Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Erfaring med hampestrøelse?
Forfatter: 
Dato:  29-03-2020 18:18

Jeg overvejer at skifte fra træpillesmuld til hampestrøelse, men jeg er i tvivl, om min altid sultne hest kan finde på at æde strøelsen.

Hesten har EMS og er alt for tyk, og dyrlægen har frarådet at den står på halm, da den støvsuger boxen.

Jeg fodrer med EMS-foder, og hesten går på jordfold. Wrap og hø tildeles i nødvendig mængde, men ikke ad libitum.

 

Træpillesmuld fungerer for såvidt fint, men skal vandes dagligt, for ikke at støve. Når det er tørt i vejret (længere tids frost eller forår/sommer) tørrer madrassen på de timer hestene er inde, så derfor blev jeg anbefalet hampestrøelse.

 

Er der nogen, der har erfaring med "konstant" sultne heste, og hampestrøelse?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spise strøelse
Forfatter: 
Dato:  02-04-2020 10:45

Hej,

 

Min gamle hest elskede at spise halmpiller. Træpiller kunne også ryge ned, men ikke så mange. Så jeg var nødt til at vande pillerne, for at hun mistede interessen og ikke fik kolik af det. Jeg prøvede en overgang hampestrøelse, fordi mine halmpiller slap op. Det fungerede godt og hun spiste ikke strøelsen. Om det også vil gælde din hest, er jo ikke til at sige, men her var interessen kun for strøelse i piller. Alt andet (undtagen halm) fik lov at ligge.

 

MHV

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke pille...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2020 10:13

Tak for dit svar.

Jeg har ikke brugt træpiller, men træpillesmuld. Det har den ikke rørt, og hvis ikke det var så svært at undgå støv, når vejret er tørt, ville jeg også ha' fortsat med det.

Jeg købte nogle enkelte baller hamp af en kollega, for at teste om det blev spist, og da det ikke blev rørt, har jeg nu købt hamp hjem til de næste måneder.

 

God fornøjelse derude i terrænnet

Venlig hilsen en gammel militaryrytter.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider