Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Skal ha hest
Forfatter: 
Dato:  16-02-2020 23:11

Hej jeg skal ha en hest og jeg vil gerne vide hvor meget det ca vil koste om måneden med dyrelæge og smed osv...må meget gerne svar hurtigts muligt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Omkostninger afh. hvad du vil have
Forfatter: 
Dato:  17-02-2020 07:13
Jeg vil råde dig til, at sætte dig ned.

Hvad er Nice to have.
Hvad er need to have.

Den næste ting er, priser afhænger af hvor i landet du bor - Storkøbenhavn er dyrest.

Så mine priser kan give inspiration, men - lav din egen research.
Hvad vil du fodre med, hvilke opstaldningssteder er der i dit lokalområde, osv, osv.

Jeg er lige flyttet.
Jeg beskriver priser både for et sted i en jysk by i trekantområdet - og sydøstlige Sjælland. En lille time syd for København.

Opstaldning Jylland. 1850 kr. pr måned. Boks. Strøelse. Udmugning. Ind og udluk. Grovfoder. Ridehal ca 18 x 35? Udendørs ridebane.
Opstaldning Sjælland.
2500 kr pr måned. Det er et western sted. Løsdrift 2500 kr (eller boks 2600 - alle vil have deres løsdrift, for den er fin) Kæmpe ridehal og ridebane. Noget i retning af 20x 55 og 40 x 75.
Siden det er et western sted, har de en god underviser og fascileterne til at man kan træne alt muligt dumt, øh, sjovt.
Lægger op til en statsskov, 45 km ridestier... Strøelse, grovfoder er igen inkluderet.

Jeg bruger 100 -200 kr pr måned på krybbefoder / tilskud.
Smed hver 8 uge til beskæring. 400 kr pr gang.
Vaccination og tandrasp - åhh, jeg husker ikke taksten.
Undervisning / stævner. Meget vigtigt at sætte penge af til. 500 kr pr måned har virket indtil nu. Man skal jo lære så længe man lever. Ellers går man i stå.
Udstyr til hest, ridetøj. Vent med at købe ting, til de skal bruges. Ellers bliver det let dyrt.
Dyrlæge regninger, evt forsikring. Husk, at en forsikring kun er et tilskud.
Ansvarsforsikring. Ofte er dyret dækket af indbo.

Jeg har stået et selvpassersted.
Men, husk at regn på hvad det koster at købe grovfoder, strøelse osv, før du bliver imponeret af den lave pris.
Wrap/ hø koster let 500 pr måned pr hest.
Strøelse koster også, du bruger jo mindst en pose træpiller pr kvadratmeter boks ved opstart og 1-2 poser pr uge derefter. Det var ikke så billigt, når man regnede efter...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider