Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ridning på Bornholm?
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 10:30
Hej,

Jeg skal til Bornholm i sommerferien - for første gang.
Jeg skal afsted men hele min golf-gale familie og spekulerer på, om der er nogen der kender et godt sted man kan ride en tur, når jeg får nok af golfspillet?

Gerne i nærheden af Rønne.

Naturligvis skal hestene have det godt, der skal være en guide - og da jeg er en "skov-kylling" skal hestene være rolige.

Og da jeg pønser på at min kæreste (nybegynder) også skal med ud i naturen må det meget gerne være muligt også.

Mvh Rikke
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridning
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 11:24
Hej Rikke,

Jeg ved at der her Stutteri Munkhøj er mulighed for udridning på islændere.

Knus,

Trolden ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridning i Rønne
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 11:31
Smedegårdens rideskole arrangerer guidede rideturer om sommeren i skoven lige ved siden af rideskolen. Her kan alle vist være med.

Venlig hilsen Lena

(Ellers har jeg en hest der skal tilrides, i kommer bare :-D :-D :-D )
Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
1
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kender
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 12:03
Smedegårdens Rideskole særdeles godt. Jeg har redet der hver sommer i 15 år i træk. Det er dog 22 år siden jeg red der sidst. Men for et par år siden var jeg ovre forbi og besøge dem. Jeg har altid været glad for at ride der. Allerførste gang jeg red i skoven, var på en pony fra Smedegården. Da havde jeg kun redet nogle få måneder. Jeg har også senere fået lov til at ride alene. Hestene plejer at være rutinerede skovtursheste. Så jeg tror godt, at jeg tør anbefale den. Den ligger på Smedegårdsvej i Rønne. Ejeren hedder Vita Larsen og jeg har altid syntes godt om hende. Håber at du får en god oplevelse, hvis du vælger Smedegårdens Rideskole.

Ellen
1
0
Svar på denne tråd
 
 heste på bornholm
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 12:07
jeg vil lige komme med en bemærkning ;-)

I nærheden af bornholm siger du?? Nu tager det ikke så lang tid at komme fra bornholm til den anden side ;-)

Men der ligger en rideskole ner Listed, og den var ret god! Og så en der lå tættere på. Begge steder ligger nær et grise sted, der stank i hvert fald af grise. Men jeg vil sige at hestene var rolige begge steder!

knus Nanna
"Med Kærlighed og kundskab bygges livet op"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ellen.....
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 13:55
Det er ikke længere Vita der driver rideskolen. Hendes datter og svigersøn har overtaget den.

Jeg har selv tilbragt størstedelen af min barndom/ungdom på Larsens rideskole, som den jo hed da Vita havde den.

Min store perle var Cheyenna, en stor broget hoppe, kan du huske hende? Og Blue eye, Amigo og Pondus?? Sjovt som nogle heste bare printer sig ind i hukommelsen.

Venlig hilsen Lena
Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
1
0
Svar på denne tråd
 
 Hos mig....
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 15:19

Du kan bare komme ned til mig. ;-D
Jeg har tre søde travere, de to er gamle og rolige.
Og det er tæt på Rønne.
Ellers er der Frennegård i Svaneke, 56 49 72 50.
Bobbegården i Aakirkeby, 56 97 50 30.
Slotslyngens islandsheste i Allinge, 56 48 09 68.


Se alle mine søde dyr på min præsentation!

StinaE

Ved ikke at give op, nåede selv sneglen Noahs Ark.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lena....
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 19:45
Jeg kan huske alle hestene du nævner. Jeg har tit redet på Cheyenna. Og min ældste datter har redet på Amigo og Blue Eye. Blue Eye levede endnu, da jeg var derovre for et par år siden. Vita viste mig ham, så jeg er sikker på at det var ham. Jeg kan huske mange flere navne og det kan du sikkert også. Jeg har også et billede, hvor jeg rider på Cheyenna. Kan du huske Lady, det var en af de første jeg red på derovre. Første gang jeg red på Larsens Rideskole lå den i den anden ende af Rønne, vist nok mere nordpå. Året efter var de så på Smedegården. Jeg har haft mange skønne timer der.

Ellen
1
0
Svar på denne tråd
 
 Ellen....
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 22:31
Nej, jeg kan ikke huske Lady. Den tidligeste hest jeg kan huske er Igor. ( det mener jeg at han hed. Han stod i spiltov og havde ikke meget hale) Af ponyerne må det være Pondus. Han kunne drikke af flaske husker jeg.. En lille grå shetlænder med ål.

Ja, det er da rigtigt, Vita har da talt om at rideskolen har ligget et andet sted tidligere. Men det er altså før min tid.

Kan du huske hvad den meget store sorte vallak hed? Han stod der samtidig med Sunset og Cheyenna.

Kommer du og din familie stadig til Bornholm og rider?

Venlig hilsen lena

Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vita Larsens rideskole
Forfatter: 
Dato:  21-07-2018 16:45

Billede

 

Hej!

 

Jeg bor i Sverige og har ikke været på Bornholm siden 1970 men har lige precis fået information af en på facebook at Vitas rideskole lå på Smedegårdsvej. Noget jeg ikke kunne huske... Ved at denne tråd er mer end 10 år gammel men ville gerne skrive om Vitas rideskole. Mine morforeldre boede på Bornholm og vi var der hver eneste sommer. Nogen tipsede om Vitas rideskole som lå på et sted jeg ikke husker, men jeg kunde gå ud dertil. Fik komme med på en ridetur ned til stranden og det var vidunderligt! Et par år senere flyttede de så til Smedegården. Jeg har nogle billeder fra en ridetur og også et på bagsiden af stalden. De heste jeg husker best var Hitchcock og Prins, to fjordheste (hedder det sådan på dansk?) De hade også en grå skimmel som hed Tattoo og en större hvid som hed Serakit. Jeg har skrevet på bagsiden af billederne, ellers ville jeg ikke ha husket deres navne. De der rideture på Vitas heste er nogle af mine allre kæreste börne- og ungdomsminder! Husker lange, vidunderlige ture gennem skoven hvor træerne var vokset sammen over stien som var bred og have sandbund. Det var som at ride i en tunnel eller en stor, grön sal!

Billede

 

Billede

 

Billede

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider