Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Straf for vold ved provokation
Forfatter: 
Dato:  15-08-2020 15:03

Min veninde er blevet anmeldt for vold.

 

Hun er autist og asperger og absolut ikke social. Jeg har de samme frustrationer og autisme, men det handler ikke om mig lige her.

Hun har det sidste års tid været meget presset: Sygdom, operation, smerter i ar og en million blodprøver. Og frustrationer over Corona og naboer, varmen osv

Hun bor i en boligforening, der ikke går særlig godt. Buske og træer bliver ikke beskåret (Hvilket har gået ud over min veninde, der bor på første sal, men ikke kunnet se ud af vinduet på grund af en hæk, der har vokset sig for stor)

Torsdag var min veninde så med sin mor på sygehuset for blodprøver og bagefter handlede de ind. Ting der virkelig presser min veninde.

Da de kommer hjem til min veninde, parkerer hendes mor på gæsteparkeringspladsen, og de går op for at få noget at drikke og snakke lidt.
Pludselig ringer det voldsomt på døren. Det er en genbo, der er generet af bilen. At man ikke må holde der, hvis man ikke kender nogen, der bor i huset, at min veninde er dyremishandler, fordi hendes kat ikke løber frit rundt. Hun er meget højlydt (Genboen) og bliver ved omkring det med parkeringspladsen og katten og tilsidst banker min veninde hende på panden. Sådan Banke banke på. Men ikke noget, der efterlader ar eller mærker. Og be'r genboen om at holde kæft.

Nu er min veninde anmeldt til politiet for vold. Og politiet har besøgt min veninde for at afhøre hende. Og den ene betjent afslutter med at spørge, om min veninde har været anmeldt for vold før. Hvilket hun aldrig har været.

Nu er min veninde bange: Hvad skal hun gøre med katten, når hun ryger i fænggsel, hvor stor bliver bøden, hvad skal hun gøre og sige i retten, hvad med katten, hvad med fængsel, hvad med genboen, hvad med katten, hvor stor bliver bøden osv.

Så derfor tilspørger jeg jer: Ved I noget om hvad der kan ske min veninde??


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes

and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ro på :)
Forfatter: 
Dato:  16-08-2020 13:29
Frem for alt - ro på!

Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke er jurist, men det lyder til at være en forbrydelse med en lav strafferamme.

Jeg krydser fingre for et mildt og hurtigt forløb med retssalene og hvis der ikke er andre, der kan passe katte i de par uger hun måske skal ind og brumme - så gør jeg det sgu, hvis det er på sydøstsjælland!
Problemer er til for at blive løst!

Jeg ved ikke så meget om emnet - men ønsker alt godt for jer.
2
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-08-2020 13:54

Det du der beskriver kommer man altså ikke i fængsel for i Danmark. Man får allerhøjst en løftet pegefinger.

Naboen må have smurt mega tykt på, siden politiet overhovedet ulejliger sig.

Men for en anden gangs skyld, så har din veninde krav på en bisidder (Forsvaresadvokat evt. beskikket), hvis nogen tropper op på hendes private adresse for at "afhøre" hende. Hun har nok måske opfattet det som langt værre, end det rent faktisk var ment (Forhåbentlig da), hun burde også forud have været orienteret om, at hun havde ret til en tilstedeværende forsvarer, hvis der er tale om reel afhøring. Politiet skal iøvrigt også forud oplyse hende om evt. sigtelse og at hun ikke har pligt til at udtale sig.

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Præmiehingst Fürstenhof i Danmark

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hej pernille
Forfatter: 
Dato:  22-08-2020 11:01

Hej Pernille,

 

Det var dog en ærgelig historie, men forstår udemærket godt at din veninde føler sig presset.

 

Det vil højst give en betinget dom, hvilket så betyder at der kan komme krav om en eller anden form for betingelse...Der kunne f.eks. være samfundstjeneste eller andet. De putter hende IKKE i et fængsel, - for det er der altså væsentligt vigtigere og rigtige forbrydere der skal.. Vi har i forvejen ikke plads nok i Danmark til den slags kriminelle, så pladsen skal jo også bruges på noget fornuftigt.

 

Hun vil som Tina skriver nok få en løftet pegefinger, men de tager også hendes tilstand på tidspunktet, og hendes lidelser, diagnoser, udfordringer osv. med i beregningen. Så det skal nok gå alt sammen.

 

Din veninde opbygger self. et worst-case-scenario i hovedet, og det er en hel naturlig reaktion, også fordi der er en der skælder ud på en...

 

Jeg håber din veninde kan finde ro igen, hun kan i hvert fald godt tage det roligt. Politiet skal komme og skrive forklaring ned osv. Så bare fordi de kommer er det absolut ikke = noget farligt.


Bedste hilsner,

Christel - Ejer

EQUIWASH - Danmarks Måske Nok Bedste Dækkenvask

https://eqw.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vent og se...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2020 17:19

Det er lettere sagt end gjort, men vent og se.
Når politiet kigger forbi på den måde, har det været for at høre din venindes side af sagen, ikke som en egentlig afhøring, hvor hun er sigtet (også derfor hun ikke har fået oplyst om advokat, en forsvarer får man først ret til som sigtet, og på nuværende tidspunkt, er hun jo "ikke engang" sigtet.) Det lyder som politiet blot har optaget forklaring. Hun kan stadig blive sigtet, men politiet skal undersøge, om der er et grundlag at sigte hende for vold på. Det kan være, at de ud fra hende forklaring kommer frem til, at det er der ikke. Nu har de jo også hørt hendes side af sagen. Og det er da egentlig så fint at politiet gør det på den måde, i stedet for at hun skal møde på stationen med forsvarer, og det hele bliver blæst op. I rigtig mange af den type sager, er der tale om påstand mod påstand. I dette tilfælder er der, som du skriver, ingen objektive beviser for vold, sådan umiddelbart. Derfor skal sagen bæres alene af din nabos forklaring. Jeg tvivler stærkt på, at den kan det - igen med det forbehold, at vi kun har dit indlæg at vurdere på.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider