Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Fødselsdag for min storesøster
Forfatter: 
Dato:  22-03-2020 01:07

Hej jer:)

Min storsøster bliver 40 år om 2 uger.. Mit spørgsmål 1 er: må vi gerne fejrer hende hvis, vi ikke bliver mere ind 10 personer? VI skal kun vær ca 8. Men må man gerne holde fødselsdag nu?

 

jeg har et spørgsmål 2: hva ska vi lave? Ved i om, nogen sjove festlege som vi kan lave.

 

Jeg håber i kan, give nogen gode ideer

 


Venlig hilsen

Anto:)

1
1
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor fastholde dato
Forfatter: 
Dato:  22-03-2020 06:39
Jeg er blond.
I know.
Der er en del ting, som jeg ikke forstår.


Hvorfor ikke bare flytte dato for festligholdelse?
Så skal du ikke bekymre dig om, hvad du må og ikke må.
...
Du kan læse alt fra myndighederne på coronasmitte.dk
- bemærk, at reglerne kan nå at ændre sig.
Hvis smittet spreder sig for hurtigt, så kan der blive pålagt flere restriktioner.

Men, som jeg forstår dit spørgsmål - ja, en forsamling på 8 personer udløser ikke bøde.

...
Men, tjae.
Jeg havde simpelthen ventet.
Hele denne øvelse går ud på at stoppe smittekæder.
De fleste (især yngre, ellers raske) får milde symptomer. Men, der går et par uger fra folk bliver smittet til de er hundesyge.
Dette er starten af epidemien - hvor galt det går, ved vi om et par uger.
Jo bedre vi er til at stoppe smittekæder, des bedre kan vi følge med i sundhedsvæsenet.

Lige nu ved vi faktisk ikke, hvor mange Corona syge vi har i Danmark.
Men, et kvalificeret gæt er, at halvdelen er symptomfri smittebærere.
Og vær opmærksom på, at folk begynder at smitte 2 døgn FØR symptomstart.
Så, selvom folk føler sig sunde og raske, kan de sagtens være smittebærere uden at vide det.
...
Pas på hinanden, hold fysisk afstand og god hygiejne.
Jo mere folk passer på hinanden, des færre svært syge får vi samtidig.
Og des bedre kan vi i sundhedsvæsenet følge med = kapacitet til at behandle de syge bedst muligt.
Hvis vi overskrider sygehusvæsenets og praktiserende lægers kapacitet, vil det give dårligere kvalitet af behandling.
Og så vil dødeligheden stige. Det er det JEG vil undgå, da jeg er ældremedicinsk læge... Mine patienter har kroniske sygdomme og reel risiko for at gå til ved Corona infektion...

Lige nu er det stilhed før stormen, men det er om et par uger det vælter - medmindre vi er super gode og stopper smittekæder nu.
:)
6
1
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  24-03-2020 11:22

Jeg bliver 50 år i næste uge.

Min løsning er blevet at jeg udsætter festlighederne.

( har ikke aflyst, bare udsat den )

Med dette følgende en del fordele.

Har længer tid til at planlægge detaljerne.

Sandsynligheden for at vejeret er beder er bestem til stede.

Og bestemt ikke mindst, så forbliver jeg da bare 49 år lidt længer

 

Så vigtig er en fødselsdasg jo ikke, dem kommer der forhåbenligt mange af endnu...

 


:O)

3
0
Svar på denne tråd
 
 Fødselsdag
Forfatter: 
Dato:  24-03-2020 11:48

Hej

 

vi skulle også til 18 års fødselsdag og selv holde for vores datter

Begge dele er udskudt/aflyst

 

hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hej allesammen
Forfatter: 
Dato:  24-03-2020 15:11

Hej alesammen .

Tak for eres svar

Alså det er min søster som, gerne ville ha at vi holder den, for hende så det vil jeg ikke sige at hun ikke ska gøre påga corona virussen.

Jeg ve at det er noget som at hun har tænkt meget over. Men det er jo der for at vi ikke bliver så mange igen, for vis ikke den her virus hade været, der så ville vi blive mange flere?

 

Men er der nogen der kan give nogen ideer til mig andet spørgsmål? Det skal væree nogen lege som er sjove selvom, vi ikke er så mange. Jeg har fundet nogle lege på https://festguru.dk/selskabslege/ men, jeg synes altså bar at de ikke er så gode hvis man ikke er mange.

 

Ha en god dag


Venlig hilsen

Anto:)

0
1
Svar på denne tråd
 
 Udendørs??
Forfatter: 
Dato:  25-03-2020 20:21
Hvis hun insisterer på at holde noget, og du insistere på at være en god borger, så lav noget udendørs.

Fx picnic på standen med sandwich, sushi eller andet, lej islændere hvis I kan ride, osv.
0
1
Svar på denne tråd
 
 Det fornuftige er
Forfatter: 
Dato:  26-03-2020 00:09

At aflyse. Desværre. men altså I kan umuligt holde 2 meters afstand, medmindre samtlige 8 bor sammen- og det gør I nok ikke.

Altså er den fødselsdag værd at smitte folk (nogen kan jo dø af det!). Ja det er ærgerligt!

 

Selv ser jeg frem til, at vores familie tamtam i juni (og Pinsefrokosten) er aflyst. Det er skuda også ærgerligt, da det er mennesker, jeg ser med års mellemrum. Men jeg har ikke lyst til, at smitte dem/de mig. Jeg ved faktisk ikke,om jeg er smittet/har været det.

 

Så hold afstand- og vent!


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Max 2 personer
Forfatter: 
Dato:  26-03-2020 07:46

Nu bliver der lagt op til at forbyde forsamlinger på mere end 2 personer medmindre de bor under samme tag i forvejen, så er det vel afgjort? Ingen fest i denne omgang.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider