Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 godt råd imod sår på hælen!
Forfatter: 
Dato:  10-12-2004 09:53
Jeg er typen der kostant har sår eller skrammer bag på anklen...lige på akillessenen.
Idag har det været rigtig slemt, da jeg fik mine støvler forkert på imorges og derfor spadserede i 20 minutter med støvler, som bare gnavede sig ind i senen (og gud hvor gør det stadig ondt..piv piv).

Men er der nogle der har en ide til, hvordan man for dem hurtigt væk??
Eller endnu bedre, hvordan ens hud bliver lidt mere hårdfør der... Selv kondi sko giver mærker...og det er altså ikke pænt altid at have 2-3 røde mærker langs akillessenen!
Mvh. Tine

Sæt kryds i kalenderen: HN-træf fra d. 4-7/8-05 på sjælland
tråd om HN-træf:HN-træf<

Passer søges. Se her!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu, øser
Forfatter: 
Dato:  10-12-2004 10:36
jeg ud af egen erfaring :-D

Sidst vi var i østrig havde jeg mine nye bjergstøvler på. Av av av, samme sted som du taler om.
Brugte dem også her i år på vores ferie til Egypten, jeg havde vabler under den ene fod på grund af sand i sandalerne, der havde de dog besvær med at blive siddende på grund af den ekstreme varme (48 grader i Aswan).

Havde "HELDIGVIS" i forvejen været på apoteket og købe de der små pads som man kan få til vabler alle forskellige steder, det er sådan nogle små smarte tingester af silikone. Kan ikke huske hvad de hedder, det er sådan en "bette" blå plastkasse med ca. 5 stk i.
Man sætter dem på ren tør hud, de klistrer som en i h******, og kan sidde selvom man går i bad mm. de bliver siddende ca 5 dage (af sig selv) man mærker slet ikke de sidder der. De ligner faktisk bare "hud".

De er dog ikke helt billige, ca. 70-75 kr for 5 stk, men de er f***** alle pengene værd.

Forresten: Tillykke med fødselsdagen


Kærligst Kirsten

"Katte er temmelig sarte skabninger, og de kan rammes af mange forskellige lidelser, men jeg har aldrig hørt om en, der led af søvnløshed."
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo du skal
Forfatter: 
Dato:  10-12-2004 10:45
Købe det plaster der hedder Compeed på apoteket.

der kan du få specielt til hælen akillesenen.

Det er dejligt tykt og du kan ikke mærke ret meget når du har det på - Men det koster godt nok lidt. omkring 60 kr .

Coci



(y) LIBERTY SØGER PART (y)
:-)KIG PÅ MIN PRÆSENTATION TAK :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Compeed plaster
Forfatter: 
Dato:  10-12-2004 10:52
er også mit bud.

Det er ligesom ekstra hud - det virker super godt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeps Compeed....
Forfatter: 
Dato:  10-12-2004 10:58
Det er det du skal have fat i... ellers må du bare vente til du får hår hud på helen af sår på sår på sår :-) (hvis det er det man har lyst til ;-))

Hilsen
-Matilde og Shalu :-D-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, eller Hansa
Forfatter: 
Dato:  10-12-2004 11:10
Jeg bruger gerne dem fra Hansa-plast. Jeg synes ikke de er helt så genstridige i klisteret, men det hænger alligevel på i 4-5 dage.

Det er guld værd når man har vabler eller sår...

Mange hilsner
Linda R

\!/
(@ @)
-----oOO-(_)-OOo------
0
0
Svar på denne tråd
 
 Plaster
Forfatter: 
Dato:  10-12-2004 11:27
Du skal bruge det er specielle plaster som bl.a. kan købes på apoteket, det som ligner hud. Det er rigtig godt og beskytter perfekt mod det du beskriver. Jeg bruger det altid når jeg skal gå nye sko til - hvis jeg kan mærke at de vil give mig nogle sår... eller behøver jeg jo ikke.

Men prøv det - det virker præcist som din egen hud, og det er bare rigtig godt!!

//Greenstone

Remember one thing - life is important!

Udstyr sælges - Bog sælges

Welsh Cob & Curly Coated Retriever

Medlem af: Tozzi-Tøsernes Klub - Argh... Ik' nu igen!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 En billig løsning
Forfatter: 
Dato:  10-12-2004 11:46
et at bruge de dersens vat-rondeller, som du lægger ind under strømperne. Evt. kan du sætte dem fast med plaster/tape.

Jeg er storforbruger af dem - efter jeg er blevet opereret i begge achillessener er huden nemlig mere sart der, ihvertfald efter følelsen er kommet tilbage.

Livet er som en pølsemaskine; hvad der kommer ud af det, afhænger af hvad man kommer i ... :-P
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hæl kile
Forfatter: 
Dato:  10-12-2004 13:57
Jeg ved, mange som bliver gnavet på hælen, har glæde af at bruge hælkiler, som løfter hælen lidt og ja så gnaver sko/ støvle ikke længre..
De kan købes, i en hver skohandel, og er i kork.
Køb dem til herre, de er mere behagelige da de er bredere.

Anne K



Stald Sørig

Ryttere søges se Præsentation
0
0
Svar på denne tråd
 
 sportstape
Forfatter: 
Dato:  10-12-2004 14:04
Jeg forebygger med sportstape hver gang jeg skal på ski- eller vandretur. Uden tape er jeg garanteret at måtte ringe efter ambulansehelikopter efter få kilometer :-P , men med lidt sportstape på "problemområdet" kan jeg gå så langt det skal være (indtil konditionen siger stop og det gør den lidt vel hurtigt for tiden 8-) ),

MVH Lisbeth
0
0
Svar på denne tråd
 
 2 par strømper
Forfatter: 
Dato:  10-12-2004 20:38
kan også hjælpe. Det er et trick jeg har lært da jeg skulle på en længere vandretur. Så gnider strømperne imod hinanden i stedet for at den ene strømpe gnider mod huden. Man kan også købe specielle vandrestrømper, som er anatomisk formede og uden generende sømme. Men prøv først med 2 par almindestrømper, da de andre er ret dyre.

God bedring

Karin
0
0
Svar på denne tråd
 
 hov der
Forfatter: 
Dato:  10-12-2004 20:38
skal selvfølgelig stå almindelige strømper...
0
0
Svar på denne tråd
 
 tak skal
Forfatter: 
Dato:  11-12-2004 22:09
i have for hjælpen....
Jeg har desværre måttte konstatere idag, at de sår jeg fik igår, vist var lidt værre end beregnet, da der er gået godt med betændelse i det ene... Det andet ser bare lidt lumsk ud;-) Så sæbespåner er i høj kurs her!!

Har købt compeed idag, så jeg håber det hjælper!

Tusind tak for de gode råd.
Mvh. Tine

Sæt kryds i kalenderen: HN-træf fra d. 4-7/8-05 på sjælland
tråd om HN-træf:HN-træf<

Passer søges. Se her!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider