Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 jeg har købt en vallak
Forfatter: 
Dato:  15-06-2020 11:27

hejsa

jeg har llige købt mig den smukkeste vallak men jeg kom til at tænke på noget og så prøvet jeg at slå det op på internettet men jeg kunne simpelthen ikke finde noget. Jeg tænkte på om der er forskel på pasning og plejniing af en vallak, eller er det bare det smme som en hoppe?

mange tak på forhånd

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tænker du på noget bestemt?
Forfatter: 
Dato:  18-06-2020 10:21

Ellers vil jeg sige, at pasning og pleje er som en hoppe.
Jeg har i hvertfald ikke gjort forskel på mine hopper og vallakker :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er jo altid
Forfatter: 
Dato:  23-07-2020 13:31

... det med hygiejnen.

Nogle valakker har behov for hjælp til rensning af forhuden - andre har ikke. Jeg havde Baloo i 18 år uden at han havde behov - men jeg havde en staldkammerat en gang der skulle ordne sin hest ca hver 6 måned, hvis han ikke skulle ende med at stå med en infektion.

Jeg tænker at det bedste er at holde øje når han skafter ud og se om kalorius ser nogenlunde ren ud - og ellers skal der rensning til. Og HVIS det er nødvendigt er det ofte en god ide at vente til der alligevel er bedøvet til tandtjek så hesten alligevel slapper af og måske skafter ud.

Hvis det viser sig nødvendigt at rense, så er der (og underholdende) vejledning her:

mhwf.websitetoolbox.com/post/sheath- cleaning-1736502


£isbeth (Blue Bird)


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 vallak..
Forfatter: 
Dato:  24-07-2020 13:13

Hej

 

jeg har haft vallakker i over 30 år uden det store behov for hygiejne

 

Min sidste hest, havde jeg vænnet til at blive vasket med slangen, som lige løsnede det værste.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider