Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Efterlyser hestekød
Forfatter: 
Dato:  16-04-2021 20:05

Hej alle

 

For lidt tid siden døde min dejlige hest Silverstone <3 Jeg var helt knust, men da jeg bor på en gård, blev den aflivet hjemme hos os af min morfar. Vi valgte at beholde kødet og bruge det til en hyggelig middag med familien, så det ikke gik til spilde (#nowaste)

Kødet var virkelig mørt og lækkert, måske også fordi Silverstone var en springer, som var i god form. Vi taler tit om, at man burde spise mere hestekød, men jeg synes det er svært at finde slagtere, som sælger det. Har i nogle gode anbefalinger?

Hvis i har nogle heste, som ikke kan have deres færd på jorden længere, så vil min morfar godt kunne tage sig af dem, hvis det har nogen interesse!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Lokale slagtere
Forfatter: 
Dato:  16-04-2021 20:32
Du skal bare kontakte de lokale slagtere.

De plejer at have.
Bed dem evt om at gemme jeres tlf nummer, hvis de ikke har hestekød i denne uge.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hest er ikke mad
Forfatter: 
Dato:  16-04-2021 22:13

Helt ærligt... Kan i IKKE se, hvor inhumant, uværdigt og usympatisk det er at spise sin egen soulmate!? Heste er levende væsener som os med følelser og personlighed.

 

Spiser I også jeres katte, hunde og kaniner?

0
2
Svar på denne tråd
 
 En der keder sig
Forfatter: 
Dato:  17-04-2021 13:15

Pfff .... at tro man kan oprette et par profiler for at prøve at skabe rav i den. Så må man godt nok kede sig.?!

 

Når det er sagt:

Jeg spiser gerne hestekød. Jeg ville dog aldrig spise min egen - men andre må godt. Den har haft det bedre end de industriprodukter, der ellers ligger i køledisken.

Vi spiser da også vores egne høns, ænder og til dels kaniner.

 


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

4
0
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig, jeg spiser kød
Forfatter: 
Dato:  17-04-2021 18:32
Rovdyrkød spiser jeg ikke - det skulle smage af tran...
Det har andre afprøvet, det behøves jeg ikke.
Hæhæ, så sent som på morgenens gåtur faldt jeg i snak med en, der havde råd til hvad man ikke kan spise...

I min verden kommer kød et sted fra.
Gerne fra egen stald...
Det har ikke været muligt i en årrække, som studerende og så i en årrække med mange flytninger pga arbejdet.
Men, nu er jeg fastboende igen og har blandt andet lidt kødkvæg.
Ingen kaniner, dog. De smager fantastisk, men min hund er avlet til kaninjagt og min mand er bange for at hunden stresser, hvis vi har kaniner.

Kød kommer fra dyr. De fortjener et anstændigt liv indtil de bliver til kød. Køb ikke udenlandsk kød, køb gerne fra lokale landmænd, hvis du kan lide at følge fra jord til bord.

Lave rav i den?
Nææ, det kan man da ikke med dette emne... Det er da så simpelt, at mad kommer et sted fra.
Hvis man vil lave rav i den, så find et sted, hvor det er en overraskelse hvor mad kommer fra.

Anyway.
Jeg skal videre. Plante rabarber.
Kyllingesteg smager genialt godt med rabarberkompot...
2
0
Svar på denne tråd
 
 Selvdøde dyr?
Forfatter: 
Dato:  18-04-2021 09:57

Historien lyder lidt suspekt, da hesten skal afblødes efter aflivning for at man kan spise kødet, og det kræver at den bliver hængt op, hvilket er ret svært hjemme.

 

Jeg hjalp for et par år siden en kollega, der var kommet til at love en veninde hestebøffer og ikke vidste hvor hun kunne købe det, eller jo hun kunne finde noget i Storkøbenhavn til en formue/kg eller i Sønderjylland, hvor fragten løb op, så jeg anbefalede en lokal. Men der er flere slagtere der slagter hest og derfor også sælger kødet.

 

Dog undrer jeg mig over at man laver en profil som Karen F, når man i det virkeligeliv hedder Sigrid? Og Jeppe hedder Christian?


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hestekød
Forfatter: 
Dato:  19-04-2021 09:08

Hahahaha, der er nogen, der keder sig bravt i Covid-tiden

"Vi valgte at beholde kødet og bruge det til en hyggelig middag med familien" - det må saftsuseme være en stor familie, der kan spise en hel hest på én middag

 

Spøg til side, jeg vil da så klart foretrække, at min hest blev spist, når den en gang skal herfra, men desværre gør lovgivningen om udtagelse af konsum det særdeles vanskeligt. Især hvis man gerne vil have garanti for, at aflivning/slagtningen foregår under ordentlige forhold.

 

Bon appetit!

 


Nu med skovtursquarter

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udtaget fra konsum
Forfatter: 
Dato:  20-04-2021 11:05

Det er ved at være 12. time hvis man vil have sin hest, der ikke er behandlet med medicin, udtaget fra konsum. Der er kommet et nyt EU-direktiv, DK skal bare lige have tilpasset og implementeret, inden det træder endeligt i kraft.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestekød.
Forfatter: 
Dato:  26-04-2021 11:57

I mange år havde jeg samme mening som de fleste hestepiger. Ikke om jeg ville spise hestekød. Det var ulækkert og umoralsk m.m.

Men hvis i ikke er vegetar så er i godt nok dobbeltmoralske. Og ja den var svær at sluge. Men hvis vi selv spiste mere hestekød så ville så mange heste ikke sendes på lange ulidelige hestetransporter til fx Italien med mange lidelser til følge uden vand uden hvile osv. Flere er heldigvis blevet bedre til at donere deres heste/ponyer til zoo, men de kan desværre ikke følge med i efterspørgelsen. Og har i set hvad der sker med jeres elekset hest/pony når Daka henter dem? Der er ikke noget mere ulækkert og uværdigt for dem at ryge den vej. Og det betaler i mange penge for som de så tjener på.

I dag vil jeg 1000 gange heller spise min bedste ven end noget andet.


Bolig søges til leje i Nordsjælland. Gribskov kommune.

Små halmballer søges. Gribskov omegnen.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider