Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ride med en brækket arm??
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 18:17
Hej alle..

Skriver lige for at fortælle hvor HÅRDT jeg har det.. Min mand er i Århus, og jeg sidder i Brøndby med en brækket arm, uden at have set en hest siden sidste tirsdag..

Hvor jeg dog savner det at ride.. Men hvor længe skal jeg egentlig vente før jeg tør sætte mig op på en hypper igen.. Brækkede min overarm (højre)for godt og vel fem uger siden.. så fire uger igen så skal min skinne af..

Ville lige høre om der er noget af jer der har trodset lægens ordre og så bare har sat jer op og ride som om intet var hændt.. og er western ikke godt til genoptræning, egentlig??

:-P
Den gamle bjergged tegner DIN hest på bestilling - Nu også med fede navneskilte.. Tjek min præs. for priser og se tegningerne
:-P

Nyforlovet, og meget lykkelig.. Og gift inden 2005 er ovre..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 18:24
Som barn set flere, der har redet med brækkede arme.

MEN MEN MEN... husk at hvis der sker et træk, risikerer du at armen ikke vokser rigtigt sammen. Man har ikke så godt styr på en hest, med 1 arm, og dermed er risikoen for at den stikker af/ man falder af større. Når/hvis man dratter af, falder man nok en smule mere akavet, end normalt, da man instinktivt forsøger at beskytte den i forvejen skadede arm. Sidst men ikke mindst, så kommer skinnen til at lugte af hest, og du kan ikke komme ordentligt i bad bagefter, og hvis du sveder på armen mens du rider, kommer den til at lugte af det.

Mit råd vil i hvertfald være at vente til du har fået skinnen af, og så starte stille og roligt op.




MoonQueen/Tina
B-)
Min Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd
 
 Avs.........
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 19:55
Avs, lyder ikke godt..


Tjaa, da jeg havde brækket mit krageben for nogle år siden, satte jeg mig op på ponyen små to uger efter, jeg brækkede det.. Min læge havde ellers sagt, at jeg ikke måtte ride i 5-6 uger.. 8-)
Det gjorde nas, da jeg hoppede op.. Havde ikke lige tænkt på mit krageben der, men hoppede bare som normalt.. Ikke så smart.. (Kunne så kun holde til at skridte, men dejligt det var det helt sikkert.. Og bare lugten af hest.. Hehe)

Men hvis din hyp er meget rolig, og ikke hopper eller noget.. Så kunne du da måske bare tage dig en skridttur..?
Men ja, det er godt nok svært at blive væk fra hestene, og når man så er skadet så har man bare endnu mere lyst..! :-)


Utrolig dejlig unghest sælges!


Mere info på min præsentation...
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 21:06
Jeg har brækket stort set alle knogler i arme og finger. men det har ikke holdt mig fra hesten mere den et par dage.. i starten fik jeg skinder på fingerne, og da jeg brækker håndledet måtte jeg op og have ny skinde på 3 gange så blev lægen sur og gav mig gibs på, det er også nemmer at ride med. så når du kan holde i tøjlen kan du jo sætte dig op og se hvordan det går.. :-)
knus sanne

Russisk vamblod til salg. Gode all round hest, stævnevandt. skriv til mig. bill. på min præ.
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 23:05
redet med brækket håndled.. dagen efter var jeg til springstævne og fik en 2. plads.. mange af mine stævner har jeg redet med brækket håndled, så det kommer an på dig selv og hesten.. hvis du stoler på den, kan jeg ik se noget forkert i at begynde at ride nu.. og så selfølgelig hvis du ikke har ondt.. du kan jo også bare ride med en hånd..

mvh louise.

kender i mine gamle ponyer? kig i efterlysninger under: Lille my, Tarzan, og Chamør
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen rid dog bare ;-)
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 23:24

Sæt dig op på hesten - og se, hvad der sker .... :-P

Hvis du falder af og brækker den anden arm også - så må du se at finde een, der kan tørre dig bagi senere ... "NO PROBLEM"! 8-)

"Ironi off"

Helt ærligt mener jeg, at du bør tage den tid, det nu engang tager.

Du kan risikere længerevarende problemer, hvis du pludselig tager turen ud over hesten - eller hvis du overbelaster din kvæstede arm.

Venlig hilsen
Nina

Motto for i aften: "Ting tager nu engang den tid, de SKAL tage". ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har redet
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 23:54
med en brækket fod, men jeg ville nok betænke mig, med en hånd/arm....

Du har jo ingen mulighed for, at gribe fat i noget, hvis du skulle komme lidt ud af kurs, + det er heller ikke helt let, at styre med en hånd, også kom jeg også til at tænke på hvordan vil du komme op?? det er heller ikke let med en hånd... Samt sadle hesten op, jeg tror du bliver meget træt i din arm inden du får set dig om...

Så vent du med det, til du er hel igen, så har du jo også noget og glæde dig til ;-)
Vrinsk Laksi

Gør livet til en fest - rid islandsk hest.

Laksis hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider