Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 aflivning af marsvin
Forfatter: 
Dato:  27-01-2004 11:19


Mit stakkels lille marsvin skal aflives i dag... :{-(

Hun er blevet gammel og har det ikke så godt, så nu har jeg taget den beslutning at hun skal til det evige marsvineparadis... >o<

Tiden er bestilt og så får hun det bedre...

Men... for at jeg ikke skal få et chok af regningen, ville jeg lige høre om der er nogen der ved hvor meget sådan en aflivning koster ?:-)
Jeg glemte helt at spørge dyrlægen da jeg bestilte tid...
Er der nogen der kan hjælpe ?:-)

På forhånd tak!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg gav
Forfatter: 
Dato:  27-01-2004 11:26
125,- kr på lanbohøjskolen da jeg fik aflivet et af mine marsvin.......


***Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves***
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm jeg mener...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2004 12:16
at jeg gav omkring 200 kr for at få aflivet min kanin og så kostede det 150 kr at de beholdte den og brændte den for mig. Nu ved jeg jo ikke om du vil have den med hjem og begrave den i haven eller lign.

Det er en stor beslutning du har taget, og det er hårdt, men det er flot af dig at du tænker sådan. Jeg føler med dig.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hos min dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  27-01-2004 13:20
... koster det omkring 300 kr.
0
0
Svar på denne tråd
 
 her i norge
Forfatter: 
Dato:  27-01-2004 13:35
gav jeg ca 350 kr for at avlive marsvin.

Det er imidlertid ikke alle dyrlæger der vil aflive marsvin og andre små gnavere. De ber rett og slett eieren om at lægge dem i en poseog holde den rundt bilens eksosrør mæns nogen tænder for motoren. Så dør de smærtefritt af co2 forgiftning.

Selv kunne jeg aldrig behandlet mine marsvin men ved om flere der har gjort det.
;) Den perfekte ponny har ingen bestemt farge ;)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralle trold
Forfatter: 
Dato:  27-01-2004 14:00


Når man ved, hvordan de bliver aflivet ved dyrlægen... :( :(

Ja har jo set det nogle mange gange, så ville jeg nu foretrække bilosen frem for dyrlægen... :) :( :)




M.K.H.
Else.


"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

"Kjærlighed er uden vilje.
Den falder lige så godt på en lort,
som på en lilje!!"


:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 De gange..
Forfatter: 
Dato:  27-01-2004 14:55
..jeg har fået aflivet marsvin, foregik det hele meget stille og roligt.

Jeg var med inde, og holdt dyret mens det fik indsprøjtningen.

Jeg kunne så mærke, at dyret blev slapt efter kort tid, og lagde det forsigtigt ned på det medbragte håndklæde.

Da dyrlægen så havde lyttet på dyret, og konstateret, at der ikke mere var liv, pakkede jeg det lille dyr ind i håndklædet, og tog det med hjem for at begrave det.

Det er heldigvis længe siden, jeg sidst har fået aflivet nogle af mine marsvin.
Jeg hader det virkeligt :{-(

Den ældste jeg har, er 7 år nu, og jeg gruer for den dag, hun ikke kan mere :-(
Jeg hader, at skulle tage den tunge beslutning.
Nogle gange er man bare nødt til det for dyrets skyld.

Jeg kan ikke huske, hvad jeg sidst gav for en aflivning, men 250-300 har det nok kostet.

Regn nok med, at det koster et sted mellem 300 og 400 kroner.

Stort trøstekram til dig herfra.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-01-2004 15:09

Jeg gav 100 kr og dyrlægen kom hjem til mig, så det må man sige var billigt, men han er osse generalt billig...

Det forgiv stille og rolig og han tog dyret med, da han gik.

Mit marsvin blev 10-12 år, så den holdte godt...

Karina

:-) Medlem af pyldre klubben, klubben for pyldret hesteejer :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 ja Else
Forfatter: 
Dato:  27-01-2004 17:44
Dyrlægen sier det faktisk er mer "humant" at kvæ
le det med kullsos co2 end at aflive det hos dyrlæge. De sovner lige ind af eksosen. Men jeg ville nok ikke klare at gøre det med min lille kælegris.

Vi har kun haft 1 som vi måtte aflive. Det andre sovnet ind. Det var Blomst han fikk masse hø i buret. Han lavet huler af høet og sprang som en væddeløpshest. Han simprelthen ælsket det. 1 time efter lå han død, vi troede han sov. Jeg tror ikke hjertet hans tålte løbeturene i høet, men han døde lykkelig.
;) Den perfekte ponny har ingen bestemt farge ;)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu må jeg lige
Forfatter: 
Dato:  27-01-2004 18:07
spørge hvorfor det skulle være så skrækkeligt at få aflivet sit marsvin ved dyrlægen??

De gange jeg har fået det gjort, har den først fået noget at sove på, og derefter den dødelige sprøjte. De har sovet ligeså stille ind, og har set meget fredfyldte ud.

Kan ikke forstille mig de har lidt..

Venlig Hilsen Lisette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Priser
Forfatter: 
Dato:  27-01-2004 18:11
Dyrlægepriser er MEGET forskellige, alt efter hvor det er henne i landet. Der er nemlig ingen lovgivning på området. De må tage lige nøjagtig hvad de har samvittighed til at tage.

De gange jeg har fået aflivet marsvin, har jeg her i området (Bagsværd) betalt 200 kr. pr. aflivning, incl. kremering og moms.

Selve aflivningen er altid foregået stille og roligt, som Camilla Andersen beskriver det.

Her i efteråret havde jeg en flok marsvin, der skulle til "eftersyn". Den ene havde trådt noget op i foden, og de to forsømte stakler jeg overtog i forsommeren, blev tjekket igen. Den ene skulle aflives, da han havde dårlige nyrer pga. kraftig fejlernæring i hans første levemåneder. Sylvester, med splinten i foden, blev lokalbedøvet, fik et skud Baytril, og Baytril med hjem, for at komme en evt. infektion i forkøbet.

Alt i alt, incl. moms, aflivning, medicin, kremering osv: 337 kr. Aflivningen + kremeringen kostede i denne forbindelse 100 kr.

Andre dyrlæger ville snildt tage det dobbelte for samme omgang.

Regn med 300-400 kr. Hellere sætte det lidt for højt, end for lavt.

Tina


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider