Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Værnepligt
Forfatter: 
Dato:  23-05-2020 16:21

Jeg er pt i gang med værnepligt i livgarden. Men jeg har tourette og tics, derfor er jeg i tvivl om jeg vil kunne gennemføre, da jeg nok vil komme til at lave tics imens man står ret. Nogen der har nogen råd?

0
1
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2020 09:55

Disclaimer: Jeg har ingen erfaring med behandling for Tourettes, men du spurgte, og HN leverer.

 

Jeg vil anbefale dig at søge råd hos professionelle inden for faget (start med din egen læge, som kan henvise dig). Så kan du formentlig komme i en form for behandling og/eller tilbydes forløb i, hvordan man undertrykker sine tics.

 

Det vil dog i sidste ende være forsvaret/dine overordnede at vurdere, hvorvidt du kan få lov at fortsætte eller ej.

 

Held og lykke!


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
0
Svar på denne tråd
 
 Værnepligt
Forfatter: 
Dato:  24-05-2020 12:25

Jeg har været i forløb på Herlev hospital. Men det er som om det bliver stærkere når jeg er inde på kasernen. Jeg vil ikke spilde de andres tid ved jeg ikke kan "makke ret" og når tourette er en kronisk sygdom så er der smal chance for at får lov at fortsætte

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2020 08:36

Hvis ikke Herlevs forløb kan hjælpe dig, så tvivler jeg lidt på, et hesteforum kan. Har du overvejet at opsøge et forum for folk med netop Tourette?


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider