Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Alene i hus - erfaringer
Forfatter: 
Dato:  29-03-2020 11:01

Hej HN

Jeg kan ikke huske hvor mange år siden det er jeg lavede et opslag her.. men MANGE. Håber virkelig I kan hjælpe

Jeg er dog i syv sind.. eller nærmere to.


Jeg overvejer at flytte i hus. Jeg har fundet det perfekte starter-hus. En lille murermestervilla. Jeg kommer fra lejlighed i København gennem de sidste 10 år, men er vokset op i hus og landlige omgivelser, og har altid forestillet mig at det kommer jeg til igen. Nu har jeg jo prøvet det med lejlighed, så skal jeg prøve det med hus, ikk? :P Min lejligged er kun en 2v og jeg vil aldrig kunne vokse i den (hund, børn mm). Jeg har en kæreste men han skal ikke som udgangspunkt flytte med mig, ikk i første omgang i hvert fald.. så mit spørgsmål går på;

Hvad er jeres erfaringer med at bo i hus, alene? Her tænker jeg især ensomhed og utryghed..

Jeg har bil og en af mine store drømme ved at flytte fra lejligheden er, at få en hund. Huset ligger lidt udenfor byen, men med cykel afstand + offentlige transport til døren. Og skoven lige bagved - OG masser af heste. Så der er muligheder for tidsfordriv.

Håber på nogle gode svar. Af hjertet TAK

0
0
Svar på denne tråd
 
 at bo alene i hus
Forfatter: 
Dato:  30-03-2020 09:25

Hej med dig :)

 

At bo alene i hus og være tryg i det handler jo lige så meget om en selv - er man glad for ens eget selskab, nyder man en aften alene på sofaen, eller er det bedst med liv omkring sig??

 

Jeg selv bor alene i hus - dog med min søn nu.. tidligere har jeg boet på en stor 4 længet gård med min nu eks kæreste, hvor han rejste med sit job op til 8 uger ad gangen, og jeg var aldrig utryg. Men mange af mine veninder ville aldrig gøre det, da de slet ikke følte sig trygge ude på landet alene..

 

så i bund grund handler det om dig, hvad du føler dig tilpas med og hvor glad du er for dit eget selskab :)



MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker


{>


R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

1
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med Rosso
Forfatter: 
Dato:  30-03-2020 09:52

Spørgsmålet om tryghed er meget et spørgsmål om ens egen personlighed - og selvfølgelig hvad man er vant til.

Jeg har boet alene i et lille bondehus ude midt i en skov - og følt mig mere tryg end jeg gjorde i en 2 værelses på østerbro :)

Men du kan jo prøve at tænke nogle scenarier igennem.

1. Du er alene i huset - det er en mørk om stormfuld vinteraften - en ukendt bil kører frem og tilbage på vejen et par gange. Det banker på din dør.

Er dine tanker "det er nu jeg bliver myrdet" eller "naboens unger er alene hjemme og vil låne æg til at lave pandekager"

 

2. Du sidder og ser fjernsyn - måske en lidt halvuhyggelig film. Pludselig lyder der en raslen og et rabalder på loftet.

Er din tanke "det er nu jeg bliver myrdet" eller "fandens mus"

3. Du sner inde, og der er ikke udsigt til at komme ud den første ugestid.. Er din første tanke "hvad hvis jeg bliver syg, hvad hvis huset brænder, hvad hvis.. , hvad hvis.., hvad hvis.." Eller - "det bliver hyggeligt...."

Hvis du er usikker på hvordan du ville have det, så prøv at leje et lille sommerhus et par uger uden for sæsonen, hvor der ikke er så mange i sommerhusområdet. Det vil give en forsmag på hvordan det vil være i begyndelsen i dit nye hus - nye lyde, man kender ingen i omegnen, og det kan være lidt ensomt.

God fornøjelse!


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
1
Svar på denne tråd
 
 Utryghed??
Forfatter: 
Dato:  30-03-2020 20:56
Nu er jeg dum blondine - men hvorfor skulle du være utryg i et hus??
Eller - hvorfor skal en lejlighed være tryg??

...
Men nej, jeg kan nok ikke sætte mig i dit sted.
Bor i en ejendom morfar købte i 1940. Morfar døde før jeg blev født, men mormor boede her jo.
Hvis et hus eller jord har en sjæl, så tror jeg nærmest, at skulle der komme nogen med ilde hensigter, vil huset selv tilkalde trolde, nisser og lignende, så de kan sparke indbrudstyve ud for mig.

Min mand har aftenarbejde.
Jeg er alene hjemme lige nu.
Og det er trygt, afslappende, fredeligt og jeg kan lave lige hvad der passer mig...
Og det er husmandssted, I kanten af skov, udsigt over egne marker.

..
Lejlighed eller hus.
Køb, når du har følelsen af at dette er dine drømmes hjemsted, her føler du dig hjemme og tryg.

Hvis din mave og instinkter ikke kan lide huset, kan der godt være noget galt som din underbevidsthed har opdaget men din forstand ignorerer.
1
1
Svar på denne tråd
 
 Alenemus
Forfatter: 
Dato:  31-03-2020 10:52

Jeg har boet i hus alene på landet i 6 år nu, og har yderst sjældent følt mig utryg. Den eneste gang, det skete, var da jeg havde hyret en mand til kalkning af huset og han så - uden mit vidende - sendte et par andre rundt for at kigge på opgaven. Jeg syntes ikke, det var så fedt, at de luskede rundt, uden at have givet sig til kende først.

Som udgangspunkt føler jeg mig mere tryg end i byen, men jeg ved også, at der bliver 'holdt øje med mig' fra naboerne (i byen er det jo ikke til at holde styr på, om der er fremmede i opgangen), og at de eneste, der kommer på min matrikel, kommer der, fordi de har et ærinde.

Et overvågningskamera er også en god investering - dels virker det afskrækkende og dels giver det tryghed, at man kan se, hvad der sker udenfor.

 

Den større udfordring kommer i det praktiske: det kan være både fysisk hårdt og mentalt udfordrende, at stå med alle opgaverne selv. Selvfølgelig kan man betale sig fra det meste, men det der med at hyre en håndværker, er altså ikke bare et spørgsmål om at skrive en check: man skal vide, hvad man beder om, og man skal kontrollere, at det er gjort ordentligt (eller kende håndværkeren så godt, at man ved, at man kan stole på vedkommende).

 

Men det der med at kunne gå ud i haven en sommermorgen - det er bare guld værd


Nu med skovtursquarter

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bor på en gård
Forfatter: 
Dato:  17-04-2020 07:41

Min moster bor på en gård, helt alene. Jeg har ikke haft noget indtryk af at hun har været utryg ved at bo alene. Men hun er sgu' også en sej kvinde :)

Hun har så også 3 store Broholmer hunde, så kan være at de er med til at passe på hende :)

Men ja, det giver hende en stor frihed. Hun har en masse dyr. Heste, får, små grise, osv. Dem kan man nok ikke have i en lejlighed :D

Håber et eksempel fra virkeligheden kan give dig lidt mere tryghed i dine overvejelser :)


Med venlig hilsen René.
Mobilkaffebar.dk

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider