Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Gummibund i trailer
Forfatter: 
Dato:  21-02-2021 20:09

Hej.

Vi købte en ældre træ trialer til billig penge, og den havde fået skiftet bund for et par år siden, og den er forsat i rigtigt god stand, jeg skulle så bare lige skifte de to små sidestykker foran (det blev så til alle side).
Men nu er jeg lidt nysgerrig omkring hvad man kan gør for beskytte bunden bedst, lige nu ligger der en løs gummimåtte i, men da jeg tog den ud kunne jeg se at der kan sammle sig fugt/vand under den, så jeg har tænkt lidt på måske at købe en gang støbegummi og hælde ud, men jeg ville gerne høre jeres mening.

På forhånd tak
Nicolai

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lufte ud
Forfatter: 
Dato:  22-02-2021 09:33

Da jeg sidst fik ny bund med løs måtte, blev jeg anbefalet at løfte måtten op, når traileren ikke er i brug, så der kan komme luft til træbunden. Det er lidt besværligt og kræver, at strøelsen fjernes helt hver gang.

Eller kan gummimaling måske være en løsning. fx denne www.biltema.dk/bilpleje/ bilvedligehold/bilplejeprodukter/ gummimaling-2000036660

 


Nu med skovtursquarter

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gummibund
Forfatter: 
Dato:  25-02-2021 11:34

Jeg har lige skiftet bund og sider i min 14 år gamle trailer. Det var tiltrængt ;)

 

Jeg havde - og har stadig - en tyk, løs gummimåtte ovenpå træbunden. Den var fuget med siliconefuge, og det har jeg gjort igen. Jeg var ude i lidt af de samme overvejelser som dig - men jeg blev enig med mig selv (og min pengepung) om at gøre nøjagtigt det samme igen.

 

Jeg satser på at traileren igen kan holde 14 år, og så er den nok alligevel klar til en udskiftning - hvis jeg stadig har hest til den tid :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 gummimaling
Forfatter: 
Dato:  26-02-2021 21:43

Jeg tror ikke den gummimaling er velegnet, da den kan fjernes igen, og hesten jo skal stå på den under transport.

Man tak for indsparket

0
0
Svar på denne tråd
 
 gummimåtte
Forfatter: 
Dato:  26-02-2021 21:47

Hej Sif.

Jeg skal lige forstå dig ret, har du fuget måtten fast med en siliconefuge, eller bare lagt en siliconefuge rundt langs kanten på gulvet, og så lagt en løs måtte på bunden bagefter.

Nicolai

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gummibund
Forfatter: 
Dato:  01-03-2021 07:45

Tanken var nu også, at du naturligvis fortsat skulle bruge gummimåtten - malingen er blot til at beskytte træværket mod fugt

 

En siliconefuge (til at fuge måtten fast med) får nemt utætheder, og derfor er den bedste løsning i længden at løfte måtten op, når der ikke står hest på den, så der kan komme luft til træbunden.


Nu med skovtursquarter

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 siliconefuge
Forfatter: 
Dato:  02-03-2021 11:31

Hej igen.

 

Jeg har lagt måtten i traileren, og givet den en siliconefuge hele vejen rundt - og måtten er i øvrigt skruet fast til bunden :)

 

Selve bunden er... bom-bom... hedder det ikke støbeplade? Købt til i byggemarkedet, sådan en sortbrun tingest, som består af noget krydsfinér (tænker jeg), som er overfladebehandlet.

Alle kanter som er savet, og alle huller som er boret, har efterfølgende fået et ordentligt lag træbeskyttelse på oliebasis, så pladen er "lukket" så godt som muligt.

 

Jeg ved godt, at der vil trænge noget fugt ned, men som sagt har den gamle bund ligget i 14 år, så jeg turde godt tage chancen :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider