Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Dicillin??
Forfatter: 
Dato:  27-05-2021 22:47

Er der mon nogen herinde, der ved lidt om medicin?? Og især Dicillin (Penicilin)

Når Dicillin bliver udskrevet for man besked om, at man ikke må spise en time inden og to time bagefter. Hvilket er lidt svært at overholde, synes jeg.

Men hvad sker der ved, at jeg ikke overholder det til punkt og prikke??
Er der så slet ikke nogen virkning what so ever?
Eller er der stadig en virkning, bare ikke så effektfuld, som det er meningen?

Problemet er, at jeg har type 1 diabetes. Og mit blodsukekr driller en del, når der er let feber og betændelse i kroppen. Så ind i mellem bliver blodsukker for lavt, og jeg SKAL spise noget.

Og så synes jeg også, at det er lidt svært at justere døgnet og måltider.
Jeg ved godt, at jeg skal spørge egen læge. Men nu er det torsdag aften og lægen åbner først i morgen


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes

and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Optages mindre godt...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2021 06:23
Dicillin er et antibiotika, som optages bedst på tom mave.
Jeg tror nok, at det er cirka halvt så godt optaget sammen med et måltid.

Så, det er relativt vigtigt, at tage Dicillin på tom mave.
Men, hvis du har føling og måler et farligt lavt blodsukker, så du jo nødt til at indtage noget. Er farligt lavt blodsukker er jo et akut problem - og kræver handling.

Men uanset hvad, selvom jeg håber at min forklaring var pædagogisk, så ring og tal med egen læge.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Selv uden diabetes
Forfatter: 
Dato:  01-06-2021 11:03

Selv uden diabetes syntes jeg det var et h*lvede, jeg SKAL have morgenmad inden jeg kan foretage mig noget.

Derudover så kan jeg ikke indtage piller uden at tygge på noget, så det var noget med en halv kiks for at få dem ned. Men jeg er slet ikke vant til at mine måltider skal være så strukturerede, så det var en kamp at få puttet pillerne ind.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dicillin??
Forfatter: 
Dato:  01-06-2021 11:15

Dr Who: Tak for dit svar.

Charlotte: Nej, det er nemlig det..... At indpasse pillerne til måltiderne. Eller rettere: At indpasse måltiderne til pillerne.

Podesvar var klar i dag... Det er mine gamle "venner" Staphylococcus aureus og Enterobacteriaceae >>Suk<<


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes

and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mad og medicin
Forfatter: 
Dato:  10-06-2021 19:03

Her har jeg det så lige modsat: Jeg er ikke god til at spise regelmæssigt, så jeg hader tabletter, der skal indtages med et måltid. Det glemmer jeg tit, så jeg må ofte håbe på, at en time efter gælder.

 

Jeg ved godt, at mange typer medicin kan være hårde ved maven, og at de derfor bør indtages med mad. Men "syremave" får jeg i perioder efter at have spist, så deet. ;-)


Mvh

Tine

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider