Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Anbefal en god bog
Forfatter: 
Dato:  02-11-2019 20:34

Hej

Jeg har den seneste tid fået kværnet en del bøger igennem, og jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal læse næste gang.

Egentlig er jeg ikke til nogen bestemt genre, så jeg læser meget forskellige bøger.

 

De bøger, jeg har læst for nylig, er:

 

Dødevaskeren (den fortrød jeg, at jeg havde læst)

Papmache-reglen

Båven om Gud

Den sidste henrettelse

Dødningedukken

Det blå blod (alle 3 bøger)

Klokken i Makedonien (den måtte jeg opgive, da jeg ikke forstod humoren.

Syv dage i district Copenhagen

 

Så.... hvis I har læst en god bog, som I gerne vil anbefale, så skrive meget gerne titlen

 


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bøgerne
Forfatter: 
Dato:  03-11-2019 07:39

 

Der er især een bog jeg har læst de senere år som jeg vender tilbage til nemlig Den Medicinske Seer af Anthony Willilams

Det er ikke en roman eller novelle, men en bog fra virkeligheden. Det der især gør den spændende er de mange cases, hans egen incl. :)

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

1
1
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor fortrødt du
Forfatter: 
Dato:  06-11-2019 23:20

at have læst dødevaskeren?
Jeg har også læst den, og ja - den er hård, men vi er vel forpligtet til at forsøge at kende en lille smule til fx. kvinders vilkår i andre kulturer.


Vårbyghalm Morten Koch 12 kr./stk - ca 12 kg.

Vi har lidt sort havre også.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dorothy L. Sayers
Forfatter: 
Dato:  09-11-2019 02:53

Jeg er ved at genlæse, men hvis man starter med "Giftmordet"- men den kan udelades. Det sjoveste i den bog er Miss Climpsons jagt på sygeplejersken- og åndemaneriet.

Fortsættelsen "Peter Whimsey i Oxoford"- handler nu mere om Harriet Vane- og kvinder vs uddannelse og giftemål. Men det er en krimi.

 

Og så er der "Peter Whimsey's hvedebrødsdage"- den er også god. Selvom den handler om kærlighed og ægteskab. Og et meget udspekuleret mord.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 nyagergaard
Forfatter: 
Dato:  11-11-2019 10:57

Jeg fortrød at have læst Dødevaskeren, fordi den var for barsk til mig. Jeg bryder mig egentlig ikke om den slags bøger, men jeg læste den efter at have set et interview med Sara Omar, da jeg blev nysgerrig på hendes historie.

Men nu, hvor Sara Omar har udgivet efterfølgeren (Skyggedanseren), så må jeg jo nok læse den bog også. Jeg er desværre typen, der har brug for lykkelige slutninger...


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bøger...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2019 13:23

Jeg er pjattet med alle Lucinda Rileys bøger - både de der er afsluttede historier, men også alle bøgerne om De syv søstre.

 

Jeffrey Archers Clifton-krøniken (7 bøger)

 

Og så er jeg derudover bare generelt til krimier:

Stefan Ahnhem

Jussi Adler Olsens bøger om afdeling Q

Sara Blædel

Stieg Larssons Millenium-bøger

Viveca Sten

Camilla Läckberg

Katrine Engberg

Emelie Schepp

Hjorth-Rosenfeldts serie om Sebastian Bergmann

 

og maaaange flere :-)


 

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bøger...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2019 04:31

Hej

 

jeg elsker også at læse, det bliver dog kun i perioder da jeg Godt kan lide at begrave mig i en bog

 

jeg læser også mange krimier 😊😊 bla

 

Jo Nesbø serie om Harry Hole

Jussi Adlers Olsens serie om afd Q (hans andre bøger er knap så gode)

Robert Galbrigth (synonym for J.K. Rowlings) serie om Cormoran Strike (ligger også på HBO)

Lotte og Søren Hammer

Lars Kjædegaard

Lars Kepler

 

i den lidt lettere genre og uden dybere mening Marian Keyes

 

Jeg har også læst Kim Leine, men selv om han er anmelderrost så er han en tand for mærkelig til mig 🙄🙄

 

Hilsen Anne

 


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ny bog...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2019 21:23

Hej alle

Jeg fik læst en bog, der hedder Erindringer om fremtiden.

Det var en meget underlig bog, som jeg ikke forstod sådan helt.

Jeg ved ikke, om jeg bare er dårlig til at forstå underlige bøger.

Så blev jeg anbefalet en bog, der hedder Lyset i havet. Den er jeg lige begyndt på. Det er svært at sige noget om den endnu.

Men kom gerne med flere forslag, da jeg godt kan sluge en bog over en weekend.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hehehe
Forfatter: 
Dato:  26-11-2019 21:38

ravnenes hvisken

den grønne ø

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvilken bog skal jeg læse?
Forfatter: 
Dato:  27-12-2019 11:13

Jeg faldt over denne artikel med inspiration til, hvilke bøger du skal læse. På baggrund af den valgte jeg at bestille Stiletto af Palle Schmidt, og den viste sig at være rigtig god.

 

Den er letlæselig, da det er en grafisk roman. Det er en dog ikke udelukkende på grund af de flotte illustrationer i bogen, du bør læse den - det er en ægte krimi, med alt hvad det indebærer. Den handler primært om korruption hos politiet, men der er mange flere facetter, der bliver beskrevet rigtig godt.

 

Ellers kan jeg anbefale at læse Mænd, der hader kvinder og resten af Millenium-trilogien. De er bedst, hvis ikke du har set filmen på forhånd.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mega fed bog
Forfatter: 
Dato:  14-01-2020 20:43

"Analfabeten der kunne regne"
af Jonas Jonasson

Skør roman med masser humor og drama, det sådan en bog hvor man kan tage sig selv i at ligge og klukke om aftenen selvom man ligger helt for sig selv


Hillerød C køreskole
Billige priser - Kompetente kørelære - I hjertet af Hillerød

Kategori B kørekort - Trailerkørekort - MC kørekort
Hillerød C Køreskole

0
0
Svar på denne tråd
 
 Harry Potter!
Forfatter: 
Dato:  30-01-2020 11:21

Hej,

 

Hvis du godt kan lide at læse mange bøger, så prøv at læse Harry Potter bøgerne. De er meget bedre end filmene!

 

Så har du også bøger til det næste stykke tid

 

Mvh. H

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gode bøger
Forfatter: 
Dato:  03-02-2020 21:03

wilbur schmith har skrevet rigtig mange gode.

 

Anne B Ragde (noget i den retning)Berlinerpoplerne, det er en hel serie

 

Jojo Moyes Det store spring og en del andre der fra

 

Rosamunda Pilsher Konkylesamleren

 

Det er ene hyggebøger, jeg læser ikke krimi eller thriller, ikke noget, der kræver den store koncentration

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bøger?
Forfatter: 
Dato:  11-02-2020 16:22

Faktisk kan jeg også anbefale The Light Between the Oceans, som er skrevet af M. L. Stedman og udgivet i 2012. Det er en god bog, som også er filmatiseret med Alicia Vikander i hovedrollen. Du bør dog læse bogen, før du ser filmen, da den er rigtigt god og mere beskrivende, end selve filmen er det.

 

Den handler om et ægtepar, der lever på en øde ø. De prøver at blive gravid, men det lykkes ikke. En dag kommer der en båd med en død mand og en baby, og de beslutter sig for at tage barnet til sig, og efterfølgende er der en masse følelser på spil. Sindssygt god bog, som bare spiller på alle de rigtige tangenter i følelsesregistret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Linda Castillo
Forfatter: 
Dato:  13-02-2020 13:20

Hvis du ikke er ked af, at det er lidt blodigt, så kan jeg anbefale Linda Castillo.

 

Hun har skrevet en serie om Kate Burkholder, som er kvindelig politichef i Ohio - lige midt i Amishland. Hun er selv "frafalden" amish, og foruden bloddryppende forbrydelser belyser bøgerne også de forskelle der er mellem amishfolket og de "almindelige" amerikanere, med de spændinger, det giver.

 

Hun er i øvrigt også hestepige

 

Bøgerne kan købes som paperback i fx Føtex til et halvt hundrede kroner - ca.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider