Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hest sviner med sit hø
Forfatter: 
Dato:  13-03-2020 21:17

Min hest sviner ret meget med sit hø inde i boksen.
ville høre om i havde nogle forslag udover haybar og hønet. (Ikke fan af hønet)

 

håber i kan hjælpe mig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen løsning
Forfatter: 
Dato:  14-03-2020 08:30

Vi har en anden model af en Haybar, og det ændrer absolut intet, vi har flere der starter med at hive alt hø/wrap op af den inden de går igang med at spise.

 

Hønet er jeg heller ikke fan af, vi har tidligere haft en opstaldet ude, som stod på spåmer og den fik hønet i boksen, men den fik flere gange benet i det, så købte vi et med små masker, så var det bare skoen der sad fast i stedet.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hønet
Forfatter: 
Dato:  15-03-2020 08:40

Jeg har én, som hiver det meste af sit wrap ind i midten af boksen og tisser i det - og min løsning er et hønet. Jeg bruger et af de forholdsvist store, som er ret fintmasket - og det virker

Jeg er slet ikke i tvivl om, at han er irriteret på det, men han spiser nu sit wrap. Det kan ses på hesten, han er kommet af md de "skarpe kanter" - og jeg kører ikke længere en masse wrap på møddingen

 

Jeg hænger det i hjørnet af boksen, hvor der i forvejen er sat en stor murerbalje fast (deri fik han wrappen tidligere), og det hænger ca i hans bringehøjde. Der skal altså noget akrobatik til, hvis han skal have forbenene i nettet, og det ser da heller ikke ud til at han forsøger.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
1
Svar på denne tråd
 
 Høbold
Forfatter: 
Dato:  15-03-2020 15:14

Jeg er heller ikke fan af hønet, så jeg har med held haft brugt en høbold, brogaarden.eu/products/hayball

De kan stadig svine lidt, men de kan ikke sidde fast, da den skiller ad enten forneden eller foroven hvis de sidder fast.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Høposer
Forfatter: 
Dato:  17-03-2020 13:09

Jeg bruger høposer. Den type jeg bruger kan kun rumme ca. 3 kg, men det rækker rigelig fint til min shetlænder.

 

Dem fra biltema hører til de billigste og de er MEGET bedre end dem fra hööks www.biltema.dk/fritid/hest/ staldudstyr/hopose-2000041542

Min hest kan stadig finde på at trække det voldsomt ud af posen og sprede det, men ikke helt så slemt. I den sidste stald brugte jeg en murerbalje med sten i bunden (for ellers bliver den væltet) og fejede boksbunden væk omkring. Det fungerede virkelig godt, men jeg kunne ikke få det til at virke i den nye stald. Jeg tror udformning af boks og placering har meget at sige. Placering af høposen har jeg også måtte lege lidt med, for det betyder meget for hvordan det bliver spredt rundt i boksen (om det bare er nedenfor eller udover hele bunden ). Min bedste placering var ud mod staldgangen i hjørnet.

 

Nu er den rykket over i spiltov (begrænset antal timer, overholder loven), jeg bruger stadig høposer for at begrænse spredning af strå. Og også for at have noget at pakke dagens portion i.


 

- Pernille

Der er intet geni, uden en smule galskab

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider