Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Underlige fobier
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 14:47
Keder mig stadig...hvad skal jeg finde på? Nå ja, jeg kan jo belemre HN med endnu et komplet ligegyldigt indlæg! Den er fin (y) *håber ikke jeg bliver indlagt for det her*

Har du en fobi? Og for hvad? Og ved du selv hvorfor?

Selv har jeg en fobisk angst for højder. Underligt, er aldrig faldet ned fra noget højt. Havde det fint med højder da jeg var lille...

Og fugle! Hjælp! Kan ikke røre dem.

Fisk.

Døde dyr! Min værste fobi er for døde dyr. Især frøer. Og fisk. Bvadr! Går helt i panik hvis der ligger en fladkørt frø på vejen. Faldt på cyklen forleden fordi jeg opdagede sådan en eks-fætter ved siden af forhjulet :-P

Kom ud af skabet og frem med Jeres angst :-P






Julie From Petersen & Lillefix
Digelsgård Ridesportcenter
Laver du smykker? Stort udvalg af materialer og bøger på
Irene From Design
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fobier
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 14:50
Jeg tror, min største fobi er lukkede rum.

Eller når jeg lægger under dynen, og min kæreste og jeg slås for sjov, og han sætter sig oven på mig, så jeg ikke kan få mine arme og ben fri.
Så kan jeg gå i panik.

Så en gang claustofobi (staves??) har jeg nok.

Mvh. Iphigenia
0
0
Svar på denne tråd
 
 Iphigenia
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 14:52
Puha, den fornæmmelse kender jeg godt. Jeg har ikke noget imod lukkede rum, men sidder kæresten på mine arme og ben går jeg helt i selvsving.

Julie From Petersen & Lillefix
Digelsgård Ridesportcenter
Laver du smykker? Stort udvalg af materialer og bøger på
Irene From Design
0
0
Svar på denne tråd
 
 He, he...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 14:53
Du skulle jo hedder Julie "Fobi" Petersen... :-D

Nå, spøg til side. Jeg har (som tidligere nævnt - men den tråd gik lidt hurtigt væk) en kæmpe fobi for frøer, og lidt for højder...

Frøer er dog afgjort det værste! AAADDDDD! De er vamle.

MVH Sussie :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 ja..det jeg også..
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 14:54

-det er bare rigtig træls..

jeg har ikke lyst til at køre med elevatorer, så tager jeg hellere trappen.
men små rum, og noget indelukket kan jeg ikke holde ud.

:-D ~~ MVH. Karina og Nobody ~~ :-D
8-) | Nobody og mig, et team som ikke er bange for nye udfordringer | 8-)
[ --GOD FERIE-- ]
0
0
Svar på denne tråd
 
 super liv!
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 14:54
er ALDRIG bange! heh kun for blå last biler!
Knus Liv og Ziwarco.
P.U.S.H.= pray until somethings happen
DER ER INGEN DER ER DUMME.
0
0
Svar på denne tråd
 
 øhhh.....
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 14:56
jeg hader skumgummi... skørt men jeg kan simpelthen ikke rører ved det..... (får gåsehud ved tanken...)

:-P
0
0
Svar på denne tråd
 
 Araknofobi
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 14:56
Edderkopper!! Yadrk! Kan ikke have dem. Så engang en kæmpe en med hår over det hele kravle op af hullet i vasken på badeværelset. Jeg skreg, fløj ud af døren og hele familien kom løbende for de troede jeg var ved at blive myrdet. PINLIGT! ;-D

Og så lige den med højder. Pyha den er lige så slem (hvis ikke værre) som edderkopper. Jeg kan ikke engang stille mig på en stige, så er jeg ved at dø! :-)

Hilsen
Lotte


Vil du lære at dykke. Se her: www.nolimitsdiving.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 P.U.S.H.
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 14:57
Der findes afvænningsklinikker for folk med fobi for blå lastbiler. *G*

Tænk hvis man var bange for røde hunde...eller gule strømper. Selv kan jeg godt være lidt ræd for Mariekiks en gang imellem :-P

Hvorfor har man egentlig negle?
Julie From Petersen & Lillefix
Digelsgård Ridesportcenter
Laver du smykker? Stort udvalg af materialer og bøger på
Irene From Design
0
0
Svar på denne tråd
 
 edderkopper
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 15:00
bare jeg ser en i tv rejser alle de små hår i min nakke sig.
og tandlæger er både bange for deres bor og deres regninger 8-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 ihhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 15:00
jeg ELSKER frøer!
LAVER EN FOND DER HEDDER FRØERNES FOND!
Knus Liv og Ziwarco.
P.U.S.H.= pray until somethings happen
DER ER INGEN DER ER DUMME.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Julie F
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 15:00
ellers har du ikke noget at bide i, når du ser en rigtig væmmelig gyserfilm, eller er lidt genert, når du taler med en, du ikke kender. ;-D

Hilsen
Lotte


Vil du lære at dykke. Se her: www.nolimitsdiving.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 ihhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 15:02
afvænningsklinikker for folk med fobi for blå lastbiler!!!!! dem må jeg finde!
Knus Liv og Ziwarco.
P.U.S.H.= pray until somethings happen
DER ER INGEN DER ER DUMME.
0
0
Svar på denne tråd
 
 weeeee
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 15:03
jeg har forbi for tina lund!
Knus Liv og Ziwarco.
P.U.S.H.= pray until somethings happen
DER ER INGEN DER ER DUMME.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg hader
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 15:05
højder (det er derfor jeg har haflingere, hihi).

Hader at køre bil.

Rosenkålsfobi i høj grad. Frygter de små grønne ulækre knolde, de må være giftige, smager ihvertfald sådan.

God dag
Kærligst

Kirsten ;-)
Lad være med at læse mellem linierne, der står alligevel ikke noget !!!
Jo mere jeg lærer mennesket at kende, jo mere holder jeg af dyrene.
0
0
Svar på denne tråd
 
 kirsten!
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 15:07
med hensyn til din forbi med rosen kål kan jeg KUN give dig ret!
Knus Liv og Ziwarco.
P.U.S.H.= pray until somethings happen
DER ER INGEN DER ER DUMME.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Højder..
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 15:15
Jeg har været på fobiskole fordi min angst for højder ødelagde hele min hverdag! Jeg kunne ikke engang stå på en stol uden at benene skælvede under mig. Nå men ham instruktøren sagde til mig at når jeg havde bestiget eifeltårnet så kunne jeg betragte mig selv som ikke lidende af højde fobi. Lige siden har den store drøm så været bare at se eifeltårnet og så teste mig selv for at se hvor langt jeg kunne komme op.

Sidste år var jeg så med min efterskole i frankrig og så kom muligheden.. Jeg kom hen til eifeltårnet, jeg rystede en hel del da jeg så det men var meget facineret. Da vi gik ind og købte billeten var jeg så lykkelig at jeg græd :-P Nå men jeg tog så elevatoren op det første stykke og underligt nok var der ikke den mindste smugle tegn på angst, så jeg tog da den næste elevator og endte helt oppe i toppen hvor jeg absolut heller ikke var bange. Så jeg kan vel betragte mig selv som højdefobi fri ;-D Men men der er nu stadig mange steder jeg bliver rystende angst for. F.eks skulle vi til en temadag for en uges tid siden op i tårnet på Koldinghus, jeg rø´tede halvanden time efter at jeg var kommet sikkert ned PYH...
Højder er altså bare ikke mig! (eller måske er det trapperne der skræmmer mig?) Jeg tror faktisk at det er tanken om at bygningen kan styrte imens jeg befinder mig rimelig højt i den så måske skulle jeg tage på fobikursus en gang til ;-D

Vrinsk fra Anette :-D

© Copyright

(i) KLOGEST ER DEN SOM VED HVAD HUN IKKE VED (i)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Edderkopper...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 15:20
... DE er da bare for ækle!
Og så har jeg nk oss klaustroforbi i nogle rum. 8F.eks. kan jeg sagtens sidde dagvis i min fars lastbil, hvis jeg skal med til Italien.)

Og hvis jeg sidder og ser en film der er bare det mindste uhyggelig så må hverken mine arme, ben, tå ja ikke engang et lille bitte stykke at mit hår må være uden for sofaen/sædet! :-P
Eller hvis jeg er på vej hen til sengen løber jeg altid det sidste stykke..? Jeg tror lidt det er fordi at jeg tror at der en efter mig 8-)

Fortsat god ferie/god dag!
(Dejligt HN igen kører som det skal ik?)


M.v.h. Anita! :D



Hastværk er lastværk.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Pony-nitte
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 15:29
hehe din stakkel du har det hårdt!
Knus Liv og Ziwarco.
P.U.S.H.= pray until somethings happen
DER ER INGEN DER ER DUMME.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nisser......
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 16:35
...og andet julestads har jeg en kraftig fobi overfor.

Nisser ser bare så onde ud... kan slet ikke klare dem!

Og butikkerne er begyndt at pynte op! Grr...

Jeg bliver panisk over al den jul! Kan slet ikke snuppe den...

ALt den der omklamrende hygge: "kom, nu skal vi rigtig flette hjerte, spise slik, og hygge os! La-la-la" uhh.. jeg får udslæt!!

Nej, jeg synes ikke det er hyggeligt! Det er frastødende! Jeg får flip! Og nisser ER skumle, -punktum!




:-) M.v.h. Punktummet :-)



Man skal ikke excellere i fremmedord, man ikke er kompetent til at definere, da man så risikerer at abstrahere fra de relevante realiteter!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine fobier...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 17:15
Jeg bryder mig ikke om at gå op på¨"hølofter", eller at gå på dem.

Altså det skal være sådan et rum med hul i gulvet - nøj det er scary! Jeg har det som om jeg bare dratter ned igennem, ligegyldigt hvor langt væk jeg er.

Jeg KAN til nød godt - men jeg synes det er klamt - ved ikke om det kan kategoriseres fobi.

Derudover synes jeg det er klamt at være i Eiffeltårnet (du ved - jeg har jo lejlighed på toppen... eller... øhh) og der har jeg været to gange. Tænk hvis det væltede!!

Jeg tror, det er en form for ærefrygt...

Anden fobi har jeg ikke - døde dyr er bare spændende (jeg vil gerne være dyrlæge) men jeg bryder mig nu heller ikke om tudser/frøer som mange andre.
Men man vænner sig vel til dem...


Med venlig hilsen

Lise Rohden |
Min halvpart | Teglgårdens Felur |
Sorte bomuldsridebukser m. skindbag str. 40-42 købes :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Saunere/solarier
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 17:17
Jeg har faktisk en skummel fobi overfor saunere og solarier. Jeg har slet ikke klaustrofobi, men rum med en varme der er i solarier og saunere, kan få mig næsten til at gå i panik.
Nå jeg endelig får taget mig sammen til at gå i solarie, tænker jeg altid: " Hvad så hvis jeg ikke kan komme ud, så dør jeg"...måske af fordampning ;-D.

Jeg tror det kommer af en drøm jeg engang havde, hvor jeg var lukket inde i en form af en slags, og så var der nogle som heldte kogende sprit ned i formen hvor jeg var...møg hamrende uhyggeligt.

Og så har jeg desuden heller ikke haft andet end dårligere erfaringer med specielt solarier!
M.V.H. Sara

Bliver man en dag fattigere eller en dag rigere...?
Mange børn lærer ikke, at hesten er et dyr som kan slå dem ihjel.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mørke og klovner!
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 17:21
Om jeg hader mørke! Er I klar over hvor mange skumle spøgelser, monstre, ækle ting og kryb der er derude og lusker rundt i mørket? Nej men det ved jeg! Puha der er meget...!

Ej, er faktisk meget mørkeræd. Og det mest irriterende er at min mor ikke tager mig seriøst når jeg prøver at forklare hende det. Når jeg skal i seng vil jeg have lyset slukket, men sidder så og lyser rundt i rummet med min telefon for liiige at checke om der er nogen. -Ser tit "mennesker" i mit værelse, er ret ubehageligt :(

Men også klovner er jeg lidt ræd for faktisk *Gg* Hvis der er nede i manegen, og jeg sidder nogle rækker væk er det helt fint. Men hvis de kommer tæt på - AAARGH! Blir helt panikken! Vi skulle med min efterskole over og besøge en anden efterskole her for noget tid siden. Og den anden efterskole have lavet cirkus - faktisk ret godt lavet. Men ved indgangen stod nogle klovne og skulle give os "billetter" - gik heeelt i panik ved at skulle gå forbi dem! Hold godt fast om min veninde og kiggede bare ned i hendes jakke mens hun skyndte at få os forbi...

Sårn nogle grumme ting!

Eftersårs mulenuflinger Rollo ;-D
Min hjemmeside | HorseLand
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fobier...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 17:46
Jo, har en enkelt.

Er enormt bange for balloner.

Spørg mig ikke hvorfor. Stod det til mig, var balloner forbudt alle steder, hvor jeg var nødt til at færdes. *brr*

-+- Zip.

~ Fred P, feel free to burn far away from heaven ~
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min fobi
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 17:55
Jeg er rædselsslagen for hvepse. Bier er jeg da bange for men ikke helt så meget som for hvepse.
Jeg er blevet smådrillet hele sommeren hver gang der har været en hveps i sigte. Meen nu kan jeg drille min kollega for nu er det musetid :-D
Jeg ved ikke hvorfor jeg er bange for hvepse for jeg kan ikke huske at jeg skulle være blevet stukket af en.
Desuden er jeg ikke glad for lægen og sprøjter. Blodprøver er ikke helt så slemt, men en vaccination. Uha uha.

De der tror de ved alt,
ved intet
0
0
Svar på denne tråd
 
 havenisser....
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 18:26
er det, der for alvor får min nakkehår til at stritte.
Tåler dem ganske enkelt ikke !!!
Og så er jeg i samme båd, som vibs...især de store træhvepse....gyyyyys....og vi er lige flyttet i hus, som ligger ved en skov, og her er mange af dem....

Men fat mod, alle med-fobikere - hvad man ikke dør af, bli'r man stærkere af.
0
0
Svar på denne tråd
 
 VIRKELIGT underlige fobier..
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 18:54
..er dem man læser om i den relevante faglitteratur:
Angst for FULDSKÆG!??!
HVIS fuldskæg??
Andres eller egne??
?:-)

På en måde forstår jeg dog Fuldskægsfobikerne: selv er jeg hunderæd ved tanken om Mogens Lykketofts skæg: TÆNK en morgen at vågne op med et sådant - men det er formenligt ikke det der menes??! :-P



med venlig hilsen
atengstedt


NU er der nye billeder på præsentationen igen!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 næ nej
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 19:21
... jeg har ingen fobier. Til gengæld interesserer jeg mig for fobier og andre sære sygdomme. Overst på min fobi-liste er FOBOFOBI = en person der er bange for (at få) fobier. Det må da være besværligt!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Møg-besværligt...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 21:20
...faktisk må det kunne lignes ved at være allergisk over for..SIG SELV!??!?
:-D



med venlig hilsen
atengstedt


NU er der nye billeder på præsentationen igen!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fobi fobi
Forfatter: 
Dato:  14-10-2003 10:07
Udover de gængse (ddderkopper og højder), så er jeg afsindigt bange for- sommerfugle. Hvis de er indendørs. 8-) Ikke bier eller hvepse, der dog kan stikke, men sommerfugle... :-P

Edderkoppefobien er dog dæmpet så meget, at jeg selv kan klaske dem, eller lade dem sidde og lure i hjørnet, og er jeg udendørs så generer de mig ikke. Måske er det det, at man ikke kan komme væk i en fart, der gør det?

Jeg har ikke prøvet med fugle, der flyver frit indendørs i mange år, men sidst blev jeg helt ude af den. (Det var en stakkels gærdesmutte, der havde forvildet sig ind). Måske lider jeg også af klaustrofobi, jeg vil ihvertfald gerne kunne komme hurtigt ud, og jeg lukker sjældent dørene. (Yderdøren undtaget, men det er for kattene- ellers ville den også stå åben fra maj til oktober. ;-D ).

Som yngre var jeg også panisk ræd ved at røre ved døde dyr, det kan jeg godt i dag, dog helst med handsker på.

Man kan også have fobi overfor fjer, så det er godt, at dyner kan stoppes med ANDET end fjer. :-D

MVH
xtiny


Så ER den nye Harry Potter læst! :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange fobier
Forfatter: 
Dato:  14-10-2003 10:26
Puha, jeg har vist mange fobier....

Jeg er panisk angst for edderkopper og en del forskellige insekter.

Jeg har klaustrofobi. Elevatorer kan jeg godt klare, men jeg ville fx ikke kunne gå rundt i en hule hvor man ikke kan stå helt oprejst eller hvor der er dårlig luft. Puha, får det helt dårligt ved tanken. Og den der med at blive holdt fast kan jeg også nikke genkendende til.

Og klovner er da bare vildt uhyggelige, det er aldrig lykkedes mig at se IT (Det Onde) færdig, den klovn deri er da bare for klam.

Og her komme så den mærkeligste fobi: Den der lyd når man tager noget ud af fryseren, altså når det skraber mod det is der sidder på kanterne. Uuhh, det kan simpelthen få hårene til at rejse sig, det svarer nok lidt til lyden af negle på en tavle. :-)

Der er mange flere ting, men det ville tage alt for lang tid at remse op. 8-)

Marlene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Edderkopper
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 02:17
Jeg er også med på "araknofobi-vognen".

Jeg KAN simpelthen ikke klare de ækle, 8-benede uhyrer.
Og så er det helt ligegyldigt, hvor små de er :-(

Jeg er så led ved dem, at jeg ikke engang tør klaske dem.Skaftet på fluesmækkeren er simpelthen ikke langt nok. En fluesmækker med et 7 meter langt skaft er vist ikke kommet i handelen endnu....

Jeg tør heller ikke at tage dem med støvsugeren - tænk nu, hvis de kommer ud igen!
Og desuden skal de jo så passere dér hvor jeg holder på røret(GYYYYS!)
:-@

Og JA, JA, JA!! Jeg ved godt, at edderkopper er nyttige - men fortæl mig lige, hvorfor de absolut SKAL ligne små, ondskabsfulde uhyrer!


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider