Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Havetraktor
Forfatter: 
Dato:  13-05-2020 08:48
Total ikke heste, og dog.
Redskaber skal der til...

Hej alle. 
Vores græsslåmaskine er gået i stykker. 
Nåja, en lille benzindreven en til 2 tønder land have. 

Vi er enige om at opgradere til havetraktor. 
Og ud over at slå græs, skal man kunne få supplerende udstyr til at kunne fjerne sne, rive gårdspladsen (på sigt ridebane) osv. 

Råd om hvad der er godt - og hvad der absolut ikke er?! 

Vi har fx lidt kig på en annonce på en brugt husqvarna ts 238. 
Er det en ok model??
0
1
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2020 21:27

Skal I ikke bare have en ATV? Sådan én kan man jo få alskens udstyr til!


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 ATV...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2020 18:15
Jo.
Ideen om en ATV kan da lokke.
Men pga græsplænens størrelse, så ville det nok blive havetraktor + ATV.

Og vi har et sted, hvor at stalddøren er i niveau med udenfor, og i det rum vil det knibe med plads til havetraktor + ATV.
Det er ellers den gamle hestestald, men der var kun 2 spiltove og en foderkværn.

Så, multiredskab havetraktor??
0
1
Svar på denne tråd
 
 Husqvarna
Forfatter: 
Dato:  16-05-2020 07:52

Jeg har en Husqvarna R 214 TC, og med frontmonteret klipper er det altså bare nemmere at komme ud i hjørnerne, plus knækstyringen gør den lange mere manøvredygtig end en havetraktor i "almindelig" konfiguration nogensinde vil kunne blive.. . ;)


Michael

GO FOR IT!!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Husquarna styrer!
Forfatter: 
Dato:  17-05-2020 03:05

De er dyre. men de holder til alt, hvad man kaster efter dem af vanrøgt og manglende garageforhold. Vores reparatør, der efterså vores Husquarne fræser, der havde stået stille i 6 år- heraf flere frostvintre) sagde, at Husquarne beholder man.

 

Og mine vil også starte, selvom, der ikke er skiftet tændrør og luftfilte- i 2-4 år.

 

Men er det ikke kedeligt med 2 tdl græsplæne? Der skal slås hver uge (og det brænder en del benzin og olie af! Slet ikke miljøvenligt)- er det ikke sjovere med busketter af diverse blomstrende buske?

 

Hvis du ikke gider stauder/krydderurter/frugt- & bærbuske- altså ting, der skal passes og luges. Så er det langt bedre for miljøet (fugle & insekter) med busketter end, en kedelig plæne.

 

Plæner er ikke "nemme"- de skal slås, gødes, der er muldskud, så de skal tromles. For ikke at nævne gødning, topdressing og vertikalskæring- og MOS!

 

Personligt har jeg plæne under mine tøjsnore (der så kan afmonteres, mens man tæsker græsset).


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Plæner - kedelige - jo.
Forfatter: 
Dato:  17-05-2020 06:29
Mmm.
Hund og to katte enige om en ting. Nu må mor gerne vågne. Kl 05.30 på en søndag.
Hunden prøver at charmere killingerne. Hun er klog nok til at indse at vuf ikke fungerer, sprogproblemer. . Går hen til dem, bøvser charmerende, de ænser intet. Hvad skal en klog hund gøre?
(Ja, hunden har tillært sig at bøvse, når hun vil have opmærksomhed.)

Der er 2 tønder land have.
Det er ikke græsplæne det hele.

Der er tilvoksede staudebede, 25 år gamle gran og selvsåede løvtræer i en skønsom blanding i et område mod skoven. En gammel sort af rodægte roser, det bed er måske ældre end huset?

En pose med agerblanding venter på at blive sået ud.
Nogle træer er lagt ned sidste efterår - selvsået ahorn, ask, hyld og andet.
Frugttræer med hule, musebeboede træstammer, en eg fra ca 1870, og kastanje fra 1890erne.

Grønspætterne har en fest i de gamle, møre grænse, diverse småfugle blafrer omkring.
Jo, selvom der skal ryddes lidt op dækker det ikke over at det skal gøres livløst strømlinet. Jeg vil helst have en del selvpassende stauder, spiselige afgrøder - og der skal være tid til at sove i skyggen efter en travl dag på job. Mens jeg stadig hører et mylder af liv i haven.

Anyway. Græs skal slås. Behov for multitool.
Havetraktor?
Hvis der er folk, som kender gode bøger om min type af havehold, relevante hjemmesider så har det intet med havetraktor at gøre - men jeg lytter alligevel.
0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider