Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 bæredygtigt tøj
Forfatter: 
Dato:  03-05-2020 14:12

Hvor køber i bæredygtig tøj ? Kan rigtig godt li jord farver, kan i anbefale et stedet man kan shoppe det ?

0
1
Svar på denne tråd
 
 Definer bæredygtigt?
Forfatter: 
Dato:  04-05-2020 08:30
Tjae.
Definer bæredygtigt??

Jeg synes desværre, at en del af de produkter, som sælges som "bæredygtig" lugter lidt af Green washing.

Jeg køber stadig viskestykker i Gå Grøn i Jægersborggade, Nørrebro selvom det er en del år siden, at vi flyttede derfra.
Deres viskestykker virker + er uopslidelige.

Mit eget "bæredygtige" mål er
-Idealet er, køb kun det, som er nødvendigt.
- Opnåes dels ved at vente med at købe til behovet er der - i modsætning til pga det er på tilbud, fordi jeg har lyst til en udflugt (så tager jeg på stranden, museum)
- Dels ved, at når nyt tøj skal hjem, så kigger jeg på tøj, køber senere. Så vidt muligt køber jeg ikke samme dag. Jeg kommer tilbage dagen efter - eller efter at have været forbi en cafe og så på tilbagevejen - køber jeg det. Hvis jeg glemte det på en time eller 10, så var det nok ikke det rigtige alligevel. Hvis det i mellemtiden er solgt til en anden, så er det skæbnegudernes hint til, at det skulle jeg IKKE have.

Fordelen ved denne tilgang er, at det giver mere plads i skabet at man slæber et mindre volumen hjem.

...
Mit råd er - vær afklaret med forskellen på "jeg har brug for" og "jeg har lyst til at shoppe". Og køb ikke ting, du ikke har brug for. Så sparer du Moder Jord for meget...
1
1
Svar på denne tråd
 
 Patagonia er super godt!
Forfatter: 
Dato:  08-07-2020 23:16

Hej,

 

Jeg kan godt lide Patagonias t-shirts. De har en serie der hedder responsibili-tee. Utrolig bæredygtig produceret og super smarte.

 

Går du op i andre bæredygtige ting? F.eks. bestemt slags mad, transport eller måske andre små ting?

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider