Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hornsherred Rideklub, Jægerspris
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 10:52
Er der nogle herinde som den dag i dag går til ridning på HHR (Hornsherred Rideklub) lidt udenfor Jægerpris?

Jeg har selv gået til ridning på den rideskole for mange år siden og kan underligt nok huske meget derfra.

Hvem ejer rideskolen i dag? Er der stadig heste tilbage fra dengang jeg gik der?

Desværre har jeg ikke mulighed for at genoptage ridesporten i dag, da jeg bor i København.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Horns Herred
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 11:16
Ihh, hvor sjovt!

Jeg havde jo også min gang deroppe for 15 år siden.
Jeg hed dengang Charlotte Jacobsen, og red Camilla og Titan. Jeg var der fra jeg var 11 til jeg var 22.
Jeg ved jo ikke hvor længe siden det er at du red der, men Ejnar er jo død, p.g.a. en fejl, ved en ellers forholdsvis harmløs operation.
Efter Ejnar og Lise solgte rideskolen, blev den overtaget af et ungt par, som dog ikke havde mod på at fortsætte.
Nu er den blevet solgt til en beridder og hans kone... eller også er det omvendt.
Det kører vidst ret fint nu, efter hvad jeg har hørt.

Ejnar solgte en del af hans heste, da han og Lise flyttede, så jeg ved ikke om der er nogle af de "gamle" tilbage.
Jeg kan jo se at du er fra 77, og jeg er jo 66'er, så det kan godt være vi ikke har været der i samme periode, men det er alligevel hyggeligt dette her! :-D

Mine forældre bor stadig i Jægerspris, nede ved Dråby strand, så jeg kører jo forbi rideskolen engang imellem, og har også ofte tænkt på at kigge ind.
Man blir bare så pokkers Nostalgisk, når man ved at det ikke er det samme som før.

Jeg rider p.t. på Holte rideskole, men håber sådan at få råd til min egen på et tidspunkt.

Jeg var jo vanvittigt privilligeret dengang, da jeg betalte en "halvpart" på 500,- for Camilla, men havde hende som min egen.
Det finder man ikke mange steder.

Ha' det godt, og skriv endelig igen.
Et udsnit af stalden fra dengang jeg var der var:

Jack Mani
Donau
Goldie
Camilla
Titan
Myrica
osv.
Pony-navnene kan jeg ikke huske, men du kan måske opfriske min hukommelse... ;-)

Mange venlige hilsner fra en tidligere HHR'er

Charlotte
"Èn hest i stalden er bedre end 10 på taget!"
{>
0
0
Svar på denne tråd
 
 martin holfeldt
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 12:29
driver den idag (ejer den også)+ hans kone


Karina
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bor og.....
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 13:16
Jeg bor i Jægerspris og kigger en gang i mellem ind på rideskolen.

Min egen hest står privat opstaldet på en gård tæt på skoven, men vi kan ride op til rideskolen.

Der er ikke mange af de gamle heste tilbage, men har jeg redet på Goldie i et par måneder - lidt tid før at Ejner solgte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trist at høre at Ejnar er død...
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 13:51
Men jeg er ikke overrasket.

Ejnar var lidt speciel. Altid gik han med en ordentlig hængerøv i cowboybukserne. Så meget kendte jeg ham heller ikke, men jeg vidste dog at han var ejeren.

Jeg gik på rideskolen i 1988, 89 og 90, dengang ridelæren hed Lene.

De navne på heste jeg kan huske er alle sammen rideskole-heste på nær én. I hovedbygningen hvor den indendørs ridebane var, var der stald lige på den anden side af væggen. I den første bås stod der en privat hest. Det var Poseidon. Det kan jeg huske, for jeg kunne dengang ikke udtale navnet rigtigt.

Så var der også: (for det meste ponyer) Mickey, Belami, Calypso, Lulu og Bamse.

Desværre kan jeg ikke huske flere. Det er de heste jeg har redet på dengang.

Jeg var der fra jeg var 10-13 år. Jeg boede på et af børnehjemmene ude i skoven.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt historie
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 16:11
Mickey.... og Sally

Mickey og Sally kom på samme tid kan jeg huske.
Mickey må have været en gammel herre, da du red dernede.
Ejnar havde flere heste og ponyer, som blev over 24 år gamle.
Han var god ved sine heste, og de havde/har jo den skønneste fold, som de kan få rørt sig på.
Jeg kan huske at han om vinteren, hvis der var for meget frost i jorden, lukkede hestene i ridehuset i hold, så de alligevel fik rørt sig før ridetimerne gik i gang.
Jo, det var skam gode vilkår for rideskoleheste.

Ejnar købte jo stedet, efter at han havde startet Albertslund rideklub op med en anden.
Han var en meget dygtig gartner... havde flere priser og medaljer for dyrkning af orkidéer.
Var også i USA som ung, og blive hædret for sine blomster.

Men han brændte for heste, og det har derfor været noget af en livsdrøm, da han og Lise fik mulighed for at købe Jægerspris rideskole.
De første mange heste og ponyer han fik, opkaldte han efter blomsternavne.

F.eks har der både været en Bellis, Myrica, JackMani, og mange andre.

Det er helt rigtigt at han havde en speciel personlighed.
Han kunne blive frygtelig rasende, men han havde samtidig et stort varmt hjerte.
Jeg husker at han engang tog et par drenge på fersk gerning, da de sad og røg cigaretter i hans stald.

Han jog dem på porten med en møg-greb og flyvende træsko.

Da han startede rideskolen var det ikke en klub, og der var kun den lille stald. Først senere er den store stald blevet bygget, og HHR opstået.
Jeg har haft mange rigtig gode år i dén stald.

Poseidon, som du taler om, var der også da jeg red i HHR. Jeg har været til en del stævner sammen med hans ejer og ham.
Camilla, som jeg har redet til og startet en masse spring på, var blevet overtaget af Lene Nielsen, som red dressur på hende.
Hun har helt sikkert også stået i stalden på dét tidspunkt hvor du har redet.

Min bedste veninde har også boet på børnehjem i Jægerspris. - Ja, verden er lille.


:-D Venlige hilsner Charlott
"Èn hest i stalden er bedre end 10 på taget!"
{>
0
0
Svar på denne tråd
 
 slutningen af 70'erne
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 16:24
Jeg red der i slutningen af 70'erne, i 77 og 78 tror jeg.

Jeg kan huske den lille hvide Cherie, skimlen Happy. Den brune Filimus, rødplettede Mascot og den før omtalte Mickey, som min søster red - de stod alle inde i ridehuset.
Og den sorte Rosita og hendes grå datter Bellis.

Gamle Sokrates.
Donau og Jack Mani. King Arthur. Duco.


mvh PiaR

quantum in me fuit.
Drivhus & havemøbler købes.

Forsvundet Pony
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg arbejdede der
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 23:21
Jeg arbejdede der for mange år siden og holdt meget af Ejner og Lise :-) Ja, Ejner var speciel men alligevel havde han en plads i mit hjerte :-)

I ponystalden stod der dengang:
Lulu
Columbine
Nicolai
Posiedon

I den store stald kan jeg huske:
Sputnik (som jeg faldt pladask for :-) )
Goldie
Apollo
Camilla
Sarah
Paris
Titan
Benjamin
Fernando - han var den skønneste :-)

Jeg var der oppe her i sommerferien og der er ingen af de gamle heste tilbage - kender også en pige der går til ridning og det er helt andre heste der er der nu... Ellers ville de jo selvfølgelig også være oldgamle :-)

Til gængæld kan jeg ikke rigitg huske så mange mennesker derfra...

Med venlig hilsen Pernille.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 23:25
Tænkte lige over....

Hvorfor kan du ikke genoptage ridningen fordi du bor i KBH???

Vi er da ganske mange der bor i KBH og rider dagligt :-)

Der er da ikke så langt ud "på landet" og hvis man kommer lidt ud på Amager kan man da næsten ikke få bedre natur... Kongelunden, stranden, kalvebod (kæmpe naturresavat) og fælleden osv...


????

Med venlig hilsen Pernille.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mickey var begynderhesten...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2004 01:53
Da jeg startede på HHR var Mickey (pony) over 30 år. Sjovt nok var han "35 år" de 3 år jeg gik der. Nogen præcis alder var der ikke på ham. Men et eller andet sted har jeg hørt at han døde for flere år siden.

Intet ondt ord om Ejnar eller for den sags skyld Lise.
De gange jeg var på rideskolen var jo så korte, det var blot én ridetime en gang om ugen.

Den rideskole der findes på amager skal vist nok lukke, da kommunen har opsagt lejekontrakten. Så det nærmeste for mig bliver jo Ballerup eller Holte. Men det er nu lige så meget fordi jeg gerne vil væk fra københavn...

Jeg er jo nærmest vokset op i nordsjælland, først på børnehjem i Jægerspris og senere hen på kostskole i Fredensborg.

Der er jo også minderne fra HHR. Jeg tilmeldte mig for eksempel til ridemærkeundervisning mest på grund af en pige.....
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ren nostalgi
Forfatter: 
Dato:  11-09-2004 12:12
Pia R, hvis du ser denne tråd igen, så kan du måske huske mig, når jeg fortæller at jeg har en tvillingesøster der hedder Dorte.

Vi startede begge på samme tid.
Jeg kan ihvertfald huske alle de heste du nævner dér, og nu dukker der også flere op i hukommelsen.

Tota, som Ejnars søn Svend red en del år.
Lucy, som Hans datter Anne havde startet mange stævner på.
Bombebit, som var 1.90 eller der omkring i stang, og som min dansk-lærer Niels Døssing ejede... Han var selv en lille mand. ;-D
Og senere Shadow, som blev "min" første springhest.

Tota red jeg mit første dressurstævne på.
Hun var MEGET tung, kan jeg huske. Jeg var jo kun en splejs på hendes brede ryg. Smiler

Jeg selv startede med at ride på Rosita.
Min søster fik sin første time på Bellis.

Vi var en masse tøser der brugte det meste af vores fritid dernede, og hjalp med staldarbejde og med at stavle halm om efteråret.
Den bedste gulerod man kunne få var, når Ejnar delte gratis ridetimer ud.
Eller når vi fik lov til at overnatte å høloftet.

Nogle af de tøser der red på dét tidspunkt var:

Jeanette Van Haun (staves)
Anica Jespersen (rider nu for Øresundkystens rideklub)
Christina Jespersen (Har dyrlægepraksis med sin far i Frederikssund)
Tine
Carina Bush
Erica Bush
Jeanette Christensen (som jeg stadig ses med)
Pernille Post
Min søster Dorte Jacobsen
og undertegnede,- Charlotte (Jacobsen)

Der er flere navne som jeg har lige på læben, men ikke kan få frem i erindringen. irriterende! 8-)

Det er jo ren nostalgi, dette her.

Med venlige hilsner Charlott
"Èn hest i stalden er bedre end 10 på taget!"
{>
0
0
Svar på denne tråd
 
 Popeye....
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 00:49

Nogen der kender en hest ved navn popeye der stod opstalden på denne rideskole? Min mor Lena var der rigtig meget, og boede i Jægerspris tæt på rideskolen :-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hornsherred Rideklub
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 08:14

Hej hej!! Hornsherred Rideklub holder til her hos os nu på Rosenlund Racing!

Her står også en pensionær som jeg ved var meget aktiv i klubben dengang, jeg kan lige spørge hende om hun kender til hesten ;-)

 

www.facebook.com/pages/Zoofie/ 233133056808813?ref=hl

 

 

www.zoofie.dk

Mvh

Susanne Rosenlund

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min rideskoledebut
Forfatter: 
Dato:  15-09-2012 17:07

Da jeg var barn boede jeg på Grønland, men mine forældre havde sommerhus ved Dråby Strand. Så hver sommer tilbragte vi 5 uger i Danmark og mine blev tilbragt på Jægerspris Rideskole!

 

Jeg startede vist som 7-årig i '77 og mine allerførste timer var på ryggen af Mickey med Ejnar som ridelærer. Vældig rar mand - han sendte mig julekort og små hilsner henover vinteren og jeg græd som pisket når mine 5 uger med daglige ridetimer var slut.

 

Jeg har redet Mickey, Bellis, Rosita, Sokrates (min yndlingshest), Poseidon, Donau og Sally. Navnet Shadow siger mig et eller andet - var den sort med hvid blis eller stjerne? Det er jo en hulens masse år siden...

 

Holdt med at ride deroppe i 85, da vi flyttede fra Grønland til Danmark. Jeg blev veninde med en pige, hvis forældre startede Nyskovens Sportsrideklub i Havdrup, så dér har jeg også en masse dejlige minder fra.


Livet er ikke en rejse mod graven, hvor man skal nå sikkert frem i en velbevaret krop, man skal komme fræsende sidelæns ind, fuldstændigt brugt op, totalt slidt ned, mens man råber; Wauv sikke en tur

0
0
Svar på denne tråd
 
 POPEYS
Forfatter: 
Dato:  16-06-2017 15:57

Hej, jeg kender godt Popey og din mor Lena :D

 

Jeg havde part på ham og red ham rigtig meget, din far kørte altid din mor derud husker jeg.

 

Faktisk red jeg på ham da den nye station i Frederikssund skulle åbne og vi var indviteret for indvige for at ende på stationen, ned af gågaden på den røde løber og stor storhej.

 

Jeg og de andre fra dengang Linda, Rasmus, Mats, Camilla, Charlotte, Trine L, Trine S, AnnCharlot og alle de andre var en stor klike dengang. Vi brugte alt vores tid på HHR, sov i rytterstuen i weekenderne og vi elskede alle Ejnar og Lise.

 

Mine forældre sagde altid at det var Ejnar og Lise der havde opdraget os alle fordi vi altid var derude.

 

Det var den bedste tid og den vil for altid være i ens hjerte.

 

Mit hjertebarn var Blondie som jeg elskede mere end noget andet. Jeg startede dog på Mickey og kan ellers huske næsten alle hestene, både private som rideskole heste. Mickey, Rollo, Cherie, Blondie, Calypso, Haley, Shadow, Fernando og den lille sorte hingst der fulgte med ham, Pjuske, Titan, Fillimus, Patricia, Poseidon, Karakas, Jente, Zigzag, Martello, Fanta .. Åh jeg kunne blive ved.

 

Det var den bedste barndom man kunne ønske sig. Ejnar og Lise var fantastiske. <3


Liza

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider