Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ohh hilfe, hesten er blevet fed og sadel
Forfatter: 
Dato:  18-02-2021 09:36
Her de sidste 14 dage har jeg næsten ikke været ude hos hesten.
I snevejret har jeg ikke magtet 2 x 1/2 times kørsel, hvis man tager den korte zigzagvej over meget små og idylliske veje. Længere køretid på store veje..
Aslan har vist brugt tiden på at lade være med at gå i sne, ikke lege med de andre vallaker i løsdriften, men i stedet stedet stå ved buffeten og æde hø...
Eller også har nogen fodrer ham med balloner?
Eller, måske udbyttet min sadel med en mindre?

Ohh @!#$.
Da jeg kom derud i går lagde jeg sadlen på, undrede, det så sgu mærkeligt ud? Næ, jeg kunne ikke have lagt den forkert på?
Gjorden kan ikke nå rundt om ham, for sadlen svæver over hans ryg.
Hvis en western sadel ikke passer, så er det ret sorthvide - nej, passer ikke.

Ohh @!#$, ohh @!#$.
Corona tid, remember? Butikkerne har ikke åbent, så det er ikke helt let at få en ud og hjælpe mig til at finde en billig sadel at købe.
Jeg leger med tanken om en bomløs, simpelthen fordi den bør kunne følge ham i hans skrump?
Hvis jeg er heldig, så kan Poppelgård rides med den bomløse bagefter?

...
Når det er sagt - jeg har mest lyst til en bomsadel.
De er mere stabile, bommen fordeler rytters vægt, og de ligner ikke en sort, gigantisk skovsnegl draperet over en hesteryg.
Men hvor finder man lige den til et par tusind kroner og sikre sig at den passer, når man har redet i western sadel i 4+ år?.

Nogen råd? Ideer?
Er der et sted man kan få hjælp i Corona tider for en østsjællænder?
Oh, @!#$...

Er det idiotsikkert nok at købe noget i stil med http://www.jo-po.dk/shop/expert-bomloes-sadel-5413p.html og tro på at det giver mere støtte end lammeskindssadel og tro på at det passer nogenlunde?

...
Det billigste alternativ er at købe 2 stigremme og sikkerhedsbøjler og putte det på min discount lammeskindssadel, som forresten ikke er egnet til stigbøjler overhovedet.
Normalt bruger jeg lammefætter til at træne balance uden stigbøjler.
Oh @!#$. Men motion skal der til.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  22-02-2021 09:29

Mon ikke der er en sadelmager, der kan hjælpe og gerne vil komme ud i stalden. Ellers er det som regel muligt at finde en billig wintec eler anden kunststofsadel med en passende bred bom, der kan bruges i nødstilfælde.

 


Nu med skovtursquarter

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadelmager i Corona land
Forfatter: 
Dato:  22-02-2021 20:40
Jeg har ringet til et par stykker.

Den lokale sadelmager, som jeg ville foretrække, kører ikke ud, og jeg kan ikke tage hesten med til hende da jeg ikke har trailer.
Jeg har snakket med hendes mand - og han råder mig til at snakke sødt for hende... "med lidt sukker går det nok. Måske finder hun ud af, hun trænger til at køre en tur? " men, suk, hvornår trænger hun til at køre tur??

Fx Bomløse Sadler kører ud - men i virkeligheden vil jeg helst have en bomsadel.
Det er piv piv svært dether...

Kan du anbefale nogen i området syd for Køge, plus/minus en times kørsel?
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider