Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 salgspony
Forfatter: 
Dato:  21-06-2020 09:31

Nu har jeg stirret nettet tyndt i flere mdr i søgning efter en pony til min datter på 11 år.

 

Hvilke sider søger i på?

 

Låne aftale kunne også være rellevant


Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-06-2020 08:30

At hjælpe ud fra så få oplysninger er ikke nemt, men her er de sider jeg har besøgt.

Hestenettet, ridehesten, hestegalleri, everhors, dba og gul og gratis. Der findes flere salgssider på facebook, der skulle være gode.

Hvis I er mere til hygge end konkurrence, har du så overvejet Nyt Hesteliv eller ligende hjælpeorganition. Har dog ingen personlig erfaring med dem.

 

Ellers vil jeg bare sige: Fat mod, lige pludselig er den rigtige der.


Suldudu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2020 15:31

Der er rimelig meget salg i redne ponyer i øjeblikket. Jeg kender et større stutteri, som simpelthen har udsolgt for alt, der er tilredet...

 

Men det kan være en idé at gå ind på flere af ponyracernes avlsforeningers hjemmeside og lure, om der ikke er en salgsliste. Det vil typisk være her, avlerne sætter deres afkom til salg.

Det er der eksempelvis på welshponyer.dk ;-)


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Priserne...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2020 12:54

Hvad er jeres prisklasse? Alt redet og sundt under 50.000 kr er som støvsuget væk straks annoncen kommer på nettet.

Det er lidt nemmere at finde en velredet hest over det beløb. Men selv selskabsheste, der kun kan holde til skridt koster jo hurtig 20.000 kr i dag, og em god skovturshest let 40.000 kr (så en til 60.000 i sidste uge).

Vi søger en hest mere, og mit indtryk er, at her skal man op over 50.000 kr for en redet i de lette klasser. De velredede ældre ponyer/heste er også meget dyrere lige for tiden. Priserne har i hvert fald taget et godt hop op siden vi købte sidst for to år siden. Leder efter noget a la den vi har nu, men den type hest er 10-25.000 kr dyrene i dag end for to år siden. Mon alle skal ud og købe nu her efter corona? Vi har i hvert fald endnu ikke haft held til så meget som at nå til at prøve en hest endnu til en rimelig pris, sælgerne melder nærmest om stormløb på dem vi er interesseret i.

Jeg synes ikke, man får meget for 50.000 kr dag, men det gør man stadig for omkring 75.000 kr. +/- og der er der rigtig meget godt at vælge imellem Så vores løsning er at gå op i pris...så de gode ponyer og heste er der, men priserne er bare rigtig høje lige nu. Jeg tror også, at der er et rigtigt godt eksportmarked til gode ponyer, hvir udenlandske købere har gode penge at betale.

 

Kender en ponyavler, der oplyser, at de 3 år bliver revet væk til 45-50.000 kr. det sekund de er ryttervante.

 

Beklager det negative indlæg. Men vi er også godt frustrerede over at det er så svært at komme i nærheden af en god hest.

Jeg ved ikke, om der er "hestehandlere" stadig i DK? Har kun stødt på salgsstalde, hvor hestene koster flere 100.000 kr.?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sælgers marked
Forfatter: 
Dato:  27-06-2020 13:20

Enig i det, der bliver skrevet ovenfor, om mangel på salgsheste/ponyer for tiden og opskruede priser.

 

Vil bare tilføje, at du skal helt sikkert ind at blive medlem i Facebook-grupperne - både de generelle og de specifikke for racerne. Der annonceres en del salgsponyer. Der er også fx app'en Ridr.

 

Mht. hestehandlere findes stadig fx DKHorses, Rønnede og Stald Lindholm, Viborg, men ved ikke, om de er noget bevendt. Hos DKHorses skal køber betale handelsundersøgelse, uanset resultat (har lige spurgt).

 

Der findes også nogle mindre familie-drevne og mere hobby-prægede steder, hvor de tager et mindre antal ponyer ind, og børn og voksne i fællesskab får redet dem op til salg. Har set det på Facebook, men kan ikke huske navnene på stående fod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opskruede priser???
Forfatter: 
Dato:  27-06-2020 13:45

Jeg synes ikke at 40-50.000 for en ryttervant pony er opskruet?

 

Den ponyavler vi har fået vores avlshopper fra, fik for 10 år siden 100+ for 4½ års ponyer der lige havde snuset til et par konkurrencer.

 

Det er bare sådan at gode ponyer koster penge, de er jo ikke så meget billigere at opdrætte end gode heste.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Dyrt...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2020 14:15

Jeg synes heller ikke 45-50.000 kr er opskruet for en gennemavlet pony, der har kapacitet til de høje klasser og en rigtigt godt sind. Overhovedet! De kan jo koste min. det dobbelte få år senere. Det var mere en konstatering af, at heste er dyre - dog synes jeg at 20.000 kr fir en skadet hyggedes eller 60.000 kr for en 14 årig skovturshest - det er dyrt for mig, men dem, der køber disse heste, synes nok ikke det er dyrt. Så priser er jo subjektive...jeg vil fx gladeligt betale 75000 for en god hest, til det jeg skal bruge den til, det vil jeg ikke synes er dyrt,jeg synes faktisk, at man får rigtig meget hest for pengene i den prisklasse, mens jeg synes 20000 kr er dyrt for en skadet hest, der ikke bliver ridehest igen.

Men generelt er hestekøb vel et godt indhug i en almindelig økonomi.


Jeg har siddet og kigget lidt på ridehesten i dag, der er faktisk en del fine ponyer til salg, men måske ikke hvad I søger. Jeg søger selv på ridehesten, det er mit bedste bud :)

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider