Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Udtræk af heste-duft
Forfatter: 
Dato:  06-11-2019 13:49

Hej med jer

 

I forbindelse med en performance/kunstinstallation forsøger vi at finde ud af, om man kan købe duften af hest et sted i en fysisk butik eller på nettet.

 

Kan en af jer mon svare på det eller henvise til en, der måske ved det?

 

Vh Ida Homilius

Produktionsleder assistent, Wunderland

Ida@wunderland.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er den sjoveste længe
Forfatter: 
Dato:  06-11-2019 18:46

 

Du er tydeligvis ikke hestepige

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

2
1
Svar på denne tråd
 
 Svar til Anette
Forfatter: 
Dato:  06-11-2019 20:57

Hej Anette

 

Nej, jeg er mere hjemmevant i scenekunstmiljøet. Derfor spørger jeg jer kyndige heste-folk om hjælp :) Alle muligheder skal afsøges.

 

Vh Ida Homilius

Produktionsleder assistent, Wunderland

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det skulle da sagtens
Forfatter: 
Dato:  06-11-2019 23:17

kunne løses...

Køb godt brugt og uvasket udstyr. Fx. Sadelunderlag, klokker (sættes på hovene) og andet. En spand hestepærer (gødning) kan supplere sammen med lidt wrap (ensileret græs/hø). Så tænker jeg, at du er hjulpet godt på vej.

Og nej - jeg laver IKKE grin med dig.


Vårbyghalm Morten Koch 12 kr./stk - ca 12 kg.

Vi har lidt sort havre også.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hvilke duft?
Forfatter: 
Dato:  07-11-2019 06:59
Hvilke duft vil I have??

Hvis I vil have det, som mange mennesker kalder "duften af hest" = blanding af dufte, der forekommer i stalden, er det en god idé at tage uvaskede sadelunderlag, grimer og andet udstyr, lidt hø, wrap, halm osv og trække duften ud af det.
Men en stor del af duften af stald er jo stanken af gødning og ammoniak.

Vil du have duften af hest, så ville jeg nok beklæde grimer, dækkener og lignende med bomuld på udgående heste og bruge dette som substrat til at trække duft ud af.

Det vil være duften af hesten, minus ammoniak.
Men kun dem, der er vant til at stikke næsen ned i pelsen på en 500 kilos kammerat vil genkende den lanolinagtige duft.
2
1
Svar på denne tråd
 
 Da jeg...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2019 13:37

... købte duften af hest, fulgte der en hel hest med

 

Måske skule I prøve at få fat i et parfumefirma og høre, hvor de køber dufte, og om den overhovedet findes? Måske kan de få en til at blande den til jer.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 nemt...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2019 08:27

bare læg sadlen bag i bilen og kør til undervisning.. efter endt ridning lægges sadlen i bilen med et dejligt varmt og svedig underlag og vupti, hele bilen lugter af hest og det er nærmest ikke til at fjerne igen..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  11-11-2019 09:44

Tak for de mange gode svar :)

 

Vi prøver at undgå at få ting, der har været direkte i kontakt med hest ind i installationen, da det vil udelukke mange allergikere.

 

Vi undersøger lige nu muligheden for at lave et udtræk, der kan blive til en æterisk olie.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider