Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Fysiske lidelser over bestemte stemmer
Forfatter: 
Dato:  26-11-2019 21:37

Hej

Jeg vil bare gerne høre, om der måske er nogle, der har det ligesom mig? Ved nogen stemmer får jeg det fysisk dårligt. Symptomer kan være, at jeg begynder at vride mig, får lyst til at "slå" mig selv i hovedet og mest af alt - udløser gag-refleks. Man skulle tro, at det er for sjov, men det er det virkelig ikke. Tilfældene sker oftest ved min far eller tidligere nogle lærere. Kan det være en form for sygdom eller psykisk lidelse?

0
1
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2019 18:52

Det lyder som et meget svært tilfælde af misofoni.

 

Jeg skal dog lige skynde mig at tilføje, at jeg ikke er læge. Har du prøvet at besøge sådan én, for at få en udredning?


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 TAKKKK
Forfatter: 
Dato:  04-12-2019 00:24

Tusind tak for at introducere mig til begrebet, jeg vil snarest muligt undersøge det videre! Som jeg kan læse mig frem til på google, kan det bestemt se ud til at være tilfældet. Selvfølgelig bliver jeg også stærkt irriteret over smasken, og det er lige gået op for mig, at jeg kan alvorligtalt kan gå og være "sur" på nogen, udelukkende på grund af en irriterende lyd de laver, eller fordi de griner for højlydt.

0
1
Svar på denne tråd
 
 irritation
Forfatter: 
Dato:  04-12-2019 10:32

Eller også er du bare menneskelig ;)

 

Der er da ingen, der synes det er fedt når andre smasker - eller klikker-klikker-klikker med en kuglepen, eller trommer med neglene på bordet, eller ræber højlydt, eller...

 

Jeg har det fx sådan, at hvis jeg ved spisebordet sidder overfor en person med en virkelig dårlig bordskik (smasker, piller i maden, giver højlydt udtryk for at "det kan jeg ikke lide" osv.), så mister jeg totalt appetitten, og kan slet ikke spise, og jeg skal i dén grad tage mig sammen for ikke at komme med en harsk bemærkning.

 

Og når jeg hører FR David med "Words" (en åndssvag gammel 80'er sang), så får jeg brækfornemmelser. Det skyldes at sangen minder mig om en snotdum, gammel kæreste (eller var det mig, der var snotdum?) - jeg tvivler på at nogen af os kommer gennem livet ud at erhverve os nogle associationer som måske ikke allesammen er lige fede...

 

Nogen gange har man altså ualmindelgt travlt med at sætte diagnose på alt muligt mellem himmel og jord

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tænker
Forfatter: 
Dato:  04-12-2019 13:48

Jeg tænker, som Sif, at du er meget menneskelig.

Jeg kan være nødt til at lave en "modlyd", når min mand sidder og nyder sin aftente. Altså de synkelyde og udånding...

 

Ellers bliver jeg utilpas ved at høre Pia Kjærsgaard, Simon Emil Ammitzbøll eller Claus Hjorth.

 

Eller når en bestemt kollega siger: "Det er jeg altså bare nødt til at sige!" på en fornærmet måde - så tænker jeg: "Nå, det var du alligevel" og så kommer jeg jo alligevel videre.

 

Jeg er bestemt ikke blind for at nogen kan have det på samme måde med mine udgydelser. Jeg er jo trods alt både mor til et teenage-barn og lærer af proffesion.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider