn havde en halvsøster der hed FESTIV.WEDDING AF ROSENHOLM, som selv er Elitehoppe og mor til 3 Elitedyr: ESKEHØJGAARDS PALLAS ATHENE NF-E 555, ESKEHØJGAARDS KORE OPHELIA NF-E 792 og ESKEHØJGAARDS ALI NFH-E 62, så hun kunne nok have fortjent en anden karriere end rideskolepony.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 En af de gamle
Forfatter: 
Dato:  28-11-2020 16:52

Jeg har også redet på Roløkke tilbage i medten af 70érne. Jeg red på Roløkke Lady.

Derud over havde jeg også en NF pony der hed Silverlea Pharos. Den blive købt i England og importeret til Danmark af Fru. Lassen. Pharos blev købt af en pige efter den blev kasseret som hingst som 3 års.

Jeg købte den af den pige som havde købt den af den pige som havde købt den af Fru Lassen, da Pharos var 5 års vallak. Pharos var en dejlig pony. Han er død for mange år siden.

Det var en dejlig tid på Roløkke. Jeg kan huske vi lavede opvisning i kvadrileridning. Vi stillede med 8 stk. hvide, 8 stk. lyse skimler, 8 stk mørke skimler, 8 stk. røde, 8 stk. lyse brune, 8 stk. mørke brune hopper.

Alle os der red var i hvide skjorter med de røde roløkke bluser ud over og vores sorte gummeridestøver med de røde strømper foldet ud over kanden på støvlen.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Roløkke
Forfatter: 
Dato:  11-12-2020 23:32

Var det dig der købte Roløkke Svantevit som stod hos

Bent Rasmussen i Vesterborg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wauw!!
Forfatter: 
Dato:  14-12-2020 10:35

Det må have været et fantastisk syn 😊 Så meget blev der ikke gjort ud af det den tid jeg var der, der må have været virkelig mange ponyer der dengang. Jeg kan huske lady, hun blev omkring 30 år, og skulle til det sidste altid bukke efter et spring 😅 Der var rigtig mange der blev kastet af hende 😁

0
0
Svar på denne tråd
 
 En af de gamle
Forfatter: 
Dato:  14-12-2020 12:11

Ja det var et fantastisk syn. Tilbage i 70érne var der så mange NF på Roløkke at der kom ca. 75 nye føl hvert år. Hingstene (Paint Box, Probus og så var der en hingst mere som hed noget med King) havde nok at lave. Fantastisk at Lady blev så gammel. Jeg kan huske rigtig mange af de ponyer der er beskrevet herind. Ud over dem der stod på Roløkke kan jeg huske Camelia, Frost, Rim, Blæst, Misty, Star (den kunne springe huse). Roløkke Svantevit kan jeg ikke huske, men jeg kan sagtens huske Bent Rasmussen. Han havde en varmblods hingst. Det er så længe siden at dengang var der ikke noget der hed DV. Jeg tror den hed hingsten Bergstum eller noget tilsvarende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Utroligt!
Forfatter: 
Dato:  14-12-2020 12:38

Det er jo helt vildt, jeg anede ikke det har været så stort, det blev faktisk mindre og mindre mens jeg var der. Men kendte Probus og Paintbox som jeg tit har redet på da de levede. Probus blev også ret gammel, og havde jo det mest fantastiske temperament 🙂 Siri var den første jeg red på, hun var der i starten, hvor også Crocus, Fumee, Blaisy, Esmeralda, Warrenstar, Cobea, Egret, Abelone mm var der. Der var ret mange lige da, men til sidst var der vel 15-20 stk tilbage ialt. Nogle af hopperne blev til sidst bedækket af Charlie Brown, og Morten købte et par hingsteplage, Swallow som var efter Shadow og Frode efter Flo.
Blev nogle af hopperne bedækket med en varmblodshingst?

0
0
Svar på denne tråd
 
 En af de gamle
Forfatter: 
Dato:  14-12-2020 13:15

Det er et par stykke af dem du nævner som jeg også kan huske. Jeg tror ikke at der var nogle af dem der blev bedækket at varmblodshingste. Grunden til jeg skrev om varmblodshingst var i forbindelse med Bent Rasmussen at han havde en varmblodshingst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bent Rasmussen
Forfatter: 
Dato:  14-12-2020 13:21

Nå ok 🙂 Jeg tror ikke jeg kender ham 🤔

Der var engang snak om at en araberhingst skulle indover, men så vidt jeg husker skete det vist ikke 🤷‍♀️

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider