Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hvor jeg savner en hest at ride på
Forfatter: 
Dato:  11-08-2005 12:16
Hmm ja jeg har snart ikke haft en hest at ride på i snart 2 måneder og jeg savner det hel vildt!!

jeg kan bare ikke finde ud af om jeg skal søge efter en ny part er bare så træt af parter at man ikke bare kan gøre som man vil!! eller om jeg skal tag springet og købe mig min egen hest ville så gerne have min egen og helst en stor fjordhest!!
men min mor og far vil heller have jeg skal købe mig en bil!! det er så svært for vil gerne have begge dele men helst en hest!! jeg er også samtidig bange for at hvis jeg køber min egen at jeg med tiden måske ikke har råd tiæ den og må af med den igen!!

hvad syndes i at jeg skal gøre eller er jeg bare helt vild mærkelig
0
0
Svar på denne tråd
 
 blot en ide..
Forfatter: 
Dato:  11-08-2005 12:25
køb hesten, sæt den privat på en gård og spar lots of penge.. spar samtidig sammen til bilen, ved at spare på opstaldningen, og køb foder af en landmand.. -det kan du spare MANGE penge ved.. jeg gir 150kr/md nu incl. foder, halm og box og gav før 1500/md for det samme... til en fjordhest... og et ekstra plus er at hvis den står sammenmed andre dyr, og du får dyrlæge som nr. 4 eller derover samme dag på samme sted, så får du et nedslag i prisen da dyrlæger giver "mængderabat"....


Kvæg/fjordheste magt

0
0
Svar på denne tråd
 
 hest bedre investering
Forfatter: 
Dato:  11-08-2005 12:43
jeg vil mene en hest er en bedre investering end en bil... vægtafgift, forsikring og de sky høje benzin priser gør det jo til en dyr fornøjelse at have bil.. hesten er også dyr men slet ikke i samme størrelsesorden som en bil... man kan nent have hest til under 700 kr om mdr.










Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)
*La'Chalina*
0
0
Svar på denne tråd
 
 Yiiip....
Forfatter: 
Dato:  11-08-2005 12:50
Hest til under 700.- om måneden på sjælland?

I jylland er det nemt nok :-)
Some people knows how to appreciate irony...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billigt men godt?
Forfatter: 
Dato:  11-08-2005 12:53
Det kan godt være, at der nogle der kan holde hest for 150 kr. pr. md., man hvad får hesten at spise. Jeg har selv haft egen gård og haft hestene der hjemme, men hvis jeg kun skulle betale for godt fodder, hø, halm og IKKE for vand, el, folden, boksen, ridebanen m.m. kúnne jeg ikke fodre dem for 150 kr. pr. stk. Jeg havde 2 store hest og en shetlænder og jeg brugte mindst 700 kr. pr. månede på foder. Hvis det kan gøres for 150 kr. pr. månede, vil jeg gerne lige høre om hesten lever af luft?

Hilsen Jeanett
0
0
Svar på denne tråd
 
 TASSEN...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2005 13:00
Der er jo ret stor forskel på heste, man kan gå efter en nøjsom hest, der går mange kilometer på havren :-)

Some people knows how to appreciate irony...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  11-08-2005 13:07
Der er jo desværre jo også dem der tror at hesten kan leve af grissebyg eller havre,halm og ingen hø !
For det er da vist den eneste måde hvorpå du kan fodre SÅ billigt .
:-D Mvh Graven :-D

Dressurpart søges til talentfuld,smuk unghest !
0
0
Svar på denne tråd
 
 150 kr?
Forfatter: 
Dato:  11-08-2005 13:28
150 kr? hvad fodre du med så? får den hø og HESTEfoder?

Min står for 350 kr, fri halm og græs. Derudover køber jeg selv foder og hø. Det render op o ca 600 kr i måneden og vinteren måske lidt mere i foder.

Rikke



Hvis du skal citere mig for noget, jeg ikke har sagt,vil jeg sætte pris på, at du citere mig korrekt :-D


Mine billeder - løbende opdateret
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  11-08-2005 13:36
5 heste hjemme og de får godt byghalm, hø morgen og aften, foder morgen og aften!
Af foder får de havre og noget musli som hedder Mulego, jeg kan gøre det med knap 500 kr om måneden til 5 heste, så jo det kan gøres billigt!


0
0
Svar på denne tråd
 
 foder..
Forfatter: 
Dato:  11-08-2005 15:21
mine heste får Græsensilage, fra 1slet, tjørnehøj mølle's "hors balance" piller, havre, frøgræshalm og majsensilage.

jeg kan gøre det fordi:

vi har køer på ejendommen, og dyrker tit for meget foder, det der er tilovers bliver solgt til bundpriser, da det jo ikke kan holde sig for evigt. havre giver jeg 79øre/kg for, og pillerne får vi indblæst i en silo 1gang hver 4måned ca. frøgræshalm og byghalm giver vi 60-70 kr pr. balle for (250-300 kg, minibig) og det holder længe til 2 heste...

-så jo, de bliver ernæret rigtigt, med HESTEfoder, og får hvad de behøver :-)


Kvæg/fjordheste magt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  11-08-2005 15:58
heste hjemme og laver selv mit wraphø. Alene wrappen koster mig alligevel 145 kr. pr. måned året rundt. Så 150 kr. Den tror jeg ikke på.

Med smed og dyrlæge når vi nærmere op på 800 kr. pr. hest pr. måned hjemme, og det er vel og mærke nøjsomme fjordheste.
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ville
Forfatter: 
Dato:  11-08-2005 19:18
jeg ville gerne høre om hvad i syndes jeg skulle gøre og ikke alt det andet der!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 køb/part
Forfatter: 
Dato:  11-08-2005 20:08
Hvis du har tid, penge og plads til en hest, synes jeg du skal købe en.

Bor du i jylland?
Ellers har jeg en fjordhoppe på 5 år, som ikk rigtig er blevet redet seriøst siden hun blev tilredet.
Stort tallent indenfor springning :D
Hun prøver bare en af ret hæftigt lige for tiden :-(
Men hvis man vil "have" en hest med udfordring i, så har jeg hesten :D hehe
(Y) Tulle kan alt
- Fjordheste kan alt ! (Y)
0
0
Svar på denne tråd
 
 nej det
Forfatter: 
Dato:  11-08-2005 20:35
nej det gør jeg desværre ikke det lyder ellers rigtig godt
0
0
Svar på denne tråd
 
 ved ikke hvad du
Forfatter: 
Dato:  11-08-2005 21:15
skal gøre. Det er jo helt og holdent et spørgsmål om økonomi, tid og overskud.

Gør op med dig selv hvad du har af penge til det, hvor meget tid du gider ofre osv. mon så ikke svaret kommer helt af sig selv.

Jeg savner i øvrigt også en hest at ride på (en part-hest), men de hænger desværre ikke lige på træerne i Odense... og slet ikke hvis man gerne vil have mulighed for at ride lidt dressur på den også.

Håber på at du finder en god løsning for lige præcis dig

Mvh. Ditte
Part-hest søges:

Stabil lærehest søges 2-3 gange ugentligt i Odense - se mere på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd
 
 samme her..
Forfatter: 
Dato:  11-08-2005 22:11
Står lidt i samme situation som dig... dog går jeg ikke i sammen tanker om at enten købe bil eller hest. Bilen er nemlig lige indkøbt, og jeg ved at jeg ikke vil kunne komme til en hest hver dag. Og så er det forøvrigt MEGET dyrere at have hest her i mit område (dyrehaven-Lyngby osv) end det er at holde min lille dyt kørende.
Men jeg har ikke redet i over et ½ år nu, og er ved at gå ud af mit goe skind. Parter her hænger bestemt heller ikke på træerne og når der er en, som ikke kun er til skovture og står et sted uden ridebane, er priserne godt skruet op.....
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider