Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp til BA projekt emne
Forfatter: 
Dato:  21-01-2021 09:49

Jeg står uheldigvis i en situation, hvor jeg skal skrive min BA-projekt alene. Jeg tænker derfor med en hjerne fremfor flere som man normalt ofte før under sådan en eksame.

Jeg står og skal til, at vælge mit emne inden for de næste 14 dage - til erhversjura uddannelsen.

 

det ville betyde meget hvis I kunne komme med ideer, emner eller relevante aktuelle/interessante emne eller problemstillinger, som jeg kunne se nærmere på. - jeg er åben for ALT form for input

 


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen ....
Forfatter: 
Dato:  21-01-2021 10:57

... konkrete ideer herfra. Men der må være et emne indenfor dit fag, som du interesserer dig for. Skriv om det.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til overnævnte
Forfatter: 
Dato:  21-01-2021 11:02

Ja konkrete ideer herfra. Det kan være alt fra økonomiske eller juridiske problemstillinger ved heste som man kunne gøre en ændring ved eller andet


Når jeg skal finde et emne skal det være noget hvor jeg kan finde noget " nyt til". Fx tilføjelse af en afgift for CO2 ledning, kan det lad sig gøre? Agtigt sådan noget

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med noget om IT?
Forfatter: 
Dato:  21-01-2021 19:50

Jeg mener, det sker jo alt for tit, at det offfentlige giver adgang (ved uheld) til folks cprnumre, og det sker der nøjagtigt ingenting ved, da Datatilsynet er for småt og underfinancieret.

Så er der "intellektuelle rettigheder", hvordan forholder dansk og EU-lovgivningen- sig til de USA-ske. Her kan man jo ikkke få patent, men hvordan bør man så forholde sig, som firma i DK?

 

Endelig er der jo Brexit, hvor der er nok er ton af jura at forholde sig til. Som dansk firma (fiskeri, svine-eksport mv).

 

Mvh

Tine


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til Tina
Forfatter: 
Dato:  21-01-2021 20:00

Hej Tina,

 

Den retning havde jeg slet ikke tænkt! Tusind tak for din kommentar, den har helt klart givet mig nogle overvejelser!!

Mvh

Leelaa

0
0
Svar på denne tråd
 
 jura...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2021 12:51

Hej

 

Jeg tænker også lidt BREXIT vinklen
Især e-handel, hvilke udfordringer har danske e-handelse butikker ift Brexit og fortsat samhandel med UK

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 BA projekt...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2021 13:48

Hmm, jeg har lige afsluttet min BA om Implementering af hjemmearbejde, hvor jeg på grund af pladsmangel og interessefelt havde udeladt de juridiske implikationer vedr. Arbejdsmiljølovningen ved mulighed for disse hjemmearbejdspladser - uanset om man arbejder delvist hjemme og på kontor, eller udelukkende arbejder hjemme.

 

Meget relevant i disse coronatider. Kunne være en mulighed?


 

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider