Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Smerter i mellemgulvet?? -hjælp
Forfatter: 
Dato:  21-05-2005 10:15
Hej og godmorgen HN.

Her til morgen vågnede jeg pludselig med enormt ondt i maven.
Faktisk ikke engang i maven, men i mellemgulvet.

Lige der hvor ribbenene slutter og så lige i midten.

AVAV det gjorde ondt, men nu har jeg normalt heller ALDRIG smerter i maven, så jeg undrede mig noget over det da jeg vågnede.

Først om det kunne være mens. smerter, men det er udelukket, da der er 14 dage til den næste.

Noget andet er at jeg var til fest i går aftes, drak osv. og kom først i seng ca. halv fire.
Inden da tog jeg et par kodymagnyler og hoppede så i seng.
4 timer senere tog jeg et par stykker mere.

Jeg har INGEN tømmermænd idag ( :D ), men forhulan da.
At have så ondt lige dér er da faktisk værre end de skide tømmermænd.

Kan det skyldes kodymagnylerne?
Jeg har normalt ingen problemer med at spise disse, men nu er det jo 4 inden for ikke så lang tid.

Jeg har oplevet dette én gang før, men det var UNDER indtagelse af alkohol, hvilket ikke var særlig meget.

Det skal lige siges at det står på i ca. 30 minutter, og pludselig bare forsvinder igen.

Nogle herinde med et godt bud på hvorfor man kan få så ondt i mellemgulvet lige pludselig?

Jeg har drukket i et par år nu, så det er ikke fordi det er "nyt".
Som sagt er det også kun 2. gang jeg oplever det. ?:-)

Hilsen Anne
(som har det fint nu :))
Mvh. Anne
-som siger det hun mener, og mener det hun siger :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2005 10:26
det er din lever der arbejder på at omsætte alkoholen...


Rar og godmodig Islænderhoppe sælges...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Men hvorfor...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2005 10:31
... Så, så sent.
Smerterne kom først ca. klokken halv ni i morges, og jeg drak min sidste drink kl. ca. halv tre. ?:-)

Første gang jeg oplevede det, havde jeg vel drukket hvad der svarer til 2-3 genstande.

Men tak for svaret :)
Mvh. Anne
-som siger det hun mener, og mener det hun siger :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2005 10:36
Det skal jo først fra maven over i blodet inden det kommer til leveren...

Jeg har ikke nogen god forklaring, men jeg tror det går væk i løbet af dagen ellers vill ejeg ringe til vagtlægen...


Rar og godmodig Islænderhoppe sælges...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd
 
 maven...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2005 10:42
Det kan meget vel være mavesyre som generer. Jeg havde i flere år haft ondt samme sted som dig, fik medicin for mavesår.... da jeg skulle have lavet en kikkertundersøgelse i maven, var der ikke noget mavesår, men jeg var irriteret derinde, det gav mig åbentbart de smerter...

Mette

Billeder af mine børn.

Sortbrun shetlænderhoppe sælges. 3 år, efter kårede forældre. Skriv en mail for mere info.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med Mette(Blossi)
Forfatter: 
Dato:  21-05-2005 15:58
Jeg må tilslutte mig Mette(Blossi)'s mening.

Døjer selv meget med for meget mavesyre. Det gør meget ondt lige der hvor du beskriver, præcis samme sted faktisk.
Jo værre det bliver ved mig, jo mere ondt gør det, og så får jeg også kvalme og brækfornemmelser.
Hjælpen for mig er nogle piller til nedsættelse af produktionen af mavesyre. De hedder Acinil og fås i håndkøb. Desuden synes jeg også det hjælper at ligge helt stille, jeg kan i hvert fald slet ikke springe rundt og lave noget.
Nu har jeg det så også næsten hele tiden for øjeblikket, så derfor tager jeg en del piller.

Men eftersom du ikke har det ret tit, så er det måske bedst hvis du bare tænker over ikke at spise og drikke noget der er meget stærkt, fedt eller syrligt.
Det kan være det der gør at du får ondt.
(min læge siger at blandt andet cola og kaffe er skidt!).
Desuden kan stress og spænding også give en større produktion af mavesyre.

Har du evt. drukket noget meget stærkt eller skrapt i går aftes - det kan drinks jo sådan set godt være?

Håber at dette er en hjælp, det kan jo godt være noget helt andet end dette, men ud fra din beskrivelse så er det dette der falder mig ind.

God bedring

Hilsner fra Mette-J ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Samme her!
Forfatter: 
Dato:  21-05-2005 17:00
Fik samme stærke smerte ca. det samme sted igår til en fest. Havde indtaget 2 smirnoff indenfor 15-20 min. og derefter gik der ca. 20-30 min. så gik de væk.
-Men det er rigtig ubehageligt!

| Cecilie og Jason |

Stald Abildgaard

MSN: prupony@hotmail.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svarene.
Forfatter: 
Dato:  21-05-2005 18:07
Det sjove var bare at smerten først opstod i morges, længe efter festen var slut ;)

Men som i begge to skrev, så kan det jo være mavesyren :)

Tusind tak alle sammen!
Mvh. Anne
-som siger det hun mener, og mener det hun siger :)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider