Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Holde en stærk hest tilbage?
Forfatter: 
Dato:  24-08-2021 10:03

Hej Alle.

Jeg er en pige på 14 år som har sin egen pony. Vi skal springe for første gang i dag. Jeg glæder mig men jeg er også lidt nervøs pga. den sidste hest jeg havde. Det der er med ham er at han godt kan blive lidt stærk og hjerne hen imod springet. Har i nogle tips på hvordan man kan holde en stærk hest tilbage?

 

Han er sød nok til at stoppe når jeg beder ham om det man han kan godt blive lidt for frisk synes jeg.

 

Jeg har et tre-delt bid.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stress versus læring
Forfatter: 
Dato:  24-08-2021 14:39
En hest, der hjerner afsted for fuld stald, kan være glad og ivrig, men afgjort også bare stresset, fx hvis hesten mangler rutine og derfor føler sig usikker, eller hvis hvis rytter er usikker.
Imod usikkerhed og stress virker undervisning og rutiner fantastisk godt.

Uanset hvad, en god underviser hjælper meget til at lære jer redskaberne.

Hvis du ikke vil have at hesten lærer at forbinde en springbane med fart, så brug gerne at ride dressur på springbanen. Lad somom bomme osv bare er rigtig store kegler, du rider i 8 taller omkring osv.

En sjælden gang kan et skarpere bid gøre underværker, normalt er det ikke det løsningen er, men et skarpere bid kan næsten altid bruges som lidt symptombehandling.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider