Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hjælp til - SSO HF. med hest i fokus
Forfatter: 
Dato:  31-10-2019 10:51

Hej

 

Jeg står og skal skrive en 10-15 siders SSO til foråret.

Min umildbare tanke er at skrive i biologi, da jeg gerne vil ind på hesten.

jeg tænker på noget

-adfærd

- anatomi

- foder

 

osv..

 

mit problem bunder i min biologi lærer ikke lige er den bedste til at samarbejde. Derfor ville jeg genre skrive den i et af mine andre fag (Dansk, Historie, Engelsk eller Matematik).

 

Er der nogen som har nogle ideer til enten emner, hvordan man vinkler den eller problemformuleringer osv.

 

som sagt er der lang tid til så jeg er virkelig åben overfor alle ideer og tanker.

 

Tak på forhånd :D

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2019 19:34

Jeg vil gerne hjælpe dig med selv at finde på et emne ved at slynge nogle spørgsmål ud, der måske kan hjælpe dig videre med dine tanker.

 

Først skal du gøre det klart for dig selv, hvad der interesserer dig ved adfærd, fodring og anatomi?

  • Er det at vide, hvad forskellige måder at holde heste på påvirker dens helbred/velbefindende?
  • Interesserer du dig for hestens bevægemekanik i sammenligning med maskiner (biler, traktorer osv.)?
  • Er du mere antropoligisk orienteret og vil gerne undersøge de måder, forskellige folkeslag holder og behandler heste på?
  • Vil du hellere undersøge hestens funktion og bidrag til menneskets udvikling og opfindelser gennem tiden (det kan du gøre for forskellige lande; fx. dansk el. engelsk)?
  • Måske noget med, hvordan det påvirker en hests fysik, hvis den har forkert benstilling eller bliver beskåret forkert gennem længere tid (noget med vinkler og kraftpåvirkning)?

Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider