Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bærbar til gymnasiet
Forfatter: 
Dato:  01-06-2020 16:34

Hej!

Jeg står i den situation at min gamle bærbar er brændt sammen, jeg står derfor og skal købe en ny. Efter sommerferien skal jeg starte i 1.G på et STX gymnasium i København, og jeg har derfor brug for en ny bærbar, hvilken ved jeg bare ikke. Jeg har tideligere kun haft Lenovo, men kunne godt tænke mig at købe en macbook, mit spørgsmål går derfor på, hvilken model jeg skal købe? Jeg vil blive rigtig glad hvis i vil skive jeres anbefalinger og erfaringer!

 

Kh. Pigen der prøver at finde en ud af hvilken Macbook hun skal købe.

0
1
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2020 11:46

Den, du gider smide knasterne for. En hvilken som helst Macbook vil kunne klare gymnasiet. Men forbered dig evt. på teknisk bøvl, fordi gymnasiet måske er indrettet efter Windows-maskiner.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til Bissen
Forfatter: 
Dato:  02-06-2020 15:58

Tak for svar, jeg har et buget på 10.000. En MacBook pro og en MacBook Air egner sig altså lige godt til gymnasiet?😊

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du så spurt dit uddannelsessted?
Forfatter: 
Dato:  04-06-2020 17:17

Ført og fremmest ville jeg forhøre mig mig om, hvad uddannelsestedet forventer/du selv skal have med.

 

Du fremstår nu som, jeg vil have en MAC- og det har du så råd til. Det er fint nok, men hvad bruger dit uddannelsessted af hard- og software?

 

Man får alt andet lige temmelig meget mere Lenovo for 10 000 kr- end MAC. Lenovo er mere frontend med hardware- end Mac er.

 

Men spørg sku da uddannelsesstedet først!

 

Mvh

Tine


Mvh

Tine

2
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til Tine
Forfatter: 
Dato:  04-06-2020 18:59

Hej Tine

Det gymnasium jeg skal starte på forventer at man medbringer en MacBook, jeg ønskede derfor at forhøre mig om, hvilken der var bedst, jeg har længe sparet op og har derfor et buget på 10.000

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2020 16:23

Undskyld, men jeg har ALDRIG hørt om et uddannelsessted, slet ikke et gymnasium, der forventer noget som helst af éns computermærke? En refurbished bærbar (af hvilken som helst slags) til 3000kr vil kunne klare langt de fleste almindelige opgaver i gymnasiet.

 

Må jeg spørge, hvorfor de forventer en Apple og ikke blot en Windows-maskine? Det lyder sært.

 

Men for at svare på dit sidste spørgsmål, så ja, en MacBook Pro og en Air er lige gode (overkill, om man vil) til gymnasiet.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til bissen
Forfatter: 
Dato:  06-06-2020 16:31

Hej

Kan godt forstå din undren, grunden til at mit gymnasie har krav til ens skolebærbar er at den studieretning jeg skal ind på, bruger nogle specielle programmer som kun IOS-enheder kan køre.

 

Ps. Tak for dit svar medhensyn til hvilken macbook der er bedst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Niels Brock
Forfatter: 
Dato:  26-07-2020 23:15

Halløj.

 

Det lyder som om du skal på Niels Brock, hvor de primært kun bruger IOS systemer. De tilbyder også en skole macbook til 4000,- som du så kan aflevere tilbage efter endt uddannelse og så få pengene tilbage. Sådan var det da jeg gik der. Er det ikke Niels Brock du skal på, så vil jeg anbefale en Macbook Pro - Har stadig min fra 2013 som virker helt perfekt. Macbook Air er også helt fint og lettere en pro'en.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Drop nu Apple.
Forfatter: 
Dato:  05-10-2020 12:49

Jeg synes godt nok der er mange fans af Apple Macbooks herinde. Generelt elsker alle kvinder den flotte bærbar i aluminium til 3x prisen af en normal windows bærbar.

 

De holder bare ikke særligt længe. Så snart man har et problem med den, er det forbrugeren der skal punge ud. Apples Macbook har konstant problemer med deres macbook oplader, som enten siger fra eller bliver så lidt at den ikke virker mere. Det koster lige 700kr at udskifte den.


Tastaturet sætter sig ofte fast - og her kan man ikke bare lige udskifte tastaturet. Hele frontdelen skal udskiftes, hvilket kostede mig 3950kr på en Macbook Pro 13 tommer fra 2017.

 

Skærmen er meget nem til at gå i stykker også. Dette ses ofte af problemer med farverne, kalibrering eller de bagvedliggende pixels.

 

Og så koster den også lige dobbelt op af en Lenovo thinkpad. Men den er flot og fåes i guldfarve - så who gives a @!#$ :)

 

Bare mine tanker!

 


Mvh

Yousef

Lejvarebil.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Thinkpad
Forfatter: 
Dato:  05-10-2020 14:49

På mit tidligere arbejde har de Lenovo Thinkpad og så en docking-station, det er bare genialt. På den måde får man det bedste fra to verdener.

 

Yousef eller Rasmus??? Hvilket af de to navne er dæknavn???


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider