Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sygeplejerske el. bioanalytiker?
Forfatter: 
Dato:  29-08-2020 18:40

Hej folkens! Jeg håber der er nogle sygeplejersker og bioanalytiker som vil hjælpe mig med at afklare min fremtid. Jeg kan ikke beslutte mig om jeg skal læse til sygeplejerske eller bioanalytiker. Sygeplejerske lyder som en uddannelse, der åbner masser af muligheder, især hvis man vil læse videre. Jeg er glad for at arbejde med mennesker, bare ikke dag ud og dag ind. Desuden forbinder man tit sygeplejersker med travl og stress, det gør mig usikker og tvivler på hvorvidt jeg vil kunne klare det

 

Bioanalytiker lyder derimod som om der er en god balance mellem at arbejde med mennesker og på laboratoriet. Men som jeg har læst mig frem til, ser det ikke ud til, at der er rigt mulighed til at videreuddanne sig.. oder was?

 

Jeg har nogenlunde idé om hvor meget sygeplejersker tjener, men hvad med bioanalytiker? Hvad kan man forvente at tjene?

0
1
Svar på denne tråd
 
 Lægesekrætær?
Forfatter: 
Dato:  29-08-2020 19:59

Vi har en bekendt, der er uddannet lægesekrætær, og er nået ret meget længere end at være sekrætær i en lægepraksis. Hun er lige blevet leder for en afdeling på Næstved Sygehus. Så det var måske også en mulighed.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Blir du go?
Forfatter: 
Dato:  31-08-2020 07:36
Har du potentiale til at blive god?

Sådan rigtig god, til det du gør?
Så sygeplejersker.
Jeg mangler gode sygeplejersker.

Spøg til side.
Tag et stykke papir.
Fold det på midten, vandret.
Fold ud.
Fold det på midten, lodret, fold ud.
Øverst til venstre, fordele ved det du umiddelbart har mest lyst til.
Øverst til højre, ulemper ved det, du har mest lyst til.
Nederst til venstre, ulemper ved det du har mindst lyst til.
Nederst til højre, fordele ved dit andetvalg.


...
Men, hvad er det egentlig du søger, ved de to fag?
Vil du have muligheder? Jamen, hvad med ingeniør?
I dybeste alvor, jeg kan ikke råde dig mere præcist uden at vide, hvad du går efter i dit kommende job...? Du har ikke nævnt, hvad du tænder på.
Jeg studser over sætningen "jeg er glad for at arbejde med mennesker, bare ikke dag ud og dag ind". Jamen, du arbejder sammen med mennesker, både som bioanalytiker, sygeplejerske og ingeniør. En god ingeniør eller nurse skal også forstå at arbejde med mennesker, for at finde det sande problem og dermed rette løsning.

Hvis du tænder på at løse problemer, og at omsætte det du gør til handling, så er det sygeplejerske.

...
Jeg er hospitalslæge. Og lidt i tvivl om, hvad bioanalytiker får ud af deres arbejde, som man ikke kunne få fra ethvert andet job.
Men både sygeplejersker og læger har ekstremt håndgribeligt og konkrete problemer, der skal løses. Det er fedt. Og så rykker vi på noget.
1
1
Svar på denne tråd
 
 sygeplejerske
Forfatter: 
Dato:  17-09-2020 16:23

Jeg er uddannet anæstesisygeplejerske..

der er mange muligheder indenfor sygeplejen, både hvis du ønsker at læse videre, men også indenfor et utal af forskellige afdelinger med forskellige faglige opgaver, både menneskelige og tekniske.

Et minus er, at ja du skal kunne honorere travlhed, som indenfor det næste årti nok ikke bliver mindre.

Jeg har ikke så meget forstand på bioanalytikere arbejde, jeg møder dem kun når de beder om hjælp til at tage en blodprøve, og ellers foregår mine samtaler med dem primært over en telefon til blodbanken, de er i øvrigt flinke mennesker

 


Nina

 

Trænger din hest til forkælelse, præsterer den ikke optimalt eller ønsker du at få den tjekket igennem?

www.facebook.com/pages/Hestens- afbalancering/ 717595154927088?ref=hl

Kører ud fra Kolding

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bioanalytiker/sygeplejerske?
Forfatter: 
Dato:  24-11-2020 00:26

Så vidt jeg har forstået, så handler jobbet som bioanalytiker, udover at tage blodprøver, bl.a.om at analysere blod og væv, og mange arbejder indenfor forskning. Kender ikke nogen der er bioanalytiker, men min datter skal starte på uddannelsen til februar. Uddannelsen tager 3,5 år, så der ligger absolut meget mere i det end at tage blodprøver, og lønnen er vist udmærket (Det må nemt kunne slås op)

For en sygeplejerske er der større patientkontakt, hvor man nok arbejder en del i et laboratorie som bioanalytiker, så handler det om hvad man bedst trives i 🙂

Held og Lykke med beslutningen 👍

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bioanalytiker
Forfatter: 
Dato:  11-12-2020 10:03

Hej. jeg er uddannet bioanalytiker og arbejder på en afdeling som hedder KLinisk fysiologisk og nuclearmedicinsk afdeling. Vi har også en PET scannner.

Så der er utrolig meget patientkontakt og forskelluge både fysiologiske undersøgelser, og undersøgelser, hvor vi benytter radioaktive sporstoffer.

Du må gå ind og læse om de fem forskellige specialer der er som bioanalytiker.

Jeg er glad for ikke at være sygeplejerske.. Grundet den store mangel på dem og derved stressende hverdag.

Men ja, der er måske flere veje at gå indenfor sygeplejen end indenfor bioanalytikerfaget-

 

Mvh Cora

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider