Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Guldbryllup! Hjælp
Forfatter: 
Dato:  16-09-2019 17:35

Hej alle sammen.

 

Jeg sidder og er igang med at skrive en sang til mine bedsteforældres guldbryllup. Jeg har skrevet et par vers, men jeg kan ikke umiddelbart få sangen til at passe på en typisk festsang melodi... Jeg skulle nok have valgt melodi i første omgang, men da det er min første gang, at jeg prøver kræfter med dette, valgte jeg at prioritere, at have en tekst i første omgang.

 

Jeg tænker, at hvis nogle herinde er skarpe på festsange, at jeg vil kunne sende mine vers og eventuelt hjælpe mig ift om en melodi passer til, eller hjælpe mig med at omskrive sangen. Sangen skal bruges på fredag og er en sang fra alle børnebørnene, hvor jeg står for at skrive den, da jeg er det eneste barn, som er i stand til det.

 

Jeg søger virkelig akut hjælp, og er meget desperat!

0
1
Svar på denne tråd
 
 Der er:
Forfatter: 
Dato:  22-09-2019 19:52

Jo- https://www.festabc.dk/k/sange

 

Jeg har lige været til 60 års dag, der gik sangen på: "Den rare gamle bamsebjørn" (Thorbjørn Egner)

 

En festsang skal gå på en ret hurtig melodi, og medmindre, der er musikledsagelse. så skal folk kende den. "Den Evigglade Kobbersmed" har ikke levet forgæves! ;-)

 

Men du er startet bagvendt, vælg melodien først. Så skriver du teksten.

 

Det er jo ikke et digt, du skriver!

 


Mvh

Tine

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider