Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bor i Danmark
Forfatter: 
Dato:  25-07-2021 13:00

Hej,
jeg er tysker og vil gerne flytte til Danmark.
Uden Corona ville jeg selv tage mig tid til at se nærmere på det. Men jeg er sygeplejerske, så jeg kan ikke rejse den vej.

 

Da jeg er enlig forælder, er København-regionen for dyr for mig (eller det tror jeg).
Hvordan har Esbjerg det?
eller Nordjylland?
eller Fyn / Svendborg?

Jeg er meget glad for dine oplevelser, ideer, tanker

0
0
Svar på denne tråd
 
 Esbjerg
Forfatter: 
Dato:  25-07-2021 20:26

Jeg bor i Esbjerg og har en svigerdatter, der er sygeplejerske. Her er manglen på sygeplejersker så stor, at der er frit valg på alle hylder.

Min svigerdatter kommer fra Århus, der skulle hun have mindst 6 års erfaring for at kunne komme til akutmodtagelsen eller intensiv - de to steder var hendes store drøm. Men i Esbjerg blev hun ansat direkte på akutmodtagelse og efter et års tid er hun nu flyttet til intensiv. Erfaringen må hun tage sideløbende, det samme med ekstra uddannelsen.

Bolig priser afhænger af hvad du vil bo i og hvor du gerne vil bo. I Hjerting, som ligger nærmest de to rigtige rideskoler der er tilbage i Esbjerg, er der et par alminnyttige boligforeninger og adskellige andelboligforeninger. PT bygges der også noget jeg tror er endnu en andelbolig. Huse kan være meget dyre i Hjerting. Hjerting skole har et godt ry. Den er del af den skole, der hedder Aura.

Prøv Eors hjemmeside: eor.dk eller facebook: "For os der bor i Hjerting" eller "Esbjerg og omegns Rideklub" også på facebook.

Hvis natur betyder noget ligger Hjerting ved stranden og lige ved siden af ligger en stor skov, der hedder Marbæk.

Har du brug for mere info er du velkommen til at sende en PB.

 

Held og lykke med at finde det helt rigtige sted for dig og din familie.


Suldudu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  26-07-2021 10:17