Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Første gang til ridning
Forfatter: 
Dato:  09-02-2021 14:00

Hej alle.

 

Jeg starter til ridning her den 2. Marts, men som sagt pågrund af alt det her corona kan jeg ikke komme ud og købe noget som helst. Jeg ville høre om man kan ride i et par stramme leggings og kondisko med lidt hæl første gang. (Det bliver selvfølgelig kun første og måske anden gang)

 

Kh. jasmin

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sagtens - æhh, hvad vil du?
Forfatter: 
Dato:  09-02-2021 17:14
Kan du ride i leggings?
Sagtens. De er bare glatte og sømmene ved inderlåret kan gnave.
I dette kolde vejr.
Overvej at have 2 par på?
- I dit sted ville jeg hurtigst muligt købe et par ridebukser. For komforten, og fordi det er lettere at holde balancen med bukser med grip eller (syntetisk) skind i.
-Ridebukser I form af tights er super komfortable og virker også som hyggebokser, koster ca 500 kr, dem får du også brugt hvis du holder op med at ride.

Hvad gør du med hjelm?
Gør det samme med støvler. Skaf nogen der virker, evt bare til låns.

Hvis du falder af, så går jeg ud fra, at du har hjælm til at beskytte hjernen.
Rideskoene er faktisk lige så vigtige for din sikkerhed som hjelmen. Hvis du falder af hesten er det essentielt, at dine støvler kommer fri fra stigbøjlerne.
En grov sål modarbejder at skoene kommer fri.
Mangel på hæl tillader at foden kan glide længere ind i stigbøjler og hælen bliver fanget af støvlerne.
Normalt sker der ikke andet ved at falde af, end at man skylder flødeboller til sine venner. Hænger du fast i stigbøjlerne, så kan du let blive slået til lirekassemand.

Du har en hjelm, eller kan låne en, ikk?
Ridebukser - rid i det du har - eller find køb brugt rideudstyr siderne på Facebook og lav et opslag om at du vil købe et par billige bukser. (Husk at sig hvor du er fra og rumpestørrelse)
Støvler - glat sål, lille hæl. Har du, så brug det. Ellers så køb eller lån. Rigtige ridestøvler er dyre, korte støvler med løst skaft (jordphur og leggings) er lige så godt, men koster det halve - jeg BOR i mine korte ridestøvler, bruger dem også til alt andet...

Men, kan du ikke skaffe egnet fodtøj, så rider du bare uden stigbøjler...
1
0
Svar på denne tråd
 
 første ridetur
Forfatter: 
Dato:  10-02-2021 08:12

Hejsa. Jeg tror nu du kommer til at vente lidt på din første ridetime. Jeg kender ingen rideskole hvor der pt er gang i undervisningen pga forsamlingsforbudet på 5 personer.

Når de går i gang igen er det på min rideskole udendørs. Rigtig mange andre steder gør det samme.

 


Suldudu

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-02-2021 12:09

Der er mange rideudstyrsbutikker, der har en netshop, så hvis du gerne vil købe nyt, kan alt, hvad du har brug for købes online.

Men rid du bare i leggins de første par gange, ingen grund til at bruge en mindre formue på rideudstyr, hvis du efter et par gange finder ud af, at det alligevel ikke er dig.

 

Ridebukser og støvler kan købes brugt, men lov mig, at du ikke køber en brugt ridehjelm. Ridehjelme skal udskiftes, hvis de har været udsat for et hårdt stød, og helst også ca. hver 5 år. Det får de ofte, når man falder af. Køber du en brugt, ved du ikke hvor gammel den er, eller om den har et svagt punkt, og du har ikke mulighed for selv at finde ud af det.

Man kan i dag købe ridehjelme, der kan repareres, hvis de får et stød, men de er dyre. Til at begynde med er der ingen grund til at give flere tusinde kroner for en ridehjelm, de billige er lige så sikre og koster under 500 kr.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider