Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Anne fra Grønnebakken - aldersgrænse??
Forfatter: 
Dato:  01-04-2020 09:30

 

Hej, kan nogen hjælpe?

 

Kan I huske den gode gamle serie de sendte i julen tilbage i tiden? Anne fra Grønnebakken. Jeg mindes den var så hyggelig og nu har jeg købt den på dvd og ville vise den til mine børn. Men på hver dvd-æske, står der at den anbefalede alder er 15 ??

 

Hvorfor det? Er det mon alene pga krigsscenerne på den sidste dvd? Burde det så ikke kun stå på den sidste dvd-æske? (den vil jeg i øvrigt slet ikke vise, men kun de første hyggelige afsnit) Jeg er rundforvirret...

 

Mente ikke, at der ellers var noget farefuldt eller seksuelt indhold eller andet indhold, der ikke egner sig til mindre børn (fra 6 år)?

Er der nogen, der kan huske det? Kan man blive for lille til at se den??

 

Vh. Den forvirrede mor

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvornår..
Forfatter: 
Dato:  01-04-2020 11:25

Kan du se hvornår filmen er lavet?

Det nemlig min opfattelse at "gamle" alders-anbefalinger, ikke altid stemmer overens med dem af nyere dato.

 

Har ikke selv set filmen, men som du beskriver det, er den nogle år gammel?

 

Og endelig: Samtale med børnene omkring scener, der kan virke uhyggelige, og forklare at det er en film, at det er skuespillere osv..

God fornøjelse med filmen. Har du ikke taget skade, gør dine børn nok heller ikke..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er den originale serie
Forfatter: 
Dato:  01-04-2020 16:43
Serien er den originale fra 80'erne. Men jeg så den nu først, da jeg var omkring 15, men kan ikke rigtig huske, hvad der var af scener, der var uegnet til mindre børn ud over dem fra krigstiden.

Det er derfor jeg gerne vil høre, om nogen kan huske dette :)

Vh. Den forvirrede mor
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil
Forfatter: 
Dato:  01-04-2020 16:51

Jeg vil mene, at 15 år var højt sat. Mon ikke den ville ligge på 11 år i dag?

Det synes jeg netop man ser med ældre film, hvor man kan blive overrasket over den høje aldersgrænse.

 

Men man kender jo sine egne børn bedst og det man ser sammen med dem, kan man jo bearbejde eller forklare - og så går det jo ikke så galt endda.

 

God fornøjelse.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anne fra grønnebakken
Forfatter: 
Dato:  01-04-2020 19:28

En serie som jeg holder meget af

 

Der er nogle gribende ting, fx at hun er forældreløs, og flere skrækindgydende gamle kvinder med udstående øjne , og en lille pige der er døden nær af kighoste. (Og måske en skolelærer der slår?) Men jeg ville bestemt ikke være bekymret over at lade mindre børn se den.

 

God fornøjelse !

0
0
Svar på denne tråd
 
 De værste scener
Forfatter: 
Dato:  02-04-2020 14:02
Det lyder som om jeg godt kan se den med min 6-årige ud fra det, du skriver, Spirillen, hvis det blot er de scener, du nævner, der er de værste, foruden krigsscenerne ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjah....
Forfatter: 
Dato:  02-04-2020 15:08

Jeg har ikke forstand på, hvad børn kan tåle, men mindes ikke, at der skulle være noget "farligt" i serien. Og da slet ikke, hvis du ser den sammen med barnet. En aldersgrænse på 15 år er da helt åndssvag. De sendte den også denne jul, så vidt jeg husker, dog på et meget mærkeligt tidspunkt, nemlig meget sent om aftenen. Der er et par dødsfald. Sørgeligt da Matthew dør, men han falder jo bare om og dør fredeligt på marken, ikke noget voldsomt/uhyggeligt. Elsker den serie. Dog mest de gamle afsnit, ikke så meget de nye med 1.Verdenskrig. Jeg har set de gamle afsnit flere gange og foretrækker faktisk serien fremfor bøgerne, hvor tingene sker i en lidt anden rækkefølge, så vidt jeg husker. F.eks tror jeg hårfarvningen og måske også, der hvor hun slår Gilbert oveni hovedet med tavlen sker langt senere i bøgerne end i serien.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider