Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bivirkninger ved vaccine?
Forfatter: 
Dato:  08-07-2021 22:52

Jeg er blevet vaccineret med moderna, og blev ret syg samme dag, og de to efterfølgende døg. Det er nu en uge siden og jeg døjer stadig med en oplevelse af der er noget galt med min balancenerve. Jeg er som sådan ikke svimmel eller har svært ved at gå... Mere sådan søsyg, med en følelse af at skulle koncentrere mig meget om at holde billede/synet stille. Og så bliver min krop helt død af absolut ingen ting.

 

Jeg har måtte gå hjem fra arbejde flere dage nu. Er der andre der har oplevet noget lign.?

1
1
Svar på denne tråd
 
 Moderna...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2021 09:59

Heldigvis ikke. Jeg har fået begge mine stik med Moderna, uden andre bivirkninger end en lammer på armen :-)

 

Det er vigtigt du indberetter bivirkningerne til lægen. God bedring


 

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Moderna
Forfatter: 
Dato:  14-07-2021 23:33

Vi er alle blevet vaccineret med Moderna, min mand havde begge gange en halv dag med influenza-symptomer.

Jeg har ikke mærket ret meget, men fik noget der lignede en lokal allergisk reaktion på armen rødme, hævelse, kløe osv. Første gang kom den efter 11 dage, anden gang efter 2.

 

Vores datter har fået sin første i dag, så hun mærker indtil videre bare den almindelige ømhed efter selv vaccinationen.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen grund til bekymring
Forfatter: 
Dato:  16-07-2021 11:18

Jeg er også blevet vaccineret med moderna, og har slet ikke mærket nogle bivirkninger. Men som jeg forstår det er bivirkninger, som dem du beskriver helt normale, og skulle gerne gå væk igen efter kort tid. :)

1
1
Svar på denne tråd
 
 Vaccine
Forfatter: 
Dato:  17-07-2021 00:18
Jeg er bare så glad for, at jeg har besluttet, at jeg ikke skal vaccineres.

2
6
Svar på denne tråd
 
 Spørg din læge
Forfatter: 
Dato:  28-07-2021 23:12

Jeg ville gå til lægen med det, bare for at være sikker på alt er som det skal være. Det kan jo også være andet end bivirkninger fra vaccinen eller at den har trigget noget som har været det i noget tid

Mvh Stine


Jeg sadler af og siger tak for turen ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har haft
Forfatter: 
Dato:  31-07-2021 04:15

Lidt feber, hovedpine og ømhed, hvis jeg trykkede på stikstedet (somom, der var et blåt mærke, men der var ikke noget at se!).

I anden ombæring feber, hovedpine og mere ømt på stikstedet. Men her sagde vaccinatøren, at jeg pga min muskel- og ledsygdom, der giver influenza-lignende symptomer (feber, hovedpine, muskelømhed), så måtte jeg godt tage 1 gram Panodil ( 2 piller), samme aften forebyggende.

 

TRÆTHED! Synes jeg, var det værste, som i søvnig-træt- ikke træt i hovedet.

Ellers var der kun lidt feber, ømhed- ikke noget at skrive hjem om.

Og på onsdag- kan jeg holde op med at gå med maske! :-)


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 jnc 1 ...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2021 11:19

Nu bliver jeg lidt nysgerrig jnc 1, hvad gør du når nu du ikke vil vaccineres? Hvordan passer du på dig selv og os andre? Går du stadig med mundbind så?

Jeg ville lyve, hvis jeg sagde jeg forstår dit valg, der må jo være nogle omkostninger ved det også.


Suldudu

3
1
Svar på denne tråd
 
 Vaccine eller
Forfatter: 
Dato:  19-08-2021 07:38
Hej Jnc.

Valget er ikke - vaccine eller ingenting.
Men, vaccine eller syg.

Jeg har haft covid19, tidligt i epidemien.
Folk, der har været syge reagere ekstra kraftigt på den vaccine jeg fik i går.
(Jeg har givet blod til forskning, ved at jeg har højt indhold af antistoffer, og har derfor ikke villet vaccinere mig før alle skrøbelige og raske interesserede havde fået.)
Jeg fryser og er øm i kroppen.
Det svarer cirka til de symptomer jeg havde de første 12 timer, dengang jeg var syg.
Piece of cake.

Jeg var relativt hårdt ramt. 3 uger feber. Hostede, så naboerne kunne høre mine hosteanfald. (Jeg bor på et husmandssted, så, ingen delte vægge.) Jeg hostede, til jeg kastede op. Sov ekstremt meget, med hunden ved min side, hun vogtede over sit menneske. Lugtesansen har været helt væk er stykke tid.
Jeg var sygemeldt ca 6 uger, herefter 20% sygemeldt ca 10 mdr pga post Corona fatigue.
Jeg er ellers typen, der er aktiv 14 timer i døgnet, arbejder meget, traver rundt med hunden, fælder træer og andet fjollet. Det var svært at acceptere, at - det KU jeg bare ikke. Omvendt, skræmmende nemt at acceptere ift hvor dårligt jeg er til at holde mig i ro, jeg kunne chokerende let indse, at det skulle jeg bare gøre i nogle måneder.
Min mand blev jo smittet af mig, han havde " en solid gang influenza" i 2 uger, han hostede er par uger ekstra og måtte først gå på arbejde efter hosten var holdt op, dvs ca 1 mdr sygemeldt.
Nogen er sløje et par dage.
You never know.

Så, øm skulder, en dag med lange underbukser fordi du fryser - eller blive syg, ukendt sværhedsgrad. Forvent at almindelige vaccination bivirkninger svarer til, hvad du oplever FØRSTE sygedag.. Mmm....
Du vælger helt selv.
Men, vaccination giver 90-97% beskyttelse imod at blive syg af deltavarianten. De vaccinerede, som trods alle odds bliver syge får meget mildere forløb.
Jeg synes virkelig, at valget er nemt. Men, du må gerne vælge noget andet. Så går din vaccine til en anden.
4
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen bivirkninger her---
Forfatter: 
Dato:  31-08-2021 14:37

Jeg har fået begge stik med Pfizer og har intet mærket af bivirkninger.
Let ømhed ved stiksteddet men det er jo forventeligt og ikke noget jeg egentlig betragter som en bivirkning - og det var væk på 1-2 døgn

Taget i betragtning hvor smitsom Deltavariationen er, tænker jeg at vi alle får den - også en god del af de vaccinerede. Men med vaccinen skulle den jo være bekæmpet forholdsvis udramatisk. Uden vaccinen kan man vist risikere at fornøje sig med den længe - og potentielt smitte andre der IKKE kan overleve at få den


£isbeth (Blue Bird)


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider